Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätken osaamiseni vakan alle

Vierailija
25.01.2016 |

Tämä ongelma seuraa minua minne menekin.
Minulla on 2 tutkintoa ja suoritan kolmatta. Lisäksi olen käynyt monenlaisia kursseja.
Työpaikoilla olen aina kätkenyt tietämykseni, jotta kuulusin joukkoon. Minulle on usein sanottu, että minun kuuluisi olla esimiesasemassa. Todellisuudessa en koskaan pyri sellaiseen, vaan teen alimman tason töitä.
Luulin, että uusi tutkinto ratkaisisi tämän jutun ja pääsisin toteuttamaan itseäni täysillä. Olen huomannut, että minulla on enemmän tietoa ja työkokemusta kuin opiskelutovereillani. Siksi olen yli vuoden esittänyt, että en tiedä niin paljon kuin tiedän. Esimerkiksi eräässä esitelmässä 10 vuotta minua nuoremmat olivat pätevinä ilman työkokemusta, vaikka minulla oli aiheesta erityisosaamista.
Olen terapiassa toista vuotta. En ole vieläkään ottanut puheeksi koulutuksiani. Tänään terapeutti sanoi, että haluaisi kuulla enemmän tuosta puolesta. Menin ihan lukkoon. Sisäisesti koen olevani luuseri, koska en ole luonut kunnollista uraa tai käyttänyt muita kurssejani mihinkään. Tuntuu, että haalin vain koulutusta, mutta en koskaan jaa osaamista maailmalle. Sanoin terapeutille, etten halua puhua aiheesta ja mieluummin puhun jostain hävettävästä lapsuuden tapahtumasta kuin onnistumisista. Nyt ahdistaa jo valmiiksi, että joudun paljastamaan opintoni ja penkomaan syitä, miksi en ota osaamista käyttöön.
Onkohan tästä tietä ulos? En osaa edes haaveilla uudesta tutkinnostani enää, jään varmaan äitiyslomaputkeen tai menen takaisin alemman tason työhön.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat tosiaan ainutlaatuiselta lumihiutaleelta MTT:n odotushuoneessa. Sori.

Ollaanhan me kaikki ihan ainutkertaisia.

Vierailija
2/7 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat tosiaan ainutlaatuiselta lumihiutaleelta MTT:n odotushuoneessa. Sori.

Ollaanhan me kaikki ihan ainutkertaisia.

Minunkin terapeuttini mielestä olen täydellinen kaikessa ja minut valittiin jo lapsena suurempaa tarkoitusta varten. Siksi vanhempani kiduttivat minua fyysisesti ja henkisesti, jotta jalostuisin korkeampaan tehtävääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kai se mikään ihme ole, jos lama-aikana on vaikeampi saada ns. parempia töitä kuin muulloin. Yritä vain lujempaa. Kyllä minäkin kouluttaudun niin kauan, että pääsen johtavaan asemaan.

Vierailija
4/7 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ylioppilastutkinto ja lähihoitajan paperit (2 tutkinto), ja ehkä joskus jatkan vielä sairaanhoitajaksi.

Vierailija
5/7 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on väliä vain syntyperällä, tuttavapiirillä ja puolueen jäsenkirjalla. Eikä silloinkaan saa olla liian vanha tai ruma ekaan johtajanpaikkaan päästessä. Koulutuksella ei ole mitään väliä. Vai miten luulette esim. Puumalan 24-vuotiaan kunnanjohtajan päässeen paikkaansa?

Ap. on jo kouluttanut itsensä ulos markkinoilta, eikä luonteen puolesta ole edes tarpeeksi kova käyttämään kyynärpäitään.

Vierailija
6/7 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on ylioppilastutkinto ja lähihoitajan paperit (2 tutkinto), ja ehkä joskus jatkan vielä sairaanhoitajaksi.

Et kuulosta ihmiseltä, joka sh+koulutuksessa kätkisi lähärin kokemuksensa ja antaisi 10 vuotta nuorempien loistaa. 

Vierailija
7/7 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kuulosta ihmiseltä, joka sh+koulutuksessa kätkisi lähärin kokemuksensa ja antaisi 10 vuotta nuorempien loistaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän