Tytöille jouluksi samantyyliset vaatteet?
Mennään tänään ostamaan tytöille jouluksi uusia vaatteita. Haluaisin pukea kaikki kolme (7-13v) samanlaisiin tai ainakin samantyylisiin asuihin. Ei varmaan onnistu, mutta yritän ainakin. Esim kaikille samanlaiset vilkatakit ja rusetit tukkaan, nuorimmille mekot, joissa päärmeet skottiruutua ja isoimmalle samaa ruutukuosia puolihame ja valkoinen paitis. Aatoksi kaikille samettileningit! Oon jo katsonut kaikille samanlaiset Stockan lastenosastolta, mutta mahtaako 13-vuotias enää haluaa shoppaa siellä? Kyllä hänelle sopii vielä isoimmat koot, on 171 cm ja tosi laiha.
Kommentit (28)
Minäkin haluaisin pukea tyttöni puna-valkoruudulllisiin joulumekkoihin. Ei onnistu.
http://blogg.alltforforaldrar.se/madeleine/files/2011/10/Julklänning1.jpg
Tällaiset ostin, arvaa panevatko päälleen 6 ja 8 v?
Ehkäpä puette lapset sellaisiin vaatteisiin, joista he itse tykkää. Ei ne mitään nukkeja ole. Kohtelet heitä kuin leluja. Kyllä meillä kouluikäiset saa päättää itse mikä mekko otetaan. Ja mihin pukeutuu.
Villatakit ja rusetit. So muka hienoa. Tosi typerää jos teinillä on rusetti päässä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä puette lapset sellaisiin vaatteisiin, joista he itse tykkää. Ei ne mitään nukkeja ole. Kohtelet heitä kuin leluja. Kyllä meillä kouluikäiset saa päättää itse mikä mekko otetaan. Ja mihin pukeutuu.
No minä kyllä päätän esim. kunkin asun sopivuuden kyseiseen tilaisuuteen. Eli aatoksi juhlavaa, joulupäiväksi vierailuasu, tapanina saa olla vaikka chinoissa, paitiksessa ja ponchossa kun ollaan kotona. Ja tietenkin tarkistan että vaatteet ja asusteet sopivat yhteen.
Mutta saahan sitä aina unelmoida? Olisi niin söpöä, jos lasten asut matchais :)
Niin minäkin vaan unelmoin, joka tuon linkin laitoin. Olis ollut ihanaa, kun tytöillä olis ollut nuo jouluna päällä ja vaaleat pitkät letit? mutta en mä sotaan joulun kunniaksi ala, jos eivät päällensä laita, eivät laita.
Vierailija kirjoitti:
Villatakit ja rusetit. So muka hienoa. Tosi typerää jos teinillä on rusetti päässä.
No ei varsinainen rusetti vaan sellainen hiuspanta 60-luvun tyyliin kahdelle isoimmalle. Pienemmälle samanlainen mutta rusetilla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin vaan unelmoin, joka tuon linkin laitoin. Olis ollut ihanaa, kun tytöillä olis ollut nuo jouluna päällä ja vaaleat pitkät letit? mutta en mä sotaan joulun kunniaksi ala, jos eivät päällensä laita, eivät laita.
Miksi sinun tytöt ei laittaisi noita? Eikö ne tottele sinua? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä kyllä päätän esim. kunkin asun sopivuuden kyseiseen tilaisuuteen. Eli aatoksi juhlavaa, joulupäiväksi vierailuasu, tapanina saa olla vaikka chinoissa, paitiksessa ja ponchossa kun ollaan kotona. Ja tietenkin tarkistan että vaatteet ja asusteet sopivat yhteen.
Mutta saahan sitä aina unelmoida? Olisi niin söpöä, jos lasten asut matchais :)
Ja tämä oli siis ap
Kosk aopetan lapset päättämään itse mistä itse pitävät. Meillä lapset ei oo äidin ja isän kulissi.
No ei vaan laita, ei ole ehkä ihan tämän päivän tyttöjen muotia? Sama se mulle, pukekoot mitä pukevat, omin nokkinemme joulua vietetään. Minusta noi olis ihanat, söpöt.
