Ottaa päähän tuo 'Pula-aho' ketjun nimi.
Tommonen vammanen väännös. Tuo mieleen lähinnä mustavalkokuvat ja kämäsiä ihmisiä kyyhöttämässä perunakellarin nurkilla.
Kommentit (19)
Wikistä riipaistua, kun ette itse osaa:
Papukaija G. Pula-aho oli Spede Pasasen luoma ja Leo Jokelan esittämä sketsihahmo, joka esiintyi radion viihdeohjelmissa Ruljanssiriihi ja Hupiklubi 1960-luvun alussa. "Papukaija" puhui hampaiden välistä karskia Stadin slangia katujen kovanaaman elkein ja pani keskustelukumppaniaan Spedeä jatkuvasti halvalla.
Minä kyllä tiesin täysin, Speden ohjelmista suurimman osan nähneenä, mistä tuo väännös tulee, mutta silti se on jotenkin ärsyttävä.
Se on Speden sketsihahmo, G. Pula-aho. Siitä se tulee.
Papukaija G. Pula-Aho. Missä lasten yleissivistys? ;)
Ootteko muuten kuulleet ne pula-aho sketsit? Itse kuuntelin isän kanssa niitä lapsena ja hihitin ja hirnuin niille kyllä. Se asenne sillä papukaijalla oli niin mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Tommonen vammanen väännös. Tuo mieleen lähinnä mustavalkokuvat ja kämäsiä ihmisiä kyyhöttämässä perunakellarin nurkilla.
VITTU KYLLÄ OOT JUNTTI KUN TOMMONEN NOIN PALJON ÄRSYTTÄÄ! PISTÄ ÄÄNET POIS TÖLLÖSTÄ JOS ET PYSTY KUUNTELEMAAN SITÄ. VALITA JOSTAIN UUSTA ..ÄÄLIÖ
Vierailija kirjoitti:
Papukaija G. Pula-Aho. Missä lasten yleissivistys? ;)
Niin on, mutta mitä hittoa papukaijalla on tekemistä tämän kanssa. Tuo nimi ei vaan toimi.
No, pääasia että ketju toimii.
Miksi parikymppisten pitäisi tietää? Speden ohjelmista ei ole tullut uusintoja ainakaan valtakunnan kanavilla vuosiin, eikä varsinkaan näistä 60-luvun ohjelmista. Ei sketsihahmon tietäminen ole yleissivistystä.
Ekalla kerralla muakin älyttömästi suututti se, kun ensin kuvittelin, että ne vaan dissaa Ahoa. Sitten hoksasin, että onhan se PU siellä, mutta miksei Lainetta ole huomioitu ja seuraavalla erätauolla senkin sitten tajusin. ;) Piitkillä piuhuilla mennään, mutta hoksasin itse ennenkuin lehdissä oli rautalangasta väännetty.
Nyt mä olen jo sopeutunut, mutten käytä.
No olisko sitten "paholaine", jota joku toinen selostaja/toimittaja kuului käyttävän, parempi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi parikymppisten pitäisi tietää? Speden ohjelmista ei ole tullut uusintoja ainakaan valtakunnan kanavilla vuosiin, eikä varsinkaan näistä 60-luvun ohjelmista. Ei sketsihahmon tietäminen ole yleissivistystä.
Mä olen syntynyt -72 ja en muista kertaakaan kuulleenni noita sketsejä.. Nimen olen kuullut ja osaan siten sen yhdistää Spedeen, se on kaikki mitä osaan siitä sanoa.
Olihan tuo hahmo jo ennen munkin syntymää, enkä näe sen kuuluvan yleissivistykseen. Vaikka nythän sen sitten kaikki tietää taas. :)
En oo ennen linkittänyt padillä you tubesta, mutta tuossa pitäisi olla yksi pula-aho sketsi
Mäkin oon syntynyt -72 ja isä niitä mulle kuuntelutti. Liitän sen isän ihannoimaan teekkarihuumoriin, DI kun oli.
Tuossa takavuosina G. Pula-ahon sketsit äänitettiin myös cd:lle. Lieneekö vielä saatavissa divarissa tai jossain. Meillä on levy tallessa ja sopivan mielentilan tullen sitä on aina joskus kuunneltu ja jutuille naureskeltu. Ollaan sitä ikäpolvea, joka on kuullut me myös radiossa ja telkussa.
Ai kun ketjusta ei löydy muuta valitettavaa, niin valitetaan sen nimestä? Kireällä on pipot "urheilufanien" joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa takavuosina G. Pula-ahon sketsit äänitettiin myös cd:lle. Lieneekö vielä saatavissa divarissa tai jossain. Meillä on levy tallessa ja sopivan mielentilan tullen sitä on aina joskus kuunneltu ja jutuille naureskeltu. Ollaan sitä ikäpolvea, joka on kuullut me myös radiossa ja telkussa.
Meilläkin on toi cd.
Tämäkin on hyvä
Miten onkin voitu keksiä noin ontuva ja huono nimi?