Myisinkö vanhan kihlasormuksen?
Mitä te olette tehneet eron jälkeen? Minä olen jo naimisissa, mutta nuoruudessa tuli kihlauduttua silloisen poikaystävän kanssa. Se oli sellainen nuoruuden suuri rakkaus, jota voin edelleen muistella positiivisessa mielessä, vaikkei se kestänytkään. Sormus on korurasiassa tallessa, mutta nyt olen alkanut harkita sen myymistä. Ei siksi että siitä saisi paljon rahaa, veikkaan että 30-50 euroa, mutta jollain lailla on alkanut tuntua että haluaisin siitä eroon.
Joten, miten te muut olette tehneet? Ei kai entisen heilan antaman sormuksen myyntiä voi alkaa katua? Suuri merkitys sillä on joskus ollut, mutta ei tietenkään enää. Silti hiukan epäröin, vaikka oikeastaan haluaisin sen mennä myymään.
Kommentit (8)
Riippuu siitä minkälainen sormus on. Mene jollekin sellaiselle korukurssille missä voi tehsä vanhoista koruista uusia.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä minkälainen sormus on. Mene jollekin sellaiselle korukurssille missä voi tehsä vanhoista koruista uusia.
Valkokultainen sormus, melko leveä mutta tuskin silti kovin painava (myyntihintaa ajatellen). En tunne kutsumusta käsitöihin, minulla on peukalo keskellä kämmentä, joten jos tuosta luovun niin myytäväksi saa kyllä mennä :-)
Ap
Teetä siitä jotain uutta kultasepällä. Saatmieluisan korun halvalla. Symbolista myös. Minä teetin vanhasta kihlasta uuden sormuksen, keskisormeen :D
Myin omani. Juurikin nuoruuden suuri rakkaus, nyt olen naimisissa. Alkuun en halunnut myydä, mutta kun viimeisetkin tunteiden rippeet eksää kohtaan olivat kuolleet, sai sormus mennä. En ole katunut.
Minä panttasin vanhan kihlasormuksenI ilman aikomustakaan sitä lunastaa takaisin. Kertaakaan en ole katunut, sormus oli kaunis mutta siihen liittyi huonoja muistoja joita en halua kantaa mukanani. Suosittelen panttaamaan/ myymään niin pääset eroon tavarasta joka symboloi jotain mikä on jo "kuollut"...vanha suhde ja vanhat tunteet
Kiva kuulla ettette te sormuksenne myyneet ole katuneet! Varmasti olisin omani jo myynyt jos suhde olisi päättynyt huonoissa merkeissä, mutta niin ei käynyt. Ei siis ole ollut tarvetta "tuhota" entisen suhteen symbolia. Olin sen useaksi vuodeksi ihan unohtanut, mutta nyt on herännyt ajatus myymisestä. Uuden kivan korunkin siitä ehkä saisi teetettyä, hauska ajatus tavallaan :-) Mutta ajattelisiko sitäkin korua sitten aina sinä entisenä sormuksena...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Teetä siitä jotain uutta kultasepällä. Saatmieluisan korun halvalla. Symbolista myös. Minä teetin vanhasta kihlasta uuden sormuksen, keskisormeen :D
Kaverini vei vanhan kihlasormuksensa ja muut saamansa korut entisiltä poikaystäviltä kultasepälle joka teki niistä sormuksen. Tuli tosi hieno ja uniikki sormus.
Minä myin omani. Valkokultainen rinkula, ei kaiverruksia ja suhde päättyi riitaisasti, joten ei hyviä muistoja.