Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA hätätilanne!!!! Siemens-tiskikone ei käynnisty!!!!!!

Vierailija
29.12.2015 |

Kone oli täynnä ja halusin käynnistää sen. Siinä oli punainen valo kiemuraisen kuvan ja lumihiutaleen kohdalla, mutta mielestäni ne valot on siinä aina kun en käytä mitään suolaa tms vaan laitan aina tiskikonetabletin.
Painoin käynnistysnappia eikä tapahtunut mitään! Yritin uudelleen mutta se ei vain mene päälle.
Vedin koneen pois työtason alta ja irrotin pistokkeen. Odottelin vartin, laitoin pistokkeen takaisin, yritin käynnistää uudelleen mutta ei se käynnisty!!! Ei ala surista.
Mitä mä nyt teen :(

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistat vikavirtasuojakytkimen.

Vierailija
2/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha kone on? Nykyään 5 v on jo tosi hyvin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue käyttöohje tai googleta, taliaivo.

Vierailija
4/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA HUOLTOON!APUA APUA!ENSIN SINNE MISTÄ OSTIT NIIN NE ANTAA HUOLTOLIIKKEEN NUMERON!KAMALAA!OOTKO KATTONU KÄYTTÖOHJETTA JOS SIELTÄ LÖYTYISI?PANIIKKI!

Vierailija
5/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus se käynnistysnappi kai jotenkin huonosti eikä käynnistynyt. Sit mies paineli sitä voimakkaamin vänkräten niin lähti käyntiin... ja sen jälkeen käynnisty kyllä ihan normisti. Onko sulla ohjekirjaa?

Vierailija
6/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hirveä hätätilanne pitää soittaa 112.

Vierailija
7/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa tosi hätätilanne. Soitat huoltoon, ja otat tiskiharjan käteen ja tiskaat käsin ne astiat. Ei tuohon kuole.

Vierailija
8/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana hätätilanne. :D

Vierailija
9/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukase vesihana.

Vierailija
10/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole enää ohjekirjaa :( Tuo kone on 6 vuotta vanha! Voi ei en halua ostaa uutta :(

Pitää alkaa rämpyttämään käynnistysnappia, jos vika on vain siinä!

Mikä on vikavirtasuojakytkin?

Vesihanaan en ole koskenut että tuskin se siitä johtuu?

Ap

ps. on hätätila, mulla on neljä lasta ja hirveästi tiskiä, kaikki ei edes mahtunut tuonne koneeseen!

Vierailija
11/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun sinulla on joskus oikea hätätilanne, niin kukaan ei usko tai vaivaudu auttamaan.

Vierailija
12/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin koneissa on "märkäsulake", se on ihan lattian tasolla oleva kuivasieni joka kuivana pitää sähkökytkimen pohjassa. Mutta jos sieni kostuu, se ei ole enää kova ja virtakatkeaa.

Se on siis ihan lattiaa vasten ja joskus tiskikonetta tyhjentäessä ta täyttäessä saattaa roisua pienikin määrä vettä juuri oikeaan kohtaan ja kone ei käy.

Seini pitää vain irroittaa ja kuivattaa. Itse kuivuessaan se ei ala toimimaan. Mutta sen tilalle voi laittaa vaikka legopalikan siksi aikaa kun se kuivuu.

Onhan kaikki hanat muuten auki?

Vierailija
13/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa tosi hätätilanne. Soitat huoltoon, ja otat tiskiharjan käteen ja tiskaat käsin ne astiat. Ei tuohon kuole.

Ei ole mitään huoltoja, tuo on ihan mun oma kone eikä ole varaa tilata korjaajaa.

Ap

Vierailija
14/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole enää ohjekirjaa :( Tuo kone on 6 vuotta vanha! Voi ei en halua ostaa uutta :(

Pitää alkaa rämpyttämään käynnistysnappia, jos vika on vain siinä!

Mikä on vikavirtasuojakytkin?

Vesihanaan en ole koskenut että tuskin se siitä johtuu?

Ap

ps. on hätätila, mulla on neljä lasta ja hirveästi tiskiä, kaikki ei edes mahtunut tuonne koneeseen!

Kokeile silti kääntää sitä hanaa pitäisi lähteä samantien. Vaikka et olisi siihen koskenut itse niin neljä lasta antaa aiheen epäillä että joku muu voi olla.

Vierailija
15/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen tarkistamaan hanatilanteen!

Ap

Vierailija
16/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes joku valo palaa, niin mikään vikavirtakytkin ei ole syyllinen. Jos se laukeaa niin menee kaikki virrat koko koneesta.

Vierailija
17/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menen tarkistamaan hanatilanteen!

Ap

Ihan hyvä idea. Jos hanakin puuttuu, voi käsin tiskaaminen olla haastavampaa.

Tiesitkö, että tiskiharja on paljon huoltomiestä edullisempi? Se jaksaa harjata useammankin tiskivuoren, kun vaan omistajalla käsi edes jaksaa vähän liikkua. Vaiva ei ole paljoa suurempi kuin koneen täyttö ja tyhjennys. Kun sen harjan lisäksi ostaa kuivausliinan, tyhjennysvaihetta vastaava osuus hoituu ihan samoilla tulilla.

Vierailija
18/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen laatutuote. Siinä on energiansäästöohjelmisto, jossa on huijaus testaajia varten ja jonka huijausohjelman yrittivät paljastumisen pelossa poistaa etänä. Fiksissä on bugi ja nyt kone ei käynnisty. Näitä on viime päivinä ollut paljon.

Tai jos kone on yli kolme vuotta vanha niin sitten se saranaan piilotettu testaustilanteen mikrokytkin on jumissa.

Vierailija
19/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edes joku valo palaa, niin mikään vikavirtakytkin ei ole syyllinen. Jos se laukeaa niin menee kaikki virrat koko koneesta.

Riippuu kyllä koneesta. Jos elektroniikka on kytketty eri piiriin kuin vikavirtakytkin, se ilmoittaa vikaa, jonka voi löytää luultavimmin ohjekirjasta.

Vierailija
20/29 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vesihanaan en ole koskenut että tuskin se siitä johtuu? "

Olet siis idiootti joka pitää hanaa aina auki! No ehkäpä opit kun saat laskun vesivahingosta. 100 000 on mahdollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi