Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ostanut lapsen opettajalle mitään lahjusta.

Vierailija
18.12.2015 |

Nyt oon varmaan huono äiti. En ole koskaan ymmärtänyt miksi opettajille pitäisi kantaa jouluna ja keväällä lahjoja.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok olla ostamatta tai ostaa.

Vierailija
2/14 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pidä ostaa. opettaja on yleensä lapselle tärkeä aikuinen, ja siksi lapset monesti haluavat ilahduttaa tuota aikuista, aivan kuten haluavat ilahduttaa muitakin läheisiä ihmisiä.

Itse haluan lapseni oppivan myös antamisen iloa, ja opettaja on siihen tarkoitukseen aivan loistava henkilö. Sai sitten lahjaksi mitä tahansa, niin osaa todennäköisesti käyttäytyä siten, että lapselle tulee sellainen olo, että on ilahduttanut toista, vaikka antaisikin sen 20:en suklaarasian, kynttilän tai servettipaketin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tekevät työtään ja saavat siitä palkkaa. Miksi vanhempien pitäisi vielä "palkita" heitä?

Vierailija
4/14 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään, minusta on nolompaa jos jotain ostetaan. Eri asia nyt sitten on jos lapsi haluaa jotain antaa, mutta en itse ole kannustanut siihenkään. Opettaja on työssään ja hoitaa virkaansa, lapsen on ihan hyvä käsittää, ettei ole välttämättä edes sopivaa antaa lahjaa siinä asemassa olevalle. Näin minun mielestäni.

Vierailija
5/14 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ostanut jotain pientä lapsen opettajalle mutta unohdin kokonaan. Tai muistin vasta aamulla jolloin oli myöhäistä. Ehkä sitten keväällä parempi muisti :)

Vierailija
6/14 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

harva ostaa opettajalle lahjusta. Aika moni ostaa/tekee itse/antaa saamansa lahjan eteenpäin opettajalle.

Vierailija
7/14 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoselle, lapset oppivat lahjomiskulttuurin aikuisilta, he eivät itse ole tällaista keksineet.

Samaa mieltä, että palkkaa siitäkin työstä maksetaan ja sen pitää riittää.

Vierailija
8/14 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme lapsen kanssa opelle joulumuistamisen. Hän on useimpina päivinä enemmän lapseni kanssa kuin minä ja tästä syystä tärkeä aikuinen lapselle. Halusimme osoittaa arvostustamme ja toivottaa rentouttavaa joulua työn vastapainoksi. 

Vierailija
9/14 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään koska sitten olisi pitänyt lahjoa kaksi muutakin opettajaa sekä kaksi koulunkäyntiavustajaa.

Vierailija
10/14 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He tekevät työtään ja saavat siitä palkkaa. Miksi vanhempien pitäisi vielä "palkita" heitä?

kiitos siitä et ne kestää sun lasta tunteja päivässä

Vierailija
11/14 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittäjät, siivoojat, koulutaksien kuskit yms. Mihin he unohtuvat. Ai niin, mutta he eivät annakaan numeroita

Vierailija
12/14 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kahden opettajan lapsi, ja meillä vietiin aina kukat opelle jouluna ja kevätjuhlissa. Nyt lapseni on ekalla, ja hänen opettajansa toive oli: ei lahjoja. Noudatamme siis sitä.

Vierailija
13/14 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittäjät, siivoojat, koulutaksien kuskit yms. Mihin he unohtuvat. Ai niin, mutta he eivät annakaan numeroita

Tosissasko oot sitä mieltä, että esim. koulun keittäjällä tai siivoojalla on yhtä iso rooli lapsen elämässä? Hyvin loogista ajattelua..

Vierailija
14/14 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori ope, enkä todellakaan odota lahjoja. Kun olen joskus saanut sellaisia, olen ilahtunut todella sydänjuuriani myöten. Eniten sain lahjoja, kun valvontaluokkani lähti yläkoulusta. Siinä vaiheessa, 9. luokan kevätjuhlapäivänä, ei voi enää lahjuksista puhua. Ne olivat kyllä ihan aitoja kiitoksia. :) Kuten uskon muinakin ajankohtina annettujen lahjojen olevan. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme