### KOLIBRIT (=kolmatta odottavat) alkuviikkoon###
Maanantaita kaikille kolibreille!
Missäs kaikki kolmatta odottavat oikein luurailevat... Olen etsinyt meille pinoa, mutta yhden löysin ja se tais olla viime viikkoinen. Onko kaikki siellä yhteisössä kirjoittelemassa?
Miten on teillä lähtenyt maanantai käyntiin? Täällä erittäin voimakasta väsymästä ja suurta pahoinvointia. Kokoajan tuntuu semmoinen pieni etomis möykky mahassa. Välillä tuntuu ettei millään jaksaisi ja varsinkin lapsille tulee tiuskittua turhaan :( No onneksi mies lähti lasten kanssa vähän happihyppelylle ja kauppaan tekemään tämän viikon ostokset. Eipä tarvii niistä sitten murehtia.
Mutta sanoin kuvaamattoman onnellinen olen (vaikka se onni meinaa väsymyksen ja pahan olon alle välillä hautautua). Varasin sen ekan ultran tosiaan kaheksannelle viikolle ja sitä ennen olisi viikon reissu edessä appivanhempien kanssa. HuH. Ei siis aiota vielä kertoa heille ja olenkin miettinyt miten selviän tuosta reisusta hengissä;)
Lauantaina oli pakko änkeä ihan törkean tiukat farkut jalkaan, kun olin kaupungilla. Ajattelin että pidän vikan kerran niitä nyt jalassa ennen kuin hautaan ne kaapin pohjalle. Itku meinasi tulla , tuli taas niin haikea olo, kun joutuu luopumaan kaikista ihanista housuista. Kaikkea ne hormoonit teettää.... Niin ja kaiken lisäksi sain kipeän selän kun kärvistelin ne housut jalassa:)
Ekat äitiyshousut ostin, kun ajattelin että voivat olla aika mukavat siellä reissussa. Onneksi ovat ihan tavallisen näköiset farkut(eivät ne appivanhemmat sitten hoksaa). Kuinkas pian teillä kolibreilla on vanhat housut jääny kaappiin ja mammahousut tullu tilalle? Musta tuntuu että hirveen aiksin tosiaan joudun ruveta jo noita housuja käyttämään. Sen verran turvoksissa toi maha on....
Mutta oikeen hyvää alkanutta viikkoa kaikille. Nyt täytyy mennä vähän pötköttää, enen kuin meijän sakki hyökää sisälle!
Mamseli rv6
Kommentit (6)
Jahans!! Täällä on tällainenkin pinouma!! Liityn mukaan...
Täällä kirjottelee siis kesällä 31v täyttävä mamma Pohjois-Karjalasta, joka näpyttelee myös syyskeijuissa.
Muksuja on jo kaksi ennestään, esikoistytär menee syksyllä eskariin ja " tosikoispoika" täyttää kesällä 4v. Ja nyt siis mennään rv 10+6, vointi on tasasen huono (mikään ei maistu, paino pudonnu 2,5kg )
Täytyypä käydä välöillä katsastamassa mitä tähän pinoon kuuluu..Itsellä ainakin tuntuu olevan enemmän pelkoja kuiin kummassakaan aiemmassa raskaudessa yhteensä! No, jos np-uässä ensi viikolla kaikki ok, jospa sitten uskaltas jo luottaa tähän epätodelliseen oloonsa..
Minjuska ja hiirenherne 10+6
Mitäköhän teen väärin?
Olo on ollut suht ok, tänään tein 4. testin (noloa) kun edelliset olleet niin haaleita :)
Nyt kyllä tuli ihan yhtä tummanpunainen viiva kun kontrolliviivakin on, eli uskoa täytyy.
Olo ei ole kyllä ollut kovinkaan " raskausmainen" ts. pahoinvointia ei ole nyt vkonloppuna ollut, aikaisemmin kyllä. Vähän jo pelästyin, mutta en sitten tiedä.
Kiva kuulla teidän muiden kuulumisia.
