Pino: ärsyttävät mainoskliseet
Mainoksissa käytetään paljon samoja stereotyyppisia ilmaisutapoja tai "keinoja" vuodesta toiseen.
Ensimmäisenä tuli itselleni mieleen kosmetiikkamainoksissa käytetty termi "ravitsee". Joku pirun suihkugeeli "ravitsee" ihoa ja hoitoaine "ravitsee" hiusta. Buuuuullshit.
Kommentit (5)
Tuosta ravitsemisesta tuli mieleen, miten ainakin Lumenella on aina muka jokin marjauute tuotteissa mukana :D Joo voihan siellä joku tilkka lakkaöljyä olla kymmenessä litrassa meikkivoidetta, mutta merkitystä sillä ei takuulla ole kuin mielikuvien luojana. Juuri tällaista "ravitsevaa ja terveellistä luonnontuotetta" kun yritetään myydä. Onko paljonkin ihmisiä, jotka ei näe tuollaisten mainonnan keinojen läpi?
Esiintymiskuntoon trimmattu balettitanssijan näköinen nainen mussuttaa suklaapatukoita.
Nuorella ihmisellä saa olla silmälasit vain kehysmainoksessa.
"Eikä tässä vielä kaikki" kun on ollaan ensin puoli tuntia väitetty, että kun ostat tämän veitsen, et ikinä tarvi enää uutta veistä. Seuraavaksi kerrotaan mitkä kaikki muut veitset saa kaupan päälle, kun ostaa tämän ihmeveitsen, jonka ostamisen jälkeen ei koskaan enää tarvitse uutta veistä.
Ylimenevä tuotteen nimen alleviivaaminen. Tätä on etenkin radiomainoksissa. Siis tyyliin Ruisrento -mainos Ketonen ja Myllyrinne -sketsissä :D
"Ruisrento"
"Ai miiiikääää?!"
"RUISRENTO"