Voinko pestä tämän kengän koneessa?
Olis pieni pissavahinko, kengätkin meni. Miten tämä kenkä pestään?
http://www.kookenka.fi/lasten-mallisto/ec-snowboarder-40153.html
Voiko laittaa koneeseen? Pitääkö yrittää käsinpesua? Lähdetään kyllä lapsen kanssa ostamaan samantien uudet, mutta voiko tätä kenkää vielä pelastaa? Eli ostetaanko samanlaiset, vai enemmän talvisaappaat...
Kommentit (9)
Goretex kalvo kestää pesua. On paljon pestäviä goretex vaatteitakin. Ei valkaisevaa pesuainetta, huuhteluainetta tai liian kuumaa pesua tai kuivausta. Päällepän kengät näyttäisi pestäviltä. Moni konepesuohjelma on hellävaraisempi kuin käsinpesu. Etikka on happo ja kalvot eivät yleensä kestä mitään kovia aineita edes sitä valkaisuainetta. Kuivumiseen saa varata päiviä. Kalvokengät kuivuu hitaasti. Pesisin koneessa, mutta tämä on mutu.
Vierailija kirjoitti:
Goretex kalvo kestää pesua. On paljon pestäviä goretex vaatteitakin. Ei valkaisevaa pesuainetta, huuhteluainetta tai liian kuumaa pesua tai kuivausta. Päällepän kengät näyttäisi pestäviltä. Moni konepesuohjelma on hellävaraisempi kuin käsinpesu. Etikka on happo ja kalvot eivät yleensä kestä mitään kovia aineita edes sitä valkaisuainetta. Kuivumiseen saa varata päiviä. Kalvokengät kuivuu hitaasti. Pesisin koneessa, mutta tämä on mutu.
Huh, kiitos oikaisusta! T: eka vastaaja
Mutta tuohon kuivattamiseen kristalli-kissanhiekka oikeasti voisi soveltua hyvin.
Koneessa hienopesuohjelmassa 30 astetta, minimilinkous. Pesun jälkeen sanomalehteä kengän sisälle, imee kosteutta. Olen itse kuivattanut haalealla patterilla.
Olen pessyt lasten Goretexkengät koneessa, 30 c , hyvin vähän nestemmäistä pesuainetta ( ei valkaisevaa) ja linkous pienillä kierroksilla. Patterin päällä ole kuivatellut
Repesin, pesetkö sähkölaitteetkin samalla kertaa..:D:D:D
Kiitos! Löytyi uudet hienot saappaat, hiukan arveluttaa niiden lämpimänäpitokyky, mutta toisaalta, ne on vikingit. Jos vanhoista kengistä ei haju lähtenyt vielä käsinpesussa, laitan sitten koneeseen.
En usko, että goretex-kalvo kestää konepesua. Ilmeisesti sisältä kustu? Pesaise, huuhtele etikkaliuoksella ja kuivata hyvin, etikka syö hajun. Kuivuu todella huonosti goretexin takia. Suosittelen esimerkiksi kissanhiekkaa, sellaista "kristallihiekka", sitä esimerkiksi sukkahousuihin ja housut kenkään. Se kristallihiekka on silikaattia, sitä samaa mitä on niissä pienissä kosteudensyöjäpusseissa.