Mies kieltää lapselta pulkkailun ym talvijutut
Mieheni kasvoi Yhdysvalloissa ja perheensä palasi Suomeen vasta tämän ollessa jo teini. Mieheni lapsuuteen ei kuulunut pulkkailu, laskettelu, hiihto tai luistelu; kaikkia noita hän ei ole vieläkään kokeillut. Nyt tämä on noussut konfliktiksi koska 1,5-vuotiaan lapsemme kummi osti joululahjaksi vauvapulkan (vedettäväksi). Minä olen innoissani siitä, mutta ainakin tällä hetkellä mies raivoaa ettei anna lapsensa siihen mennä koska se on vaarallinen (jotain voi käydä, auto törmätä tai lapsi pudota tai meteoriitti osua...). Sinänsä ymmärrän terveen epäluulon vieraita härpäkkeitä kohtaan, mutta tuo nyt on liioittelua. Ei auttanut edes miehen omien vanhempien vakuuttelu, että lapsena he ei muuta tehneetkään kuin laskeneet mäkeä. Miten voitan tämän taistelun, että ilman riitaa voisin mennä lapsen kanssa pulkkalenkille? Kypärä ja heijastinliivi on. Odotan innolla mitähän mies tykkää sitten kun koulussa luistellaan :/
Kommentit (13)
Et voi välttyä riidalta. Sanot vaan sille miehelle, että juttuhan on nyt niin, että te lähdette pulkkailemaan, ja hän saa opetella elämään sen kanssa.
Menette vaan, mitäpä suotta kyselemään.
Ota kaverit avuksi. Isommalla porukalla keskustelkaa pulkkailusta, kuinka on hyvät lumet/ kelkat/ lapset. Mitä enemmän mies tottuu pulkkailuun teoriassa, sitä pienempi mörkö se hänelle on. Se ei riitä, että sinä puhut siitä. Pitää tulla toistenkin suusta. Oheisella tavalla siedätin miehen lapsen nukuttamiseen partsilla. Kuuli, että muutkin tekevät niin ja rauhoittu siitä että en ole sadistinen mielipuoli
Käske sen miehen kokeilla itse laskettelua tavalla tai toisella (pulkka, kelkka, sukset jne., jne.). Hän voi todeta, että tämähän on helkkarin kivaa, ja alkaa ihmetellä, miksi aiemmin meinasi evätä lapseltaan saman hauskuuden.
Tosin juuri nyt pulkkamäessä voi olla hieman huono luisto, kun on niin kesäiset kelit. :) Mutta kun lunta tulee...
Kiitos vinkeistä! Yleensä mies kuuntelee vanhempiaan, tässä asiassa ei. Mies itse on pari kertaa aikuisiällä pulkkaillut ja hauskaa oli, tosin olimme kaveriporukalla todella pitkässä ja jyrkässä rinteessä, joten sinänsä en ihmettele jos sitä kokemusta piti vaarallisena. Lapsi ei vielä ole pulkassa ollut enkä tiedä mitä vauvapulkasta tykkää, mutta jos tykkää, luulen että mies siihen myöntyy.
No onko tuo juttu nyt sellainen, että siitä numeroa kannattaa tehdä, kun eipä tuolla ulkona paljon näytä pulkkailukelejä edes olevan?
Miten sitä pulkkailee tuolla vihreällä nurmella?
Vierailija kirjoitti:
Tosin juuri nyt pulkkamäessä voi olla hieman huono luisto, kun on niin kesäiset kelit. :) Mutta kun lunta tulee...
Sori, koko talvi on lämmin ja lumeton, ainakin Etelä-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
No onko tuo juttu nyt sellainen, että siitä numeroa kannattaa tehdä, kun eipä tuolla ulkona paljon näytä pulkkailukelejä edes olevan?
Miten sitä pulkkailee tuolla vihreällä nurmella?
Puhutko koko maan puolesta? Viimeksi eilen oli oma lapsi pulkkamäessä.
No sano miehelle että vedetään muksua pulkalla pihalla, puistossa jne. Näkee kuinka hauskaa ja turvallista se on. Reiteillä joissa autoliikennettä kannattaakin varoa ettei autot aja päälle esim suojatietä ylittäessä autoilija ei välttämättä huomaa perässä vedettävää matalaa pulkkaa tai lapsi pyöräyttää itsensä juuri siinä pois auton eteen.
Sitten siirrytään kuin luonnostaan ihan pieniin mäkiin jne. Ei lapsi itsekään välttämättä innostu alkuun isoista mäistä.
Voi luoja. Mahtaako polkupyörä olla myös miehen mielestä vaarallinen vai jopa vaarallisempi? Tai auton kyydissä matkustaminen? Rattaat? Ihan mieletön logiikka. Kyllä vauvapulkan kanssa riskit saa hakea aika kaukaa...
Kerrassaan upea mies. Mistä löysit moisen helmen?
Hyvä olla varovainen 😅
Sisällä kotonakin käyttää pehmeää suojahaalaria ( luodinkestävä ) + kypärä päähän kaikille
Hyvää joulua 😁
Up