Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No, joko ootte nähneet uuden Star Warsin?

Vierailija
18.12.2015 |

Me käytiin miehen kanssa katsomassa. Oli kyllä amerikkalaiseksi toimintaelokuvaksi hyvä. Pieteetillä ja alkuperäistä trilogiaa kunnioittaen tehty (sen mitä siitä muistan, on aika pitkä siitä, kun olen ne viimeksi nähnyt) ja hyvät näyttelijävalinnat. Eipä juuri moitteen sanaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä jaksaako leffassa käydä vai odottaako että se tulee dvd/bluray tjsp. 

Vierailija
2/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo näin, samaa mieltä ap:n kanssa. Hyvä leffa, ja kivasti jatko-osaankin (tai siis -osiin) jäi vielä asiaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin katsomassa 3D:nä (syystä että saatiin lapsenvahti sille illalle, jona oli 3D-näytös) ja se oli ihan ok. En ole hirveästi käynyt 3D-leffoja katsomassa, enkä ole konseptin fani, mutta sanotaan niin, että tässä leffassa se ei tullut häiritsevästi esiin - tosin ei mielestäni antanut mitään lisääkään elokuvalle. Mutta ehkä fiilis on jotenkin 3D:hen sopiva? Ikävä juttu 3D:ssä on se, että jos joutuu tekstejä lukemaan, se on kyllä hankalahkoa. 

Ap

Vierailija
4/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo näin, samaa mieltä ap:n kanssa. Hyvä leffa, ja kivasti jatko-osaankin (tai siis -osiin) jäi vielä asiaa. :)

Sopii vain toivoa, että niissä jatko-osissakin olisi sisältöä niin kuin tässä episodissa. Ettei jäisi pelkäksi rymistelyksi ja friikkikavalkadiksi!

Ap

Vierailija
5/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, enkä taida katsoakaan, jos ei nyt joku erityisesti pyydä seurakseen. En ole scifin ystävä, eikä muutenkaan tuontapaiset massaelokuvat kiinnosta.

Vierailija
6/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan 3/5

Vierailija
7/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa heti keskiviikkona, pidin kovasti. Teatterissa tuli aplodit kun seuraavat tapahtuivat: alkutekstit, Han+Chewie, Leia, Luke ja droidit ilmestyivät. Ja moni naurahti sisäpiirin vitseille (juu, totta kai jonkun piti sanoa se "I got a bad feeling about this". Olipa leffassa paljon muitakin viittauksia muihin leffoihin, mm. julisteessa näkynyt Deathstar MK3 (koodinimi, leffan nähneet tietää sen oikean nimen), roskakuilu ja jätepuristin (ymmärrätte kun näette *virn*). Roskakuilukohtaus sai aikaan kunnon naurunremakan :D

Vierailija
8/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 lisää, että tuttu "romu" sai myös naurunremakan aikaiseksi :)

Vierailija
9/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin katsomassa heti keskiviikkona, pidin kovasti. Teatterissa tuli aplodit kun seuraavat tapahtuivat: alkutekstit, Han+Chewie, Leia, Luke ja droidit ilmestyivät. Ja moni naurahti sisäpiirin vitseille (juu, totta kai jonkun piti sanoa se "I got a bad feeling about this". Olipa leffassa paljon muitakin viittauksia muihin leffoihin, mm. julisteessa näkynyt Deathstar MK3 (koodinimi, leffan nähneet tietää sen oikean nimen), roskakuilu ja jätepuristin (ymmärrätte kun näette *virn*). Roskakuilukohtaus sai aikaan kunnon naurunremakan :D

Kun mä kävin katsomassa, ei tullut aplodeja (ja teatterissa oli tosi vähän väkeä), mutta tuli kyllä juhlallinen tunne, kun alkutekstit alkoivat pyöriä. Mainoksiakaan ei ollut! Mä en oo noin perehtynyt tähän saagaan kuin sinä :)

Ap

Vierailija
10/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut mennä jo ensi-iltaan, mutta sairasta lasta ei viitsinyt viedä isovanhemmille hoitoon. Nyt yritän miettiä, milloin olisi seuraava sopiva aika. Voi olla, että menee vasta joulun jälkeiseksi.

Vierailija
11/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun mies joutui sanomaan mulle, että toi on Millennium Falcon :) Sitten kyllä tunnistin. Pitäisi kyllä katsoa ne vanhemmat leffat.

Ap

Vierailija
12/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut mennä jo ensi-iltaan, mutta sairasta lasta ei viitsinyt viedä isovanhemmille hoitoon. Nyt yritän miettiä, milloin olisi seuraava sopiva aika. Voi olla, että menee vasta joulun jälkeiseksi.

Hyvää kannattaa odottaa!

Ap

Vierailija
13/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mun mies joutui sanomaan mulle, että toi on Millennium Falcon :) Sitten kyllä tunnistin. Pitäisi kyllä katsoa ne vanhemmat leffat.

Ap

Leffan pystyy katsomaan ilman että näkee alkuperäiset, mutta nuo vitsit ymmärtää vain jos on nähnyt ne. Milennium Falconia on muuten ihan alkuperäisessäkin trilogiassa moni kutsunut romuksi, ihan Leiasta alkaen. Tuo roskakuilu+jätepuristin -juttu viittasi A New Hopeen (episodi 4), jossa porukka pakenee jätekuilun ja puristimen kautta. Tuo "I've got a bad feeling about this" taas on fraasi, jonka jokseenkin jokainen pää- tai isompi sivuhenkilö on sanonut jossain vaiheessa jompaa kumpaa aiempaa trilogiaa :)

BTW

Ihmetyttää vain kuka parka on joutunut kaivamaan sen sapelin Bespinin pinnalta (trailerissakin nähty siniteräinen valosapeli on sama, jonka Luke sai aikanaan ObiWanilta ja joka kuului alunperin Anakinille, ja jonka Luke menetti kätensä kanssa Imperiumin vastaiskun lopussa)...

