Mihin teille tuleva vieras kiinnittää huomionsa ensimmäiseksi kodissanne?
Meillä kirjoihin, niitä on 6 Ikean Billy-hyllyllistä...
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Kertoisi ehkä enemmän, jos kertoisit kuinka monta hyllymetriä teillä niitä kirjoja on. Mulla ei ole aavistustakaan Ikean Billy-hyllyjen koosta, eikä tuollainen kirjamäärän kuvaaminen kerro monelle muullekaan mitään.
Ennen siihen, että onpas täällä avaraa (ja tyhjää, kolkkoa, sairaalamaista). Nykyään kirjahyllyyn. Sisustus ei ole muuttunut, mutta ilmeisesti minimalistisia koteja on enemmän ja kirjahyllyllisiä vähemmän.
Monesti sanotaan,että meillä on kodikasta. Vanhat huonekalut kiinnittävät huomion ensimmäisenä. Itse kiinnitän huomion tekemättömiin remontteihin (keittiö mm).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisi ehkä enemmän, jos kertoisit kuinka monta hyllymetriä teillä niitä kirjoja on. Mulla ei ole aavistustakaan Ikean Billy-hyllyjen koosta, eikä tuollainen kirjamäärän kuvaaminen kerro monelle muullekaan mitään.
Mulle taas ei kerro hyllymetri yhtään mitään. Billy-hylly on leveydeltään jotain 70 cm ja tasoja on kussakin hyllyssä 6 eli laskepa siitä hyllymetrit sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä autan. Kirjoja on ai ainakin 6*6*80 cm=28,8 hyllymetriä. Minulla menee kirjat 4 Billyyn, kun myös hyllyjen päällä on kirjoja ja parissa hyllyssä on ylimääräisiä hyllylevyjä. Arvioisin, että n. 21-22 hyllymetriä.
Värikkyyteen varmaankin. Meillä ei ole yhtään perusvalkoista seinää. Samalla kertaa näen tästä, missä istun, 8 eriväristä joko maalattua tai tapetoitua seinää. Kuulostaa melko levottomalta ja kamalalta, mutta kokonaisuus on miellyttävä. Huonekaluja ei ole paljon, ei myöskään turhaa tavaraa. Yleinen kommentti on, että meillä on kaunis koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle taas ei kerro hyllymetri yhtään mitään. Billy-hylly on leveydeltään jotain 70 cm ja tasoja on kussakin hyllyssä 6 eli laskepa siitä hyllymetrit sitten.
Olet suuri kirjojen ystävä, mutta et tiedä mitä hyllymetri tarkoittaa? Just joo... Ja oletat, että kaikki muut tietävät automaattisesti, minkä kokoiset jotkut billyhyllyt ovat?
Yleisesti kai ihmiset tietävät mikä on kirjahylly? Noin 60-100 cm leveä 150-250 cm korkea hylly, jossa on hyllylevyjä 20-40 cm välein? Jos niitä on kuusi kappaletta, voidaan todeta, että kirjahyllyt ovat tavanomaisen kokoisessa kotitaloudessa hallitseva sisustuselementti. Varsinkin, kun monessa kodissa ei ole lainkaan kirjoja (näkyvillä). Miksi tarkka määrä on jotenkin oleellinen tieto?
Minulla on 24 hm kirjoja olohuoneessa ja iso sohva. Haluatko saivartelija tarkat mitat, jotta voit itse arvioida onko se suuri vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet suuri kirjojen ystävä, mutta et tiedä mitä hyllymetri tarkoittaa? Just joo... Ja oletat, että kaikki muut tietävät automaattisesti, minkä kokoiset jotkut billyhyllyt ovat?
Kyllä tiedän mikä on hyllymetri mutta en jouda laskemaan tuollaisia, kirjoja voi olla useammassa rivissäkin per hylly mikä ei kuitenkaan näy vieraalle, kuten tässä kysyttiin. Jos kerron että meillä on yksi hyllyllinen, voidaan silmämääräisesti arvioida että selvä, yksi hylly, oli se sitten minkä mittainen vain - jonkinlainen mielikuva ihmisellä kuitenkin määreestä on. Kun taas se yksi hyllyllinen voi sisältää 6*80 cm = 4,8 metriä tai 2*6*80 = 9,6 metriä kirjoja. Noilla määrillä on ihan eri mielikuva, jos sen kertoo vaikka muutamallakin kirjahyllyllä, ero kasvaa suunnattomasti.
Näin ollen hyllymetrimäärän ilmoittaminen ei kerro visuaalisesti yhtään mitään.
kalliisiin huonekaluihin ja tauluihin, design-tuotteisiin, niitä vain harvat juntit kaverimme tosin aivan heti tunnistavat, mutta huomaavat kyllä laadun ja komean valkoisen kotimme tyylikkyyden. kerron usein uusimmista hankinnoistamme ja valistan heitä uusimmista design-tuulista. kotimme on kuin taidetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meil on pari plundian pillu-hyllyä täynnä muumimukija lattiasta kattoon ja kaikki vieraat ihmettelee että voi iesus sentähäre...onks teil veskissäki muumimukihyllyjä, voi nääs nääs nääs .
800-litraiseen akvaariooni. Myönnetään, se on näyttävä. Muuta arvokasta en sitten omistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti kai ihmiset tietävät mikä on kirjahylly? Noin 60-100 cm leveä 150-250 cm korkea hylly, jossa on hyllylevyjä 20-40 cm välein? Jos niitä on kuusi kappaletta, voidaan todeta, että kirjahyllyt ovat tavanomaisen kokoisessa kotitaloudessa hallitseva sisustuselementti. Varsinkin, kun monessa kodissa ei ole lainkaan kirjoja (näkyvillä). Miksi tarkka määrä on jotenkin oleellinen tieto?
Kirjahylly on ei ole mikään standardisoitu tuote eikä määre, kuten hyllymetri. Jos halutaan selkeästi ilmaista, paljonko kirjoja on, puhutaan joko kirjojen lukumäärästä tai hyllymetreistä. Kirjahyllyjä on tsiljoonaa eri kokoa, mistä kuulija voi tietää minkäkokoista hyllyä tarkoitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjahylly on ei ole mikään standardisoitu tuote eikä määre, kuten hyllymetri. Jos halutaan selkeästi ilmaista, paljonko kirjoja on, puhutaan joko kirjojen lukumäärästä tai hyllymetreistä. Kirjahyllyjä on tsiljoonaa eri kokoa, mistä kuulija voi tietää minkäkokoista hyllyä tarkoitetaan?
Se ei olekaan tässä tilanteessa relevanttia, enhän kertonut asunnon muitakaan mittoja jotta voisit arvioida kuinka suuren osan kirjat vievät. Voinhan asua ties missä lukaalissa, jossa 6 kirjahyllyä (tai sen puoleen 30 hyllymetriä kirjoja) on kärpäsenkakka, tai vastaavasti pienessä kaksiossa jonka jokainen kokonainen seinä on peittynyt kirjahyllyyn...
Sotkuun!