Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vuokrasopimuksen irtisanominen yksin

vaijeri
09.01.2016 |

Siis tilanne on se, että asuntona on mun ja miehen nimellä yksityiseltä vuokrattu asunto. Nyt mies on ollut tavoittamattomissa kolmatta viikkoa ja ollaan muuttamassa lasten kanssa pois.

MUTTA vuokranantaja kieltäytyy irtisanomista rätä sopimusta edes minun osalta, kun pitäisi saada molempien vuokralaisten nimi paperiin. Vissiin käräjäoikeus voi antaa mulle "lähtöluvan" tästä, mutta meneeköhän siihen sitten joku puoli vuotta? Onko kellään tällaisesta tilanteesta kokemusta? Miten asiat käytännössä etenee ja silleen?

Toiseen paikkaan päästäs muuttamaan ensi kuun alusta, mutta eihän me nyt mikään voida mennä, jos oon kiinni tässä asunnossa ties kuin pitkään! henk.koh. konkurssi tulee vielä kaiken muun paskan lisäksi...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvän miehen oot valinnu! onnea! :D

Vierailija
2/4 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puolisot asuvat yhdessä vuokraamassaan tai toisen heistä vuokraamassa yhteisenä kotina käytettävässä asuinhuoneistossa, ei puoliso saa irtisanoa vuokrasopimusta ilman toisen puolison suostumusta. Jos sitä ei voida hankaluudetta saada, ei suostumusta tarvita.

Jos puoliso ilman hyväksyttävää syytä kieltäytyy antamasta suostumustaan, tuomioistuin voi antaa luvan irtisanomiseen.

Eli tee katoamisilmoitus ja eikun uudelleen irtisanomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuon tekstin netistä löysinkin jo aiemmin. Kiitos silti :)

Oikeastaan se mies ei varsinaisesti ole "kadonnut", vaan häipynyt. Siinä vaiheessa kun oli ollut kateissa pari pv, yksi kaverinsa sai hänet kiinni ja hän ilmoitti, että ottaa vähän etäisyyttä kaikesta ja tulee kotiin kun tulee. Sen jälkeen kukaan ei ole kuullut mitään. Että en tiedä onko tässä katoamisilmoon aihetta?

Uskallanko tehdä vaan niin, että jätän vuokranantajalle kirjallisen irtisanomisilmon, muutan pois ja lopetan vuokranmaksun kokonaan vaikka vuokranantaja vaatisi maksamaan ja kieltäytyisi purkamasta sopparia? Siis etten saa siipeeni jossain käräjillä ja saa merkintää luottotietoihin tms.. Toki enskuun vuokran maksan vielä kuten kuuluu...

Vierailija
4/4 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up