Mitä voin sanoa huoltofirmalle
Ostin erään satoja euroja maksaneen kodinkoneen puoli vuotta sitten ja siinä on 2 vuoden takuu. Itse olin/olen aika varma, että koneessa on ollut valmistuksesta asti rikki jokin, koska kone on toiminut huonosti (hitaasti, kovaäänisesti).
Tämän jälkeen eräs oma tavarani meni koneessa väärään osaan (mitä ei edes pitäisi päästä tapahtumaan) ja rikkoi toisen osan koneesta.
.
Kysyin sitten liikkeestä josta ostin laitteen ja sieltä neuvottiin ottamaan yhteyttä paikalliseen sähköhuoltoyritykseen, koska siellä on valtuutettu takuuhuolto. Sähköhuoltofirmasta tuli mies käymään ja antoi diagnoosin vilkaisemalla konetta. Minä olin rikkonut koneen kun tavarani oli väärässä osassa. Mies tilasi varaosan. Viikkoa myöhemmin hän tuli laittamaan varaosan paikoilleen.
.
Seuraavana päivänä kone hajosi uudestaan, mutta vähän eri tavalla. Uskoisin että tämä olisi se koneen alkuperäinen valmistusvirhe? Soitin takaisin sähköhuoltofirmaan, langan päässä sanottiin että ottavat selvää ja soittavat takaisin. Kukaan ei soittanut takaisin.
.
Todella ärsyttävää, koska kyseinen kodinkone on keskeinen toimivassa arjessa eikä mikään satunnaisesti käytettävä luksushassutin. Minulle on jo tulossa laskua noista kahdesta huoltomiehen käynnistä ja varaosan hinta. Mikä takuu se sellainen on? Parin minuutin käynnistä peritään koko tunti, lähemmäs sata euroa. Ja laite rikki koko ajan? En jaksa pelleillä sähköpuljun kanssa "korjataan jatkuvasti joku pieni juttu" joka tulee minulle kalliiksi ja aiheuttaa jatkuvaa murhetta.
.
Mitä suosittelette tekemään? Ainakin aion huomenna sanoa puhelimessa, että jos nyt ei lähde toimimaan niin seuraavaksi otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen enkä sähköfirmaan (kuulemma firmat pelkäävät sitä). Mitä muuta voin sanoa/tehdä, että homma lähtee toimimaan?
Olen nuori opiskelijanainen eikä ole varaa tanssia sähköpuljun pillin mukaan tai ostaa jatkuvasti uusia kodinkoneita.
Kommentit (8)
Miksi se on niin suuri salaisuus, mikä kodinkone on kyseessä?
Onko kyseessä se kuuluisa sampo ?
Se Kalevalasta tunnettu?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on? Kodinkone on luokkaa jääkaappi/pakastin/uuni/pyykinpesukone... Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on? Kodinkone on luokkaa jääkaappi/pakastin/uuni/pyykinpesukone... Ap
On vähän outoa, että kerrot tunkeneesi sinne jotain mitä ei pitäisi, joten koko juttu vaikuttaa niin kummalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vähän outoa, että kerrot tunkeneesi sinne jotain mitä ei pitäisi, joten koko juttu vaikuttaa niin kummalliselta.
Etkö osaa lukea aloitusta?
eräs oma tavarani meni koneessa väärään osaan (mitä ei edes pitäisi päästä tapahtumaan)
Kaikkiin ap:n listaamiin koneisiin laitetaan omia tavaroita (ruokaa, astioita, pyykkejä...) ja helpostikos joku niistä rikkinäisessä laitteessa menee väärään osaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän noin ole tapahtunut? Kone on rikki, tavara x pääsee menemään väärään osaan, tavara rikkoo konetta, huoltaja käy korjaamassa rikkoutuneen osan muttei alkuperäistä ongelmaa.
Kerro nyt mistä vempeleestä on kyse, niin on helpompi käsittää :)