Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turha kiroilu keski-ikäisen/vanhuksen vs. kiroilu teinin/nuoren aikuisen taholta

Vierailija
25.01.2016 |

Lähtökohtaisestihan kiroilu ylipäätään kuulostaa mielestäni turhalta ja typerältä, mutta kumpi tilanne saa sinut hölmistymään enemmän:

A) Keski-ikäinen tai vanhempi henkilö kiroaa kesken keskustelun vaikkei ole edes vihainen.
B) Teini tai nuori aikuinen kiroilee sanojensa välissä.

Olen itse nuori, joten olen tottunut siihen, että ympärilläni kuulee kirosanoja tuon tuosta. Sen sijaan yllätyn joka kerta, kun kuulen esimerkiksi 50-vuotiaan taviksen kiroilevan. Taviksella meinaan ettei ole mikään valtaväestöstä poikkeava moottoripyöräkerhon jäsen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto A. Eikö kotona opetettu käytöstapoja.

Vierailija
2/5 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit nyt kiroilee ja se on omalla tavallaan huvittavaa. Koska se on niin typerää.

Aikuinen, joka manaa jatkuvasti on typerä, mutta se ei enää huvita.

Ainakin minulla on kirosanoja kohtaan tietty kunnioitus, niitä käytetään tarpeeseen. Jos joku kiroaa, se on merkki siitä, että jotain oikeasti vakavaa on tapahtunut (jotain mennyt rikki, on tehnyt virheen, asia aiheuttaa ylimääräistä työtä ja vaivaa tms) jolloin itse tietää joko mennä avuksi tai pysyä poissa tieltä...

Työyhteisössä on kuudettakymmentä käyvä naisimmeinen, jolla on roisit alapääjutut ja joka kiroilee jatkuvasti. Hän selittää, että on oppinut kielenkäyttönsä aiemmasta työpaikastaan, miesvaltaiselta alalta. Ihan sama, mutta tämä on tavallinen toimisto ja miehetkin pyörittelee silmiään hänen jutuilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Kyllä keski-ikäisen jo pitäisi hallita sivistynyt käytös.

Ja minäkin kyllä ymmärrän kiroilun ääritilanteissa. Lapseni ovat jo kouluiässä ja tasan kerran olen joutunut kiroilemaan heidän tekemistensä vuoksi. Se  todellakin tehosi ja samaa tyhmyyttä eivät ole toistaneet. 

Vierailija
4/5 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, jos käyttääkin kirosanoja? Ne ovat vain sanoja eivätkä yleensä edes ketään suoraan halventavia.

Ihmeellistä kukkahattutäteilyä.

Jos lyötte varpaanne tuoliin (tms), sanotteko vaikka "himskatti"? Jos sanotte, olette tekopyhiä. Onhan sekin hirmuista kiroamista.

Vierailija
5/5 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, jos käyttääkin kirosanoja? Ne ovat vain sanoja eivätkä yleensä edes ketään suoraan halventavia.

Ihmeellistä kukkahattutäteilyä.

Jos päivän (fiktiivinen) keskustelu menee tähän tapaan:

- Voi h*vtin PRKL! Matti Nykänen on eronnut!

- aijaa, onks sulla seiska siinä?

-v*ttu tää on ihan Stnan iltapulusta, V*ttu! Höhhöhhöö, eipä tuo uusi horokaan minkään näköinen ole!

(tässä vaiheessa olen jo ehkä vilkaissut jutun omalta päätteeltäni, enkä ole ihan samaa mieltä naisen ulkonäön luonnehdinnasta)

...niin mitäpä luulet? Miten tuon ihmisen kiroilu silloin, kun oikeasti lyö varpaansa pöydänjalkaan? Se on ihan samanlaista, eikä lähetä mitään varoitussignaalia.

Sen sijaan, kuten vastaaja 3 vastasi, kun kirosanoja käyttää tarpeeseen, ne alleviivaavat viestiä. Lapsetkin tajuaa, että nyt toi on tosissaan.

Jatkuva kiroilu vie uskottavuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi