Miten saada hyvä kroppa?
Kertokaa? Ei mikään langanlaiha, mutta ei tällainen punkerokaan. Olen nyt 165/66, miehen mielestä hyvä, eikä läskiä "pursua" mutta kuvat kertoo totuuden.. Jumppaan säännöllisesti n.5x/vk hikijumppaa ja syön tietääkseni ihan perusterveellisesti (ei maust.jogurtteja, muroja, mehuja, vaaleaa leipää/pastaa, alkoholia, limsoja ym). Vaatekooltani olen s-m/36-38. Miten te hyväkroppaiset syötte ja liikutte? Miten saan kropan joka näyttää ja jossa olo tuntuu hyvältä? Niin ettei tarvitsisi jokaista omaa kuvaa katsoa itseinhon ja masennuksen vallassa?
Kommentit (13)
Ylös. Lihaksia kasvattavia liikkeitä tuossa jumpatessa tuleekin. Eli siis kyykkyjä, hyppyjä, vatsoja, punnerruksia, erilaisia liikesarjoja.. Ap
Tarvitset käsipainot kotiin tai sitten pitäs mennä ihan salille. Minkälaisia lenkkejä, käveletkö? Kannattaa opetella juoksemaan silloin rasva palaa kunnolla. Hiilarit vain vihanneksista ja puurosta. Paljon proteiinia, vettä, laadukasta rasvaa.
Mee punttikselle nostaan painavia rautoja ja jätä leipä ja pasta pois. Tehokkaasti kun treenaa salilla esim kiertoharjoitteluna, pysyy sykkeet taatustu ylhäällä, eikä tarvitse mitään aerobisia erikseen.
Jos pelