Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä hintainen synttärilahja on kohtuullinen teinin tyttö-/poikaystävälle?

Vierailija
11.01.2016 |

Siis niin että teini itse ostaa. Meillä poika pyysi ostamaan netistä lahjan tyttöystävälleen, järkytyin kun näin että pelkän lahjan hinta oli melkein satasen ja siihen postikulut päälle. Itsehän poika sen tietysti maksaa, mutta silti tuntuu aivan älyttömältä. Yritin ehdottaa jotain halvempaa, ja siihen poika sanoi että hänellä on jo valmiina yksi juttu ja sen lisäksi tarvitaan ehdottomasti tämä kallis tavara. Mielestäni se minkä poika on jo hankkinut olisi ihan riittävä, sekin kuulemma maksoi melkein kolme kymppiä.

Mikä teidän mielestä olisi kohtuullinen lahjan hinta? Tyttöystävä täyttää 17, poika itse on saman ikäinen, he alkoivat seurustella kesällä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka kenekään muun mielestä reilusti yli satasen lahjat ole vanhempien/isovanhempien ostettavia, tai kuulu aikuisempien ihmisten vakiintuneeseen suhteeseen?

Vierailija
2/8 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta satasen lahja on ihan ok, jo pienet merkkilaukutkin maksaa tuosta ylöspäin, jotkin esim hajuvedet myös.

Mikä ongelma, jos poika maksaa lahjansa itse? Minusta ainakin hienoa, itse olisin hyvilläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi on herttainen, harva poika haluaa panostaa tyttöystävään lahjoihin omia rahojaan. Toivottavasti anteliaisuus säilyy hänellä myös aikuisenakin :)

Vierailija
4/8 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max. 500 euroa, min. 200!

Vierailija
5/8 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näissä tapauksissa käy niin, että seuraava tyttöystävä ei saa mitään kun poika pelkää että sekin vedättää kuten tämä eka.

Vierailija
6/8 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassialma kirjoitti:

Minusta satasen lahja on ihan ok, jo pienet merkkilaukutkin maksaa tuosta ylöspäin, jotkin esim hajuvedet myös.

Mikä ongelma, jos poika maksaa lahjansa itse? Minusta ainakin hienoa, itse olisin hyvilläni.

En ole ap, mutta hei haloo nyt. Lahjan antaja ja saaja on 17-vuotiaita, eli merkkilaukut ja satasen hajuvedet menevät kyllä ihan överiksi.

Vierailija
7/8 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipi kirjoitti:

Poikasi on herttainen, harva poika haluaa panostaa tyttöystävään lahjoihin omia rahojaan. Toivottavasti anteliaisuus säilyy hänellä myös aikuisenakin :)

Jep, herttaista on. Silti pitkälti yli satanen on paljon, myös pojan tuloihin nähden.

ap

Vierailija
8/8 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on ihan ok, jos tyttöystävä lahjoo vuorollaan myös häntä takaisin. Itse seurustelin myös tuon ikäisenä ja ostimme poikakaverin kanssa toisillemme suunnilleen samanhintaisia lahjoja, eikä tehty niin että vain minä olisin saanut jotain hienoa. Summa voi tuntua vanhemmista suurelta, mutta toisaalta pojan ei (ainakaan toivottavasti) tarvitse maksaa vielä muuten itse elämistään joten hänellä voi olla "varaa" laittaa rahansa nyt lähinnä tyttöystävään, mikä merkkaa tällä hetkellä hänelle eniten. Mittasuhteet voi muuttua sitten, kun asuu omillaan ja lahjojen lisäksi pitäisi maksaa itse myös oma ruoka, laskut ja vuokrakin. Toisaalta voit myös ajatella että voisihan se saman rahan käyttää huonomminkin esim. päihteisiin tai turhaankin tavaraan... Pojallasi on hyvä sydän jos hän nauttii antamisen ilosta, toivottavasti tyttöystävä osaa myös arvostaa lahjaa! :)