Caby rv 5+2
Oletko milloin laittanut hakemuksen/hakemukset??? Millä nicillä olet laittanut?? Olen kyllä hyväksynyt sitä mukaan hakemuksia, kun niitä olen siellä nähnyt.
Laita sähköpostia miulle, niin laitan kutsun tulemaan.
Antzu75@netti.fi
Antzu 5+2
Esikoisen 6-vuotis synttärit saatu kunnialla päätökseen ja kuopuskin jo toista päivää kuumeetta! Alkaa taas kerran paistamaan aurinko tähänkin risukasaan :o)
Oma olo on TURVONNUT , siis todellakin olen aivan järkyttävän kokoinen pallo. Kävin eilen puntarissa ja meinasi itku päästä. Mulla on tullut puolessatoista kuukaudessa painoa n. 3 kiloa, siis aivan järkyn paljon. Kukaan ei usko, että mulla on viikkoja kasassa vasta hikiset 16, kun näytän siltä, että lähden kuukauden päästä synnyttämään. Ultrassa kyllä näkyi vaan yksi vauveli, mutta alan epäillä, että toinen sintti on piiloutunut jonnekin kohdun onkaloihin... Miten teillä muilla? Täytyy ilmeisesti ruveta kiinnittämään aika paljon huomiota siihen, mitä syö. Liikkuminen on väsymyksen takia jäänyt myös tosi vähäselle koko alkuvuonna. Siis lenkille!
Eli Mamseli, täällä on käytetty mammafarkkuja jo jonkun aikaa. Ja tätä menoa saan ostaa isommat housut vielä ennen kun vauva syntyy!
Minjuska, meilläpä on tosi samanikäiset muksut! Meidän esikoinen lähtee myös eskariin syksyllä, täytti siis tänään 6-vuotta. Ja nuorimmainen täyttää huhtikuussa neljä!
Nyt taidan hilpaista jääkaapille, HUOM hakemaan porkkanoita ;o) !
Hyvää Yötä Kolibrit!
Kirppu06 ja Sintti 15+6
Minäkin saan siirtyä tänne puolella,olen 26.v ja lapset 2.v ja 4.v.
Eilen plussasin ja laskettu on sitten lokakuussa. Eka neuvola viikolla 10+4 ja lääkäri joskus rv 14 jotain. Meidän neuvola on älyttömän ruuhkainen, joten aikoja pitää varailla vähintään kk aikaisemmin.
Olen menossa kk päästä ultraan yksityiselle, siihen asti pitää jännittää kuinka käy ja yrittää pitää tämä asia salassa. Ikävä vaan että parin viikon päästä on kaverin tuparit ja niistä ei voi oikein olla pois. Pitää keksiä jotain huijausjuomaa mitä kukaan ei halua maistaa..
Costablanca ja pallero 4+1
Tulin taas kurkkimaan että oisko täällä Kolibri-pino mitä lukea ja olihan täällä ;) En tainnut viikonlopun aikana käydä lainkaan vauvalehden-sivuilla, joten olen ihan pihalla....
Onkohan muuten POTKUKELKKAILU jotenkin haitallista??? Kysyy kolmatta odottava *nolo* Mutta tänään vein lapset hoitoon sillä ja esikon hain eskaristakin kelkalla ja poika istui kyydissä, niin koko ajan sen jälkeen on tuota alamasua jomottanut enemmän ja vähemmän ilkeesti. Jos teen jotain (esim. kannan kuopusta), niin tunne voimistuu, mutta levossa en vähenee.
En taida enää uskaltaa kelkkailla :(
Muuten olo on aika hyvä. Väsyttää kovasti, verenmaku suussa, josta johtuen välillä etoo. Ekaa neuvola-aikaa en ole varannut, ehkä jo keskiviikkona sen teen, kun vien esikoisen lääkärille.
Se tulee varmaan rv:lle 8 tai 9, koska eka lääkärintarkastus on täällä noin rv10 ja sitä ennen on kait pitänyt käydä kerran jo neuvolassa. Meillähän ei omaa ultraa ole täällä, joten en pääse kuin kahdesti näkemään kohtuun, jos kaikki menee siis hyvin.
Antzu ja OnniManni 5+1