Koirani lopetettiin
Eilen sain viimein tehtyä päätöksen. Selkäkipujen kanssa meni pitkään. Lääkkeet ei enää auttaneet, pienessä aitauksessa joutui kärsimään.
Oudolta tuntuu. Paljon menetystä. Surua. Mutta myös helpotusta
Kommentit (9)
Avainsana sanoissa "pienessä aitauksessa".
Osanottoni. Omakin koiravanhukseni kuoli hiljattain. Olisin halunnut voida pitää sen koko ikäni.
Vierailija kirjoitti:
Oliks sulla vielä muuta, eläinrääkkääjä??
Kiitos sinulle
Koiran selkäkipujen ja halvausoireiden hoito on lääkityksen ajan ja vähä ylikin täydellinen häkkilepo
Tällä kertaa ei vaan mennyt ohi ja lepo jatkui kunnes tein päätöksen
Ap
osanottoni ap:lle. Me jouduimme lopettamaan koiramme 9v sitten, mutta vieläkin tulee välillä tippa silmään koirasta puhuttaessa. Myös meidän koiralla oli takapäässä halvausoireita ja selkäkipuja. Ylösnousu oli vaikeaa ja viimeisten viikkojen ajan myös pissa tuli välillä alle, ei pystynyt pidättämään. Myönnän, että liian pitkään annettiin koiravanhuksemme kärsiä, mutta se viimeinen eläinlääkärikäynti on vaan niin kamalaa.
Meillä koira meni koko ikänsä aina mielellään eläinlääkäriin, oikein rynni ovesta sisään haistelemaan muiden koirien tuoksuja. Tuo viimeinen kerta meni myös hyvin, koiran saadessa rauhoituspiikin istuin sen vieressä lattialla ja koira nuoli kättäni siihen saakka kun nukahti. Ihan kuin olisi tajunnut mitä tapahtuu, ei ikinä ennen rauhoituspiikin saatuaan käyttäytynyt samoin:(
Nytkin tuli itku kun tätä kirjoitin:(
Vierailija kirjoitti:
osanottoni ap:lle. Me jouduimme lopettamaan koiramme 9v sitten, mutta vieläkin tulee välillä tippa silmään koirasta puhuttaessa. Myös meidän koiralla oli takapäässä halvausoireita ja selkäkipuja. Ylösnousu oli vaikeaa ja viimeisten viikkojen ajan myös pissa tuli välillä alle, ei pystynyt pidättämään. Myönnän, että liian pitkään annettiin koiravanhuksemme kärsiä, mutta se viimeinen eläinlääkärikäynti on vaan niin kamalaa.
Meillä koira meni koko ikänsä aina mielellään eläinlääkäriin, oikein rynni ovesta sisään haistelemaan muiden koirien tuoksuja. Tuo viimeinen kerta meni myös hyvin, koiran saadessa rauhoituspiikin istuin sen vieressä lattialla ja koira nuoli kättäni siihen saakka kun nukahti. Ihan kuin olisi tajunnut mitä tapahtuu, ei ikinä ennen rauhoituspiikin saatuaan käyttäytynyt samoin:(
Nytkin tuli itku kun tätä kirjoitin:(
Osanotto sinullekin
Meillä samoin. Nukahti minun jalkojen päälle.
Samoin meillä tuli pissat alle. Kipuja oli kivasta lääkityksestä huolimatta. Näitä kipujaksoja tuli aina uudelleen. Onneksi kesällä meni neljä kuukautta hyvin. Olin jo toivekas kunnes uusi kipujakso ilman mitään rasitusta taas tuli
Liian kauan toivoin. Päätös on niin raskas. Perheenjäsen.
Outoa, kun talo on niin tyhjä. Haluaisin mennä kävelylle tai metsään. Mutta nyt en voi. Kuten en ole voinut koiran sairastaessa. Outoa. Raskasta
Otan osaa. Mulla oli 15-vuotiaan rakkaan koiran lopetus viime elokuussa, ja vaikka muuten olen päässyt surusta jo yli, niin aina kun luen lopetusuutisia, itkettää. Eniten ahdistaa vieläkin se että eivät antaneet eläinsairaalassa olla läsnä kun koira lopetettiin, ja ruumiinkin sain nähdä vasta kun sitä vaadein erityisesti. Lopetuksen syy oli se mihin usein vanhat koirat menee, takapää halvaantui, pissat alkoi tulla alle. Oli sillä useita nisäkasvaimiakin mutta ne olivat olleet vuosia eivätkä haitanneet mitenkään - yhtäkkiä yhtenä yönä koira sitten halvaantui oltuaan siihen asti hyväkuntoinen ikäisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Mulla oli 15-vuotiaan rakkaan koiran lopetus viime elokuussa, ja vaikka muuten olen päässyt surusta jo yli, niin aina kun luen lopetusuutisia, itkettää. Eniten ahdistaa vieläkin se että eivät antaneet eläinsairaalassa olla läsnä kun koira lopetettiin, ja ruumiinkin sain nähdä vasta kun sitä vaadein erityisesti. Lopetuksen syy oli se mihin usein vanhat koirat menee, takapää halvaantui, pissat alkoi tulla alle. Oli sillä useita nisäkasvaimiakin mutta ne olivat olleet vuosia eivätkä haitanneet mitenkään - yhtäkkiä yhtenä yönä koira sitten halvaantui oltuaan siihen asti hyväkuntoinen ikäisekseen.
Osanottoni
Miksi et saanut olla läsnä? Me olimme läsnä kokoajan ja kaikki sujui kunnioittavasti. Rauhallinen ja kivuton lähtö. Sain silittää alkurauhoituksen ajan ja näin tuskattoman lähdön
Ap
Meidän vanhus sai nukahtaa ikiuneen kotona. Näin hyvä eläinlääkäripalvelu täällä meillä. <3
Mutta osanotot ja jaksamisia kaikkille rakkaan koiraystävänsä menettäneille!
Miksi koirasi oli pienessä aitauksessa?