pahanhajun poisto kengistä, vinkkejä?
Käytin nahkasaappaita sadesäällä ja en tajunnut kuivattaa niitä hyvin. Haisevat nyt järkyttävältä, saako hajua millään pois? Ps. ruokasooda ei toimi.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Kissanhiekka
Kahvinporot
Näitä onkin hauska saada sieltä kengästä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissanhiekka
KahvinporotNäitä onkin hauska saada sieltä kengästä pois.
Avuton.
Miten ois sukkahousuniksi?
Ruokasooda, anna vaikuttaa ja imuroi pois. On muutenkin tosi monipuolinen aine. Yli sata käyttistä.
Mulla on sooda auttanut, kun olen yön yli pitänyt reilua määrää kengissä. Harmi, jos se ei ole sulla toiminut. Kenkäkaupoissa ja esim. Sokoksella myydään varmaan sellaisia hajunpoistajasuihkeita, mutta niiden ympäristöystävällisyydestä tai toimivuudesta mulla ei ole kokemusta.
Jostain kuulin etta kuiva teepussi kenkaan yon yli ja hajujen pitaisi lahtea. En ole viela kikkaa kokeillut mutta sina varmaan kokeilet ja kerrot toimiiko.
Eivät ole montaa kuukautta vanhat kengät niin toivottavasti löytyisi joku keino. Jospa testaan kaikkia.
Teinin järkyttävän hajuisista lenkkareistta haju lähti täysin ruokasoodalla. Kengän koko sisus ruokasoodataan ja annetaan vaikuttaa yön yli. Sitten vaan imuroidaan puhtaaksi.
Ihme, ettei ap:lla ruokasooda toimi??
Vierailija kirjoitti:
Teinin järkyttävän hajuisista lenkkareistta haju lähti täysin ruokasoodalla. Kengän koko sisus ruokasoodataan ja annetaan vaikuttaa yön yli. Sitten vaan imuroidaan puhtaaksi.
Ihme, ettei ap:lla ruokasooda toimi??
Kuinka suuria määriä pitäisi käyttää? Epäilen että se kosteus jäi muhimaan johonkin kengän syvempiin rakenteisiin, niin siksi se haju on niin tiukassa.
Jossain oli että jos pakastaa niin pöpöt kuolee -> Haju lähtee. Pussitin reinoni ja pidin pakkasessa. Haisivat siltikin :/