Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävän lapsen tapaaminen!

Vierailija
27.12.2015 |

Miesystävälläni on viisi vuotias poika, jonka on määrä viettää vuodenvaihde isänsä ja minun kanssani. En ole poikaa koskaan ennen tavannut ja jännitän aivan kamalasti! Olemme miesystäväni kanssa molemmat nuoria (minä 23v, mies 24v), eikä minulla ole siksi ystävien kautta kokemusta pienistä lapsista, eikä sukulaistenkaan kautta. Poika on miehen mukaan helppo tapaus ja varsin rauhallinen, joten se puoli ei niin jännitä. Pelkään vain, ettei poika pidä minusta tai etten osaa olla hänen kanssaan!

Joten: miten antaisin pojalle mahdollisimman mukavan kuvan itsestäni? Miesystävältäni olen kysyttäessä saanut vastauksena tasan "ole vaan samanlainen kuin aina muutenkin, kyllä se susta tykkää". Ja miten pääsisin tästä hirveästä jännittämisestä yli?! Kaikki vinkit kelpaavat!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaa saattaa myös hämmentää ja jännittää tilanne, harmittaakin ehkä - joutuuhan hän kakamaan kaivatun isänsä hänelle vielä vieraan tädin kanssa. Ole ymmärtäväinen pienen pojan reaktioille, vaikka itsekin olet nuori niin häneen verrattuna kuitenkin olet aikuinen.

Muuten tietysti, haluat varmaan tutustua häneen, joten ole oma itsesi äläkä teeskentele mitään, ja anna hänen myös olla oma itsensä. Lapset ovat kyllä aika kiinnostavia, joten voit seurailla hänen toimintaansa, katsella asioita mitä hän osaa, kokeilla mitä asioita voitte yhdessä tehdä. Viisivuotiaiden osaamistaso on hyvin vaihteleva, toinen osaa tehdä voileivän itse ja toinen ei osaa edes avata jääkaapin ovea...

Ja muista antaa isälle ja pojalle sitä kahdenkeskistä hetkeä myös. Tsemppiä, hyvin se menee.

Vierailija
2/2 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaa saattaa myös hämmentää ja jännittää tilanne, harmittaakin ehkä - joutuuhan hän kakamaan kaivatun isänsä hänelle vielä vieraan tädin kanssa. Ole ymmärtäväinen pienen pojan reaktioille, vaikka itsekin olet nuori niin häneen verrattuna kuitenkin olet aikuinen.

Muuten tietysti, haluat varmaan tutustua häneen, joten ole oma itsesi äläkä teeskentele mitään, ja anna hänen myös olla oma itsensä. Lapset ovat kyllä aika kiinnostavia, joten voit seurailla hänen toimintaansa, katsella asioita mitä hän osaa, kokeilla mitä asioita voitte yhdessä tehdä. Viisivuotiaiden osaamistaso on hyvin vaihteleva, toinen osaa tehdä voileivän itse ja toinen ei osaa edes avata jääkaapin ovea...

Ja muista antaa isälle ja pojalle sitä kahdenkeskistä hetkeä myös. Tsemppiä, hyvin se menee.

Tämä viesti tuntui jotenkin kovin huojentavalta. En ollut edes ajatellut, että poika voisi olla harmissaan isänsä naisystävästä! En ollut vain osannut ajatella asiaa tältä kannalta. Pitää muistaa pitää mielestä. Kiitos kovasti vastauksesta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi