Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyylini on yleisen vitsin kohde

Vierailija
04.01.2016 |

Lyhyesti: pidän väreistä ja erilaisista tekstuureista. Niin pukeutumisessa kuin sisustamisessa. Tämä on jonkinlainen naurun aihe niin monelle ihmiselle, että päätin kirjoittaa mammapalstalle anonyymin kilometriavautumisen purkaakseni vähän tuntojani.
.
Vaatteissa käytän paljon värejä, printtejä ja juurikin erilaisia tekstuureita, samassa asussa yhdistelen mielelläni monenlaista. Katson aina että kaikki sopii yhteen ja kokonaisuus on tasapainoinen. Muuten pidän luonnollisuudesta, minulla on pitkä oman värinen tukka, meikkini ja kulmakarvani ovat myös varsin luonnolliset, en omista tatuointeja tai lävistyksiä.
Sisustuksessamme on lämpimiä ja tummia värejä. Kotonamme on aika paljon erilaisia yksityiskohtia ja tavaroita esillä. Kuitenkin meillä on aina puhdasta ja tavarat järjestyksessä (ei vaatekasoja tuoleilla tai laskupinoa pöydällä jne). Värimaailmat ovat yhtenäiset, emme ole vain keränneet kaikkea mahdollista rompetta ja halpakrääsää yhteen.
.
Tässä pari kuvaa nyt trendikkäästä sisustuksesta. Valkoista, minimalismia, joku hauska värikäs kippo saattaa olla yksityiskohtana tai vaihtoehtoisesti dementiakodissa jokaisen laatikon kyljessä lukee "keys" ja keittiön seinällä "kitchen" :D
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/9a/f0/e7/9af0e7021d2c61f995a0…
http://4.bp.blogspot.com/-NSFWd5tPaZU/UQodUClIqaI/AAAAAAAAJng/IrIB4HA6l…
Tässä sitten kuvia sellaisesta tyylistä, mitä meillä on. Ei tietenkään juuri samanlaista enkä itse välttämättä tekisi joitain näiden kuvien ratkaisuja, mutta vähän saatte hajua.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/84/a0/00/84a00005cf49f1f867fc…
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/3a/5a/a1/3a5aa1f0f55dde5a35af…
http://1.bp.blogspot.com/-vErrEftX9Dg/US40j_whiBI/AAAAAAAALaw/7vD0ed07R…
http://1.bp.blogspot.com/-IlvKfpVV9cM/US40iXgv2lI/AAAAAAAALao/BltABelhr…
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/40/87/c4/4087c41f50a5ba756a2e…
.
Kuten jo sanoin, tämä huvittaa ihmisiä. Perheeni on yksi pahimmista, vanhempani ovat eronneet ja molemmilla uudet perheet, molemmissa perheissä sama homma. Aina joku kuittailee kun näemme. Jokin aika sitten olin äitini perheen kanssa kiertelemässä Ikeassa ja muutaman kerran joku osoitti tyyliin toukka- ja pikkutyttökuvioisia lastentekstiilejä ihan tosissaan ajatellen, että minua kiinnostaisi. Tuollaista se on aina eikä kenelläkään ole ymmärrystä, etten himoa maailman jokaista värikästä tuotetta hyppysiini. Minullakin on tietty, rajattu maku.
Yksi sukulaisnainen omistaa jonkinlaisen kieroutuneen suhteen minuun, muutaman kuukauden välein pitää päästä yökylään, mutta kuitenkin hän avoimesti nauraa kodilleni. Sekä minulla että hänellä on Iittalan ja muiden kotimaisten puolikalliiden valmistajien astioita, mutta minun kuviolliset astiani ovat aina automaattisesti jostain alelaarista ostettuja "kun ei kenellekään kelvannut" ja tämä pitää sanoa ääneen. Isäni uusi puoliso taas on muutaman kerran häpeilemättömästi purskahtanut nauruun, kun olen ollut viikonloppukylässä ja vaihtanut vaatteita. On niin hassua jos esimerkiksi mekossa on etninen kuviointi.
Ennen kuin tapasin avomieheni, perhe varoitteli että näinköhän tyylini karkottaa miehet pois "nehän miettivät että olet joku ihan kummallinen"?? Nykyään tulee huvittunutta kyselyä, onko miehelläni samanlainen maku kuin minulla.
.
Siis olen ilmeisesti rakas ja tärkeä kaikille, mutta silti täytyy naureskella. Ei sen nyt sinänsä pitäisi väliä olla, olen kuitenkin itse tyytyväinen ja varma tyylistäni. Kuitenkin harmittaa, että moni läheiseni elää uskossa, että koko maailma karsastaa minua. Oikeasti ystäväpiirini ja mieheni ymmärtävät minua ja pitävätkin näistä jutuistani, osa on samantyylisiä itsekin.
Ja kyllä minäkin pystyn halutessani katsomaan objektiivisesti muita ihmisiä ja tyylejä. En esimerkiksi haluaisi itse asua linkittämissäni valkoisissa asunnoissa, mutta silti näen että ne ovat omassa sarjassaan hyvällä maulla sisustettuja enkä hauku niitä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda lähipiiriä

Vierailija
2/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good point.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko teininä svea-pipon?

Vierailija
4/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylistäsi tulee mieleen sellainen nainen, joka on käynyt Intiassa. 

Vierailija
5/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla naureskelijoilla on kyllä todella pieni elämänpiiri. Ei mulla muuta.

Vierailija
6/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Minulla on samantyyppinen tyyli. Sanonkin aina Oiva Toikkaa lainaten, että lempivärini on räikeä. Meillä ei ole yhtään valkoista seinää eikä kaapissani ole kuin se pakollinen pikkumusta. Muuten tykkään väreistä, etenkin retrokuoseista ja ihan erityisesti raidoista ja pilkuista.

Mutta ei minulle tai meidän kodille kyllä koskaan ole kukaan naureskellut. Sinulla on melko epäkohtaliaita lähimmäisiä.

Vierailija
7/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaissa ihmisten elämä on niin helppoa. Eletään sellaisessa yltäkylläisyydessä ja elämän isoimmiksi ongelmiksi voi muodostua se mitä toisella on omasta halustaan päällä ja minkälainen hänen kotinsa on. Ihmiset voi olla tosi ahdasmielisiä, eivätkä häpeile tuoda tätä ahdasmielisyyttään julki, koska eivät ymmärrä kuinka typerän vaikutelman itsestään siinä voivat muille antaa. Kun itse ollaan olevinaan niin viimeisen päälle trendi tietoisia ja kaikkea ja kuvitellaan sen varjolla olevansa sitten muita parempia ja ehkä hämärrytään jopa luulemaan, ettei maailmassa voi oikeasti olla mitään muuta, kuin trendien orjallinen seuraaminen tai kuvitellaan, että tämä on olevinaan jotain universaalia `hyvää elämää`.

Vierailija
8/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda lähipiiriä

Ystäväni ovat samanhenkisiä kuin minä. Perhettä on vaikeampi vaihtaa, enkä edes haluaisi vaihtaa heitä pois. Tuntuu vaan välillä kurjalta heidän ajatuksensa.

Saitko teininä svea-pipon?

En, mutta vähän vastaavia lahjoja kyllä. Enää tuollaisia ei tule kun ovat ymmärtäneet, etteivät tunne makuani. Kuitenkin yhteisillä kauppareissuilla houkutellaan omaan suuntaansa. 

Tyylistäsi tulee mieleen sellainen nainen, joka on käynyt Intiassa. 

En ole käynyt Intiassa, mutta ymmärrän mitä haet takaa :D 

Ap

9/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pukeudun aika pitkälti kuten sinä, lisäksi käytän paljon koruja, varsinkin suuria ja etnisiä.Kotimme on värikästä kirppistyyliä. Mietin, miksi katselet ihmisiä jotka naureskelevat sille mistä pidät? Itse en haluaisi olla tekemissä ihmisen kanssa joka ei hyväksy minua sellaisena kuin olen, värikkäänä persoonana joka itsekin pitää väreistä. Enkä kyllä olekaan. Ja jos joku naureskelisi kodilleni, sanoisin että ovi löytyy tuolta, jos ei miellytä. 

Jokainen saa olla juuri sellainen kuin on, ei tarvitse noudattaa trendejä jos ei halua. Naureskelijat eivät ole sinun ongelmasi, heillä sen sijaan on ongelma, kun eivät ymmärrä erilaisuutta. 

