Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin adhd kannattaa hakea kouluun/töihin?

Vierailija
01.01.2016 |

Olen 18-vuotias vain peruskoulun käynnyt ahdh. Perus lukiot ynnämuut tullut kokeiltua mutta koulut jäännyt kesken sillä haen jatkuvaa stimulaatiota. Millaisia kouluja tai työpaikkoja voisitte suositella?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkikoulu.

Vierailija
2/14 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimisikohan oppisopimus? Pääsisit heti kiinni töihin, eikä tarvitsisi roikkua koulunpenkillä vuositolkulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinkantajaksi. Kokkina pitää hallita yhtä aikaa montaa asiaa.. Tarkkaavuuden pulmat estävät menestymisen työssä. Tiedän työttömiä ADHD-kokkeja. Potkut aina ja aina uudelleen ..

Vierailija
4/14 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD pystyy yleensä tekemään monta asiaa yhtäaikaa,siksi kokki. Tosin,jos kaikki jää kesken,niin sitten ei sovellu kokin homma.

Vierailija
5/14 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokin ammatti on huno, koska palkka on surkea ja työolot karmeat. Ei ihmisen ammatti, vaikka tv-romantiikka toisin esittää.

Adhd:lle sopii sellainen ammatti, joka kiinnostaa ja jossa saa liikkua, eikä tarvi olla paikallaan. Älykkäämmät addit pystyvät toki kiinnostumaan asioista tarpeen vaatiessa. Liikkumisvapaus on tärkeää, koska liikkuminen tuottaa niitä puuttuvia välittäjäaineita. Niinpä esim fyysiset työt raksa-alalla, metsä-alalla jne on hyviä. Jos kyseessä toimistoduuniala, täytyy olla sellainen edim suunnittelija tms, jolla mahdollisuus itse kontrolloida työaikojaan, taukojaan jne. Ja voi vaikka vartin välein nousta ylös esim käydäkseen printterillä, hakeakseen jotain, käydäkseen vessassa tai ihan vain nousemisen takia. Joku avokonttorihomma jossa pakko istua paikallaan ei todellakaan toimi.

Vierailija
6/14 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae rumpaliksi. Rumpalithan koko ajan paukuttaa ja hytkyy ja hakkaa sormillaan pöytiä jonkun rock biisin tahdissa.

Vierailija
7/14 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemista adhd-tapauksista toinen on ekonomi ja toinen hammaslääkäri.

Vierailija
8/14 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun tietäisi. Voi luoja varjele miten tämän kanssa voi edes elää!? Päätä olisi kai muuten vaikka mihin, mutta kun keskittymisestä ei tule yhtään mitään ja olen aamusta iltaan niin väsynyt, että elämä tuntuu ihan tuskalta, sitten kun se väsymys menee ohi, olen liian levoton tekemään mitään järkevää. Kiinnostavien asioiden parissa viettäisin vahingossa vaikka viikon putkeen syömättä ja juomatta, mutta mistäs sellaisen rusinat pullasta- alan tai koulutuspaikan saisi.... Elämä menee ihan hukkaan ja vaikka miten yrittää, niin aina menee pieleen. Ei siinä paljon erityislahjakkuudetkaan auta kun ei saa mitenkään suunnattua niitä järkevästi mihinkään.

Vierailija
9/14 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisi. Voi luoja varjele miten tämän kanssa voi edes elää!? Päätä olisi kai muuten vaikka mihin, mutta kun keskittymisestä ei tule yhtään mitään ja olen aamusta iltaan niin väsynyt, että elämä tuntuu ihan tuskalta, sitten kun se väsymys menee ohi, olen liian levoton tekemään mitään järkevää. Kiinnostavien asioiden parissa viettäisin vahingossa vaikka viikon putkeen syömättä ja juomatta, mutta mistäs sellaisen rusinat pullasta- alan tai koulutuspaikan saisi.... Elämä menee ihan hukkaan ja vaikka miten yrittää, niin aina menee pieleen. Ei siinä paljon erityislahjakkuudetkaan auta kun ei saa mitenkään suunnattua niitä järkevästi mihinkään.

Käytätkö lääkitystä? Olisiko siitä apua?

Vierailija
10/14 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisi. Voi luoja varjele miten tämän kanssa voi edes elää!? Päätä olisi kai muuten vaikka mihin, mutta kun keskittymisestä ei tule yhtään mitään ja olen aamusta iltaan niin väsynyt, että elämä tuntuu ihan tuskalta, sitten kun se väsymys menee ohi, olen liian levoton tekemään mitään järkevää. Kiinnostavien asioiden parissa viettäisin vahingossa vaikka viikon putkeen syömättä ja juomatta, mutta mistäs sellaisen rusinat pullasta- alan tai koulutuspaikan saisi.... Elämä menee ihan hukkaan ja vaikka miten yrittää, niin aina menee pieleen. Ei siinä paljon erityislahjakkuudetkaan auta kun ei saa mitenkään suunnattua niitä järkevästi mihinkään.[/quote

Hanki lääkitys.

Vierailija
11/14 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö lääkitystä? Olisiko siitä apua?

Käytän Concertaa, mutta ei sitäkään voi käyttää aina. Vaikutus laimenee äkkiä jos käytän päivittäin ja pitää tauottaa aika usein, eli käytännössä käytän lähinnä silloin kun jotain pitää oikeasti saada aikaankin tai olla luova tai vain hereillä.

Vierailija
12/14 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Löytyisiköhän vielä joltakulta kokemuksia aiheesta?

Vierailija
13/14 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain aktiivista ja mahdollisesti fyysistä. Jos sulla on kiinnostusta tietokonehommiin, ja niihin pystyt keskittymään hyvin niin sekin käy.

Oot vielä siinä iässä et sun pitää keksiä se keino millä saat nollattua sitä levottomuutta, sen jälkeen on helpompaa handlata päivittäiset hommat. Oma aviomies on adhd, ikää jo 38 vuotta. Oma firma ja hoitaa duuninsa hyvin ja muut asiat, mutta vastapainoksi pelaa tietokoneella. Siihen pystyy uppoutumaan niin että pahin levottomuus purkautuu. Aina välillä on silläkin hankalaa tasoittaa noita juttuja, varsinkin kun on ilman lääkitystä. Siitä tuli niin järkyt sivuoireet että ei niiden kanssa voinut jatkaa.

Tsemppiä tulevaisuuteen, susta on vaikka mihin!

Vierailija
14/14 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ADHD. Yliopistotutkinto ja työskentelen ns. akateemisella alalla.