Vierailija kirjoitti:
Kosk aopetan lapset päättämään itse mistä itse pitävät. Meillä lapset ei oo äidin ja isän kulissi.
Oookei....
Jos ajatellaan, että teillä on päivälliset jouluaattona vaikka 12:lle ja vierailla on juhlapuvut, annatko lapsesi tulla pöytään farkuissa ja teepaidassa?
Katsohan, myös me opetamme lapsillemme itsenäisyyttä, mutta myös kulttuuria ja käytöstapoja.
Eli minä päätän aina lasten vaatetuksen tyylin, he saavat valita itse asun ja yksityiskohdat.
Mutta edelleen... saahan siitä yhtenäispukeutumisesta ainakin haaveilla?
Vierailija kirjoitti:
No ei vaan laita, ei ole ehkä ihan tämän päivän tyttöjen muotia? Sama se mulle, pukekoot mitä pukevat, omin nokkinemme joulua vietetään. Minusta noi olis ihanat, söpöt.
Niin minustakin. Yrittäisit ainakin! Ap
Mullekin on tärkeämpää että lspset tykkää vaatteistaan ja vanhimmalla alkaa olla tyylitajua. Ei se oo mun tyylistä, mutta tyylikästä ja omanlaistaan. Tollainen rusetti - villatakki tyyli on tosi vanhoillista. Sopii ehkä kuninkaallisille poseeraukseen. Ei tosielämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oookei....
Jos ajatellaan, että teillä on päivälliset jouluaattona vaikka 12:lle ja vierailla on juhlapuvut, annatko lapsesi tulla pöytään farkuissa ja teepaidassa?
Katsohan, myös me opetamme lapsillemme itsenäisyyttä, mutta myös kulttuuria ja käytöstapoja.
Eli minä päätän aina lasten vaatetuksen tyylin, he saavat valita itse asun ja yksityiskohdat.
Kyllä minusta ainakin vaikutti, että olet itse päättämässä vaatetuksen tyylin lisäksi sen asun ja yksityiskohdat. Mielestäni riittäisi, että pyydät lapsia pukeutumaan juhlavasti. Lapset ovat yksilöitä, joten kaikkia ei ehkä tuo neuletakki ja skottiruutu -pukeutuminen miellytä, vaikka se sinun silmääsi miellyttäisikin.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin on tärkeämpää että lspset tykkää vaatteistaan ja vanhimmalla alkaa olla tyylitajua. Ei se oo mun tyylistä, mutta tyylikästä ja omanlaistaan. Tollainen rusetti - villatakki tyyli on tosi vanhoillista. Sopii ehkä kuninkaallisille poseeraukseen. Ei tosielämään.
No ehkä me vaan ollaan sitten vanhoillisia :)
Ja nää meidän lasten vaatteet on ihan ranskalaisia, englantilaisia ja italialaisia huippumerkkejä, eli ihan huippumuotia. Ap
Ota ne tytöt mukaan ostoksille, ei sitten tule sullekaan paha mieli, jos meni rahaa ihan hukkaan, jos eivät suostu käyttämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oookei....
Kyllä minusta ainakin vaikutti, että olet itse päättämässä vaatetuksen tyylin lisäksi sen asun ja yksityiskohdat. Mielestäni riittäisi, että pyydät lapsia pukeutumaan juhlavasti. Lapset ovat yksilöitä, joten kaikkia ei ehkä tuo neuletakki ja skottiruutu -pukeutuminen miellytä, vaikka se sinun silmääsi miellyttäisikin.
No vasta haaveilen aamukahvilla tästä yhtenäispukeutumisesta tässä vaiheessa. Ehkä saan lapset lahjottua/kiristettyä pitämään niitä :)
Yleensä kyllä suostuvat laittamaan päälle jos heille jotain valitsen. Meillä kun on sama, kallis maku ... ;)
Osta samaa sävyä kaikille vaikka olisikin muuten erilaiset asut.