Vierailija
10/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lapsellista käytöstä aikuisilta ihmisiltä tuo pilkkaaminen. Itse olen tullut kuitenkin siihen tulokseen, että mitäpä sitä muille omia mieltymyksiään perustelemaan: kaikkien silmää ei kuitenkaan koskaan voi miellyttää, joten helpommalla pääsee, kun ei edes vaivaudu ajattelemaan mitä muut ovat mieltä. Jos muut kuitenkin jatkuvasti kailottavat mielipidettään, voit ystävällisesti ilmaista, että on tullut selväksi jo. Jos ei mene perille, niin laita ihan kiusaksi vielä räikeämpi kauhtana päälle ja nauti. Haters gonna hate.

Vierailija
11/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota tyyliä on muuten tosi vaikea sisustaa, kun vastaan tulee vain noita ykkösvaihtoehtoja. Kallistuisin meinaan itsekin vaikka vadelmanpunaiseen sohvaan, mutta arvaapa vaan mistä minä sellaisen löytäisin, vielä Ikea-hinnoilla pitäisi saada. Verhoillakin ehkä osaisin, mutta eipä ole kangaskaupassakaan mitään sopivaa...

Vierailija
12/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa rakastan värejä ja värikkyyttä! <3 Se tuo iloa elämään ja piristää Suomen ankean ja harmaan syksyn ja talven keskellä. Tykkään myös etnisistä printeistä ja niitä vaatteissani näkyy jonkin verran. Kotinikin on värikäs, itämainen ja joogi-tyylinen.

Vierailija
13/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun googlaa sanan "sisustusblogi", kuvahaussa tulee esille pääsääntöisesti täysvalkoisia sisustuksia (ei edes tanskalaista tyyliä, jossa osataan löytää valkoisen eri sävyt), mustavalkoisia sisustuksia tai sitten juuri mainitsemasi valkoinen sisustus yhdellä väripilkulla. Oikeastaan hassua, että on niin paljon kotimaisia sisustusblogeja kun ne näyttävät kaikki edustavan samaa tyyliä.

Mutta kun googlaa "home decoration blog", ollaankin jo paljon lähempänä ap:n tyyliä: paljon väriä ja eri ikäisiä huonekaluja ja eri aikakausien tyylejä. Itsekin suosin enemmän tuollaista retron ja nykytyylin yhdistämistä ja valkoista käytän lähinnä tekstiileissä tuomaan valoisuutta. Ap löytää parhaiten hengenheimolaisia maailmalta jossa ollaan jo menty aikaa sitten ohi valkoisen.

Vierailija
14/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kans just tuollaisesta tyylistä!!

Vierailija
15/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ensimmäinen laittamasi kuva tyylistäsi on aivan ihana. Minulle tosin tulee mieleen, että tuotakin tyyliä voi toteuttaa halvan näköisesti ja sitten tyylikkäästi. Minun yhdellä ystävälläni oli melko boheemi koti köyhänä alle parikymppisenä ja sellaisesta tulee vain mieleen nuoret, jotka aikansa esittävät hippiä. Nuhjuinen vaikutelma.

Vierailija
16/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkimmäinen tyyli on ihana ja tyylikäs! Minäkin pidän väreistä ja kuoseista. Onpa sulla outo ja ahdasmielinen sekä ilmeisen yksinkertainen suku, muuta en osaa sanoa.

Vierailija
17/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana koti!!

Vierailija
18/21 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah, olenkin miettinyt että miksi kaikilla lifestyle-bloggaajilla on niitä samperin home-kirjaimia joka paikassa. Niillä on dementia.

Vierailija
19/21 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota tyyliä on muuten tosi vaikea sisustaa, kun vastaan tulee vain noita ykkösvaihtoehtoja. Kallistuisin meinaan itsekin vaikka vadelmanpunaiseen sohvaan, mutta arvaapa vaan mistä minä sellaisen löytäisin, vielä Ikea-hinnoilla pitäisi saada. Verhoillakin ehkä osaisin, mutta eipä ole kangaskaupassakaan mitään sopivaa...

http://www.sisustusmuovikum.fi/tuotteet/kankaat/huonekalukankaat.html

Sä olet vain hakenut vääristä paikoista.

Ikeahinnoilla ei saa, mutta kotimaista sohvaa saa tilattuna huonekalukaupasta ihan millä verhoilukankaalla tahansa.

Vierailija
20/21 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up