Vierailija
14/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Leffan pystyy katsomaan ilman että näkee alkuperäiset, mutta nuo vitsit ymmärtää vain jos on nähnyt ne. Milennium Falconia on muuten ihan alkuperäisessäkin trilogiassa moni kutsunut romuksi, ihan Leiasta alkaen. Tuo roskakuilu+jätepuristin -juttu viittasi A New Hopeen (episodi 4), jossa porukka pakenee jätekuilun ja puristimen kautta. Tuo "I've got a bad feeling about this" taas on fraasi, jonka jokseenkin jokainen pää- tai isompi sivuhenkilö on sanonut jossain vaiheessa jompaa kumpaa aiempaa trilogiaa :)

BTW

Ihmetyttää vain kuka parka on joutunut kaivamaan sen sapelin Bespinin pinnalta (trailerissakin nähty siniteräinen valosapeli on sama, jonka Luke sai aikanaan ObiWanilta ja joka kuului alunperin Anakinille, ja jonka Luke menetti kätensä kanssa Imperiumin vastaiskun lopussa)...

Siis oon mä nähnyt ne kaikki vanhemmat leffat, mutta katsomisesta on... ehkä yli 10 vuotta aikaa? 

Ap

Vierailija
15/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuo likimain Saving Private Ryanin maihinnousukohtauksen toisinto laskeutumisaluksessa stormtrooperin näkokulmasta toi myös hymyn allekirjoittaneen kasvoille. Puhumattakaan räkänaurusta Kylo Renin saadessa toisen heparinsa, joka sai paikalle kutsutut iskusotilaat kääntymään kannoillaan ja poistumaan vähin äänin :D

Mutta siis maino ja virheetön tuote, joka putsasi pöydän vanhasta tuleville leffoille. Onnistui olemaan paitsi jatko-osa myös jonkinlainen re-boot. Hämmästyttävän monitasoinen ja psykologisesti ansiokas pahis. Mainiot taistelukohtaukset kauttaaltaan ja todellakin oikeasti hauska huumori teki paluun. Lukemattomia viittauksia populaarikulttuuriin, tekijöillä hetkittäin jopa röyhkeää asennetta sekä todella eeppinen mittakaava olivat plussaa. Musiikki ei herättänyt oikein mitään reaktiota.

Jos nyt joku rutinan aihe pitää väkisin keksiä, niin 110% varman päälle laskettu tuotehan tämä on (paitsi ehkä juurikin Kylo Ren aivan uudenlaisena pahiksena scifi-genressä). Myös jonkinlainen hiuksen hieno herpaantuminen tarinan imussa tapahtuu ekan tunnin jälkeen.

Ehdottomasti samassa luokassa kuin ne kolme alkuperäistä Star Warsia. 4/5 tähteä wanhalta fanilta.

Vierailija
16/17 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin katsomassa 3D:nä (syystä että saatiin lapsenvahti sille illalle, jona oli 3D-näytös) ja se oli ihan ok. En ole hirveästi käynyt 3D-leffoja katsomassa, enkä ole konseptin fani, mutta sanotaan niin, että tässä leffassa se ei tullut häiritsevästi esiin - tosin ei mielestäni antanut mitään lisääkään elokuvalle. Mutta ehkä fiilis on jotenkin 3D:hen sopiva? Ikävä juttu 3D:ssä on se, että jos joutuu tekstejä lukemaan, se on kyllä hankalahkoa. 

Ap

Minä en kyllä pitänyt tästä 3D-versiona yhtään. Suurimmaksi osaksi toimintakohtauksissa kameran liike oli nopeaa tai heiluvaa ja leikkaukset tiheitä, minkä takia 3D-versio näytti näissä lähinnä epämääräiseltä vilinältä. Piti oikein mennä katsomaan normaali versio heti seuraavana päivänä, kun ärsytti niin paljon.

Vierailija
17/17 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan räkänaurusta Kylo Renin saadessa toisen heparinsa, joka sai paikalle kutsutut iskusotilaat kääntymään kannoillaan ja poistumaan vähin äänin :D

Tämä aiheutti täälläkin päin aikamoisen naurunremakan :) Katsahtivat vain toisiinsa ja hipsivät pois :D

Kylo Renillä on vakavia vihanhallintaongelmia. Kun Vader suuttui, hän hillitsi itsensä, no melkein ainakin. Ozzel ja Needa voisivat olla tuosta eri mieltä, mutta Vader ei sentään hajoittanut mitään, eihän hän käyttänyt sapeliaankaan kuin taistellessaan ObiWania ja Lukea vastaan (tämä siis alkuperäisen trilogian Vader, pimeälle puolelle siirtynyt Anakin oli kuumapäisempi tapaus, mutta silti rauhallisempi kuin Ren). Ren taas suuttuessaan nappasi valosapelinsa ja rupesi hajoittamaan paikkoja. 6-vuotiaan käytöstä, mutta ehkä ymmärrettävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan