Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Junteimmat vieraanne/yökylävieraanne

Vierailija
05.01.2016 |

Voisin repiä hiukset päästäni. Yksi lapsuudenystävä asuu hieman kauempana, joten hän kysyi illalla sopiiko jäädä yökylään. Sanoin että käy, mutta minulla on kello 11.00 tanssitunti ja ohjelmaa siitä eteenpäin. Iltapalan tarjoan kymmeneltä ja pöydässä oli tummaa ja vaaleaa leipää, juustoa, leikkeleitä, kurkkua, tomaattia, mysliä, mustikoita, maitoa, mehua, vettä ja banaanijogurttia. Ajattelin todella, että noin suuresta joukosta yleisiä ruoka-aineita voisi väsätä itselleen mieluisen iltapalan, mutta ei: "Tässäkö kaikki?" Kyllä, siinä kaikki. Valitan, en ollut varautunut yökyläilijään.

Seuraavaksi tämä sankari valvoo puoli neljään asti ja vetää sikeitä hieman yli kahteentoista. Kävin herättelemässä hieman ennen kymmentä ja kymmeneltä kysyin aamupalalle. Vastauksena pelkkää muminaa. Ryhdyin tekemään paperitöitä ja saan vieraani hereille hieman yli kaksitoista. Sillon sanoin suoraan että nyt on lähdettävä. Tottakai olisin voinut heittää vieraan niskapers -otteella ulos 10.30, mutta olen suorastaan ällistynyt että joku voi olla noin juntti. Kuka kehtaa käyttäytyä kylässä noin? Olisi varmaan pitänyt havahtua tilanteeseen siinä vaiheessa kun kielenkäyttö oli mitä oli, korreloi selvästi junttiuden ja käytöstavattomuuden kanssa. "Vittu sitä", "vittu tätä", "niin paskaa", en ole ikinä ennen julkisilla paikoilla joutunut häpeämään sitä että joku seurueessani huutaa vittua ja paskaa niin kovaan ääneen että monet ympärillä olevat kääntyvät jatkuvasti katsomaan. Itse en todellakaan ole mikään korkeasti koulutettu, ihan tavallinen pulliainen keskivertotuloilla. Voin kai sentään jatkossa olla ylpeä siitä että vanhempani opettivat jo pienestä pitäen yleisimpiä esimerkillisiä käyttäytymismalleja etiketteineen.

Huh, areena on teidän.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/5 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni perheineen ajaa satoja kilometrejä, mutta ei muista kertoa minulle, että ovat tulossa. On harvinaisen mukavaa havahtua siihen että sai kuusi yllätysvierasta juhannukseksi. Tai muuten vain moneksi yöksi yökylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni perheineen ajaa satoja kilometrejä, mutta ei muista kertoa minulle, että ovat tulossa. On harvinaisen mukavaa havahtua siihen että sai kuusi yllätysvierasta juhannukseksi. Tai muuten vain moneksi yöksi yökylään.

Itse käskisin tuollaisen painua hotelliin ja ensi kerralla kysyä etukäteen sopiiko tulla.

Muutamaan tuollaiseen tyyppiin olenkin päättäväisellä käytökselläni katkaissut suhteet. He eivät vaan hyväksyneet että eivät voineetkaan kävellä ylitseni.

Voi kyynel.

Vierailija
4/5 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sulla ollut tanssitunti klo 11.00?

Vierailija
5/5 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voinut jättää junttia kuorsaamaan ja mennä itse tanssitunnille? Jätitkö siis tanssitunnin väliin tämän unikeon takia?

Omat lapsuudenkaverit tai ainakin osa heistä on välillä juntteja, mutta annan olla. En koe, että minun pitäisi esim. hävetä seurassani olevia ihmisiä. Toisaalta he ovat vähään tyytyviä yövieraita, joille riittää sohva ja viltti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi