Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako sokerilakko aloittaa kertaheitolla vai vähittäin?

Vierailija
07.01.2016 |

Jos on tottunut syömään joka päivä karkkia ja haluaa päästä tavasta eroon?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle sopi täysi lopetus. Kohta kaksi vuotta takana, ja hedelmät ovat nykyistä herkkua. En kaipaa puhdistettua sokeria lainkaan, joku makeuttamaton taateli alkaa olla jo hurjan makea omassa suussa. Pienellä määrällä rusinoita voi makeuttaa vaikka jogurtin.

Vierailija
2/9 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaheitolla kannattaa lopettaa. Onnistumiseen tarvitaan kuitenkin rasvan lisäys ruokavalioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin uuden vuoden päivänä mässättyäni uuden vuoden aattona pari viimeistä joulusuklaa rasiaa, jouluna meni hirveästi suklaata ja muuta herkkua. Vielä ei ole tehnyt yhtään mieli makeaa, en kyllä ole niin totaali sokerilakossa että jokaista tuoteselostetta lukisin sokerin varalta eli ihan maalaisjärjellä, en syö karkkia ja makeita leivonnaisia, tosin en syö eineksiä ja teen muutenkin ruuan itse eli tiedän mitä syön.

Vierailija
4/9 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle sopi täysi lopetus. Kohta kaksi vuotta takana, ja hedelmät ovat nykyistä herkkua. En kaipaa puhdistettua sokeria lainkaan, joku makeuttamaton taateli alkaa olla jo hurjan makea omassa suussa. Pienellä määrällä rusinoita voi makeuttaa vaikka jogurtin.

Vaihdoit sokerin toiseen sokeriin. En hehkuttaisi onnistumisella.

Vierailija
5/9 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertaheitolla kannattaa lopettaa. Onnistumiseen tarvitaan kuitenkin rasvan lisäys ruokavalioon.

Voitko perustella tuota? Miksi rasvan saantia muka pitäisi lisätä onnistuakseen pääsemään eroon sokerinhimosta? :D

Vierailija
6/9 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoit sokerin toiseen sokeriin. En hehkuttaisi onnistumisella.

En tiedä, mitä sinä tarkoitat onnistumisella. Sokeri on soluhengitykselle välttämätön ravinne, joten oikeasti elimistö muuttaa kaiken nauttimamme ruuan loppujen lopuksi sokeriksi, jos se ei päädy vararavinnoksi. Mutta puhdistettu sokeri on turha asia ruokavaliossa, hedelmät eivät todellakaan. Minä syön hedelmiä runsaasti, ja voin hyvin, ja olen hyväkuntoinen. Karkkia, suklaata, jäätelöä ym en syö lainkaan. Enkä niitä enää kaipaa. Uskon, että monelle tekisi hyvää vaihtaa karkit hedelmiin. Hehkuttaa sitä sitten tai ei. Ja minä olen hyvin tyytyväinen. Painokin on pudonnut ilman laihduttamista toistakymmentä kiloa, joten halusit tai et, hehkutan juuri niin paljon kuin haluan.

Vierailija
7/9 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko perustella tuota? Miksi rasvan saantia muka pitäisi lisätä onnistuakseen pääsemään eroon sokerinhimosta? :D

Onhan sun saatava se energia jostain. Jos ei sokerista, niin rasvasta. Kolmas vaihtoehto on alkoholi. Mieti sitä.

Vierailija
8/9 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitkään pitänyt herkkupäivän kerran viikossa, mutta helposti siitä tulee vain paha olo ja seuraavana päivänä pöhöttää, mieli on maassa ja väsyttää. Päätät vain lopettaa sokerin syömisen kertaheitolla, tiukkaa tekee, mutta kun huomaat energisemmän olon, niin ei sokeri herkkuja tee enää samalla tavalla mieli :) En ymmärrä miksi hedelmiä pitäisi vältellä? 1-3 hedelmää päivässä tuskin ketään lihottaa... muistat vain syödä tarpeeksi kasviksia, hyvi rasvoja, proteiinia ja terveellistä hiilaria, himot eivät ole sitten enää niin kovat. Tsemppiä

Vierailija
9/9 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut tavoitteena täysin lopettaa, mutta silti se piti tehdä asteittain. Joskus kaupassa vain tulee kauhea sokerinhimo ja silloin tulee kahmittua puoli hyllyä makeaa mukaan... Mutta kun oli päättänyt vähentää, niin oli helpompi ottaa se yksi suklaapatukka vain. Useimpina päivinä sitten ei mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän