Rv 35+ jatkuvat säryt
Hei. Olen raskaana raskausviikolla 35+1. Minulla on kamalia selkä, kylki ja mahakipuja mitkä ei lähde millään keinolla pois. Kivut ovat kokonaisvaltaista, koko keskikroppa on siis kipeä. Olen yrittänyt lievittää kipua kuumassa suihkussa, lämpimällä vehnätyynyllä, Ice Powerilla, hierojalla eikä niistä ei ole mitään apua. Olen siis 1,5vkoa syönyt joka päivä Panadolia 2g. Panadol auttaa kipuihin tosi hyvin. Olen käynyt synnärillä lääkärilläkin, mutta hänen mielestään olen täysin terve ja suositteli vain hierontaa. Se ei auta ollenkaan. Jos jättäisin särkylääkkeen ottamatta, en pystyisi elämään normaalia elämää. Neuvolassa suosittelivat kyllä ottamaan särkylääkettä, mutta lääkäri ei suositellut. Ristiriitaista. Voiko siis olla vauvalle haitaksi, kun otan 2g Panadolia päivässä?? Lääkäri ei siis määännyt verikokeita tai muutakaan, koska hänen mielestään minulla ei ole mitään hätää. Minua tämä syö ja syvältä, en haluaisi ottaa montaa viikkoa särkylääkkeitä, mutta en haluaisi myöskään kärsiä kivuista ja valvoa kaikkia öitä. Onko siis parempi, että syön panadolia päivittäin, vai kärsinkö sängyssä loppu raskauden?
Hei,
mielestäni on aina parempi hoitaa kipua kuin kärsiä siitä raskauden aikana. Jatkuva kipu nostaa äidin stressihormonitasoja ja tämä voi olla haitallista sikiölle.
Jatka siis Panadolin käyttöä. 2g on vielä ihan kohtuullinen määrä päivittäin käytettäväksi.
En usko, että lääkäri tarkoitti, ettei sinun pitäisi käyttää kipulääkitystä ollenkaan vaan ilmaisi, että jos pystyt olemaan ilman tai jos muut kivunhoitokeinot auttavat, Panadolia voi vähentää tai jättää kokonaan pois.
Luulen, että kipu johtuu nivelien ja kylkivälilihasten pehmenemisestä ja venymisestä mikä on tyypillistä raskaana oleville. Ne voivat olla todella kivuliaat ja kuten jo sanoin, mielestäni niistä on turha kärsiä.
Mukavaa loppuraskautta sinulle :)