Vierailija

Onko muilla kokemusta siitä että kaverit kommentoivat paljon rahankäyttöäsi. Olen ikäisekseni suht varakas, en nyt mikään raharikas, mutta olen saanut vuosien varrella säästöön useamman kymppitonnin. Ikää vähän päälle 20 ja olen opiskelija. Nimenomaan säästöön saatu, eli en ole perinyt mitään, voittanut lotossa jne. Töitä olen tehnyt todella paljon, koska en koskaan tiedä koska työni loppuvat. Menoihin olen myös kiinnittänyt huomiota, olen järkeistänyt autolla ajamistani, käyn kaupassa kerran viikossa jne. "Viihde-tupakoinnin" ja alkoholin juomisen baareissa olen myös lopettanut. Baareissa käyn vielä, mutta olen alkoholittomalla linjalla.

Se mikä mua tässä ärsyttää, on kavereiden naljailu ja kommentointi rahankäytöstäni. Aika monet kaverit ovat soittamassa poskea että sä oot kyllä niin sairaan pihi nykyään. Se miksi pahoitan mieleni tästä erityisesti, on että en todellakaan pihistele muiden kustannuksella. Osallistun aina yhteisiin kuluihin ja muutenkin aika usein istutaan iltaa minun luonani tai kun mennään johonkin niin minä kuskaan omalla autollani enkä todellakaan ota mitään polttoainekuluja.

Mistä tuo mahtaa johtua? Tulee paha mieli, kun jos lähdettäisiin ihan oikeasti laskemaan euroja, niin varmasti minä maksan noita yhteisiä menoja enemmän kuin kaverini. Ja yllättäen ehkä pahin asiasta valittaja on itse sellainen joka ei koskaan tuo mitään pyytämättä yhteisiin tilaisuuksiin. Tulot meillä kaikilla on suunnilleen yhtä suuret, sillä erolla että kaverini onnistuvat kyllä kuluttamaan kaiken mitä tienaavat.

Mitä mieltä te olette? Kellään samanlaisia kokemuksia? Olen jopa alkanut miettimään kaveriporukkani vaihtamista, koska keljuttaa yrittää laittaa omia rahojaan yhteisiin asioihin, josta palkkana on vain haukut takaisin.

Kommentit (15)

Vierailija