Kysyin nettitutulta mieheltä: "Mitä teet?" Hän vastasi:
"Kuinka niin mitä teen juon kahvia". Miksi hän kysyi kuinka niin? Onko tuo jotenkin outo kysymys ("mitä teet?") ?
Kommentit (6)
Sori kun tungen ketjuusi.. mutta en oikein kehtaa laittaa viestiä nettituttavuudelle. Jotenkin kuvittelen, että häiritsen häntä tai kyselen tyhmiä. :/
Sillä on vaan omituinen huumorintaju, halusi sanoa ettei juo teetä (mitä TEET), vaan juo kahvia.
Minua ainakin ärsyttää kysymys "mitä teet?" miksi on niin kiinnostavaa tietää mitä se toinen tekee?
Joten en yhtään ihmettele nettituttusi vastausta!
Mun mielestä on ihan vitun ärsyttävä kysymys tuo "mitä teet?" Kohteliaampaa on kysyä "mitä kuuluu?" tai jotain muuta pehmeämpää.
Mulla on yks kaveri joka aloittaa puhelun aina mitäteetillä. Ja joka ikinen kerta hämmennyn kysymyksestä ihan yhtä paljon ja vastaan siihen jotain "öö, no mä niinkun puhun sun kanssa puhelimessa..."
Vierailija kirjoitti:
Minua ainakin ärsyttää kysymys "mitä teet?" miksi on niin kiinnostavaa tietää mitä se toinen tekee?
Joten en yhtään ihmettele nettituttusi vastausta!
Minustakin tuo on vähän hölmö kysymys. "Istun tässä sohvalla puhelin kädessä, kun minulle tuli juuri viesti."
Ihan normaali kysymys, mutta ehkä ajatteli, että kysyit siksi, että halusit ehdottaa jotain yhteistä tekemistä ja sen takia kysyi kuinka niin. Toi vastaus vähän kuitenki ehkä kuulostaa töykeältä. Parempi olisi ollut "Juon kahvia, miten niin?"