känkkäränkkä

Eli lastenkutsut tiedossa ja myös vanhemmat tulossa mukaan. Lapsia noin 10-15 iältään 2-8 vee ja vanhempia suunnilleen saman verran. Olisin halunnut että ruoka olisi ollut jotenkin "lapsellista"/teemaansopivaa myös ja mielellään tietysti myös suht edullista. Kutsut alkaa aamupäivällä ja osa tulee kauempaa, joten kyllä, aion tehdä ruoan.
Itselle tuli mieleen spaghetti ja nakit joissa spaghetti menee nakkien läpi, hauskan näköinen ruoka ainakin, mut mitä muita hauskoja ideoita olisi? Tärkeintä siis että tuoka olis lapsille mieleistä ja "hauskaa". Vanhemmat toisella sijalla vasta.. :)

Kommentit (20)

Vierailija

itse laittaisin varmaan just nakkeja, lihapullia, minipizzoja, pikkutomaatteja, kurkkua, babyporkkanaa, patongin paloja yms.  pikkupaloja tarjolle, niin jokainen saisi siitä koota haluamansa suolaisen lautasen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
känkkäränkkä

Vierailija kirjoitti:
itse laittaisin varmaan just nakkeja, lihapullia, minipizzoja, pikkutomaatteja, kurkkua, babyporkkanaa, patongin paloja yms.  pikkupaloja tarjolle, niin jokainen saisi siitä koota haluamansa suolaisen lautasen

Voi olla että päädyn tämäntyyppiseen ratkaisuun, mut mietin että voisi olla myös yksinkertainen muussi ja nauravat nakit tms koska myöhemmin kuitenkin tarjolla suolaista myös kahvin ja makean kanssa. Kinkkurullia ym.. hmm. On ihmisellä ongelmat. Keittoa ajattelin ihan alunperin mut se on kaukana hauskasta ruoasta ja kattilat ei tuolle määrälle riitä..

Vierailija

Miten olisi jokin (hauskan muotoinen) pasta + kastike? Eli vaikka ihan ruokakermapohjainen, johon voi lisäillä erilaisia lapsillekin maistuvia vihannespaloja ja vaikka kanaa tms? Valmistuu nopeasti ja helposti, eikä niitä sattumia siinä kastikkeessa tarvitse olla niin paljon, kun se itse pasta on täyttävää. Lisukkeeksi sitten porkkanatikkuja yms. dipattavia vihannesjuttuja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli lastenkutsut tiedossa ja myös vanhemmat tulossa mukaan. Lapsia noin 10-15 iältään 2-8 vee ja vanhempia suunnilleen saman verran. Olisin halunnut että ruoka olisi ollut jotenkin "lapsellista"/teemaansopivaa myös ja mielellään tietysti myös suht edullista. Kutsut alkaa aamupäivällä ja osa tulee kauempaa, joten kyllä, aion tehdä ruoan.
Itselle tuli mieleen spaghetti ja nakit joissa spaghetti menee nakkien läpi, hauskan näköinen ruoka ainakin, mut mitä muita hauskoja ideoita olisi? Tärkeintä siis että tuoka olis lapsille mieleistä ja "hauskaa". Vanhemmat toisella sijalla vasta.. :)

Oletko tehnyt tuota nakkispaghettijuttua ennen? Mietin vain että montako nakkia.per nuppi ajattelit tarjota, saatat kirota ittees alimpaan helvettiin siinä kohtaa kun olen voidennen nakin saanut tökittyä täyteen spaghettia ja vielä olisi kaksikymmentä jäljellä =D
Mä oon huomattavasti tylsenpi, ostaisin pastaa, joku hauska kuvio ja keittäisi ison satsin sitä ja sitten lihapullia, nauravia nakkeja ja nugetteja. Salaatista voisin tehdä hauslemman/houkuttelevamman laittamalla jokaiselle oman pikkukipon dippivihanneksilla.

Vierailija

Mun mielestä ne nakin läpi menevät spagetit näyttää kuvottavilta madoilta, ja mun ruokahalu menisi täysin... Muutenkaan, miten muka makarooni sopii nakin kanssa yhteen? En ole ikinä tajunnut.

Mä tarjoilisin jotain kuviopastaa ja lihapullia tomaattikastikkeessa. Paitsi että kyllä noihinkin aikamoiset padat tarvitsee, että jos ei keittoon riitä astiat, en tiedä miten mihinkään muuhunkaan riittäis.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ne nakin läpi menevät spagetit näyttää kuvottavilta madoilta, ja mun ruokahalu menisi täysin... Muutenkaan, miten muka makarooni sopii nakin kanssa yhteen? En ole ikinä tajunnut.

Mä tarjoilisin jotain kuviopastaa ja lihapullia tomaattikastikkeessa. Paitsi että kyllä noihinkin aikamoiset padat tarvitsee, että jos ei keittoon riitä astiat, en tiedä miten mihinkään muuhunkaan riittäis.

Keitossa koko ruoka on sinä kattilassa. Jos tekee saman verran muusia/pastaa, siihen tulee lisänä lihat ja kasvikset joten sama kattilamääräriittä siurempaan määrään rupkaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ranskikset ei kai kauhean kalliita oo suurissa pusseissa ja on sekä lasten että aikuisten mieleen.

Paitsi.että kun uuniin laittaa yli kilon, ja apn vierasmäärälle pitäisi olla paljon, niin ei tule mitään rapeita ranskalaisia vaan epätasaisesti kypsyneitä mössöpuikkoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Keitossa koko ruoka on sinä kattilassa. Jos tekee saman verran muusia/pastaa, siihen tulee lisänä lihat ja kasvikset joten sama kattilamääräriittä siurempaan määrään rupkaa.

Missä ne lihat ja kasvikset valmistuu?

Vierailija

Tekisin joko spagettia/kuviomakarooneja + jauhelihakastiketta (perinteinen itse tehty ruskea kastike) tai lihapullia + perunamuusia. Nuo ovat aina meillä tehneet kauppansa sekä lapsille ja aikuisille kun on käynyt vieraita syömässä. Tietysti moni muukin ruoka tekee, mutta jos edullisista tarjottavista puhutaan.

Sitten tosiaan jotain vihannespuolta kylkeen. Kurkku- ja paprikatikkuja, kirsikkatomaatteja jne. Dipinkin niille voisi laittaa niin menevät lapsille paremmin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Missä ne lihat ja kasvikset valmistuu?

Liha vaikka uunissa ja kasvikset salaattina.

Vierailija

Lasten mielestä ne spagettia sisältävät nakit ovat hauskoja, mutta olen niitä kerran syönyt ja nälkä ei oikein aikuisella lähde, sillä spagetin osuus on niin pieni. Tai sitten pitää varata monen monta nakkia per ruokailija, ainakin aikuisille. Vähän kuivaakin ruokaa ovat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lisko/käärmelihamureke
Kuinka monta liskoa/käärmettä tuohon joutuu teurastamaan, että riittää isolle porukalle? Pientä osviittaa, kuinka monelle henkilölle riittää esim. sellainen keskikokoinen pyton?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat