Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmät pelot jopa asuinpaikan valinnasta

Vierailija
17.01.2016 |

Olen ystäväpiiristäni ainut, jolla on lapsi, ja vanhempi sukupolvi ei näistä jutuista tunnu puhuvan tai sitten en itse kehtaa kysyä. Kysyn siis teiltä, tunnetteko te perheelliset tällaisia pelkoja, tai miten näistä pääsisin eroon?

Valmistun pian, ja meillä on muutto edessä töiden perässä pois tästä kaupungista. Vaikka viihdymme pohjoisessa, aiomme muuttaa etelämmäksi perhesuhteiden ja parempien työnsaantimahdollisuuksien vuoksi. Paikkakunta tosin on täysin auki. Minua pelottaa ajatus paikkakunnan ja asuinalueen päättämisestä, koska pelkään, että tuolla paikassa lapselleni sattuu jotain. Ajatukset, joita päässäni pyörii, ovat tyyliin "Mitä jos saan kaksi työtarjousta eri paikkakunnilta ja päätän, että muutamme paikkaan X, mutta juuri tuon paikkakunnan koulussa tapahtuukin hirveä kouluampuminen? Mitä jos valitsen paikkakunnan X, jonka asuinalueelle Y muutamme, mutta kävellessään tuohon lintukodolta tuntuvalle asuinalueelle lapseni joutuu jonkun hullun uhriksi tai jää auton alle?"

Olenko näiden ajatusten kanssa yksin? Jo ammatinvalintani takia olen hyvin perillä hirveyksistä, joita ihmiset voivat toisilleen tehdä, niistäkin, jotka eivät otsikoihin päädy. Lapseni on vielä pieni, ja tuntuu, että koko maailma voi häntä uhata, ja on, kuin olisin peloissani koko ajan vain odottaen, että jotain pahaa tapahtuu. Onko tämä normaalia? Meneekö joskus ohi? Paitsi näitä hirveyksiä, pelkään myös, että minä teen vääriä valintoja, joiden vuoksi lapsi joutuu väärään paikkaan väärään aikaan, ja tämän vuoksi jotain sattuu.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi