Kyllä se vain niin on, että raha todellakin tuo onnea.
Se joka muuta väittää, jauhaa paskaa eikä tiedä mistä puhuu, piste.
Totta helvetissä ne perusasiat kuten työ, terveys, perhe jne on kaiken a&o mutta raha, kyllä se vaan onnea ja onnellisuutta tuo. Sen myötä helpottuu moni asia, sen myötä ei tarvitse tuskailla sen peruselämisen kanssa, yhtään.
Olisi se kiva aloittaa tämä uusivuosi niinkin että olisi jotakin "extraa", jotakin kivaa mitä odotella. Mutta ei, sen sijaan on tiedossa sitä tavisarkea, toivottavasti terveinä, työntekoa jne. Mutta kun sylettää ihan helvetisti ajatus pelkästä arjesta ja raatamisesta, olisi edes mielekäs työ ja hyvä palkka, mutta eipä ole kumpaakaan.
Kyrsii, ahdistaa, tympii, masentaa, vituttaa, itkettää, ahdistaa, tympii.
Kommentit (8)
Kaveripariskunta voitti lotossa, muija syö ja juo nyt itseään hengiltä ja mies pettää.
Minulla on kokemusta molemmista: nuorena elin alle toimeentulominimin, myöhemmin sain ison perinnön.
Sanoisin että raha vie elämästä monia huolia ja harmeja pois: ei tarvitse valvoa öitä miettien miten maksaa ensi kuun vuokran, ja voi viedä sairaan lemmikin eläinlääkärille ja maksaa kalliitkin tutkimukset ja hoidot silmää räpäyttämättä, tai ostaa käteisellä uuden pesukoneen jos vanha menee rikki. Mutta rahakaan ei auta kaikissa asioissa - en saa sillä tervettä sydäntä itselleni, enkä pääse näkemään miestä johon olen ihastunut.
Siis kyllä mä voin väittää muuta. Vaikka rahan määrä lisäänty, onnen määrälle ei käynyt kuinkaan. Vakio se on ollut aina, kun nuo mainitsemasi perusasiat ovat kunnossa.
Musta tuntuu ettei ap olis onnellinen vaikka istuis rahakasan päällä. Ehkä hetken, mut sit alkais taas kaipuu johonki muuhun. Onnellisuus on usein asennekysymys ja sulla on asenteessa jotain vikana kun noin rumasti puhut.
Harva osaa tulla toimeen sen kanssa, että rahaa on millä mällätä. Esim nää kaikkein rikkaimmat tutut ovat siitä surkeita, että koko ajan luulevat jonkun haluavan niiltä jotain tai kadehtivan. Menee jo pakkomielteen puolelle. Luulen, ettei suurinta osaa kiinnosta pätkääkään heidän rahansa. Vaikeaa tull toimeen sellaisten ihmisten kanssa.
Niinpä niin. Kokkareet tulevat taas valehtelemaan suut ja silmät täyteen.
Raha tuo onnea lisäarvona jos on perusonnellinen entuudestaan. Esimerkkinä minä ja mun vanhemmat. Olemme mieheni kanssa onnellisia olleet aina ja vaikeuksista huolimatta olemme onnistuneet näkemään mistä onni koostuu, pienistä arjen asioista, terveistä lapsista jne. Meillä on rahaa käytössä enemmän kuin keskivertoihmisillä ja onhan se luxusta kun voi ostaa uuden auton käteisellä jos haluaa, ruokakaupassa mitä haluaa jne. Mut mun vanhemmille raha ei ole tuonut onnea, sillä heidän liittonsa ja elämänasenne on aina ollut negatiivinen ja vaikka ovat saaaneet suurehkoja perintöjä ei raha heitä onnelliseksi ole tehnyt koska eivät osaa iloitsemisen taitoa.
Kaverin porukat voitti lotossa, tuli alkoholismia, riitoja, turvattomuutta ja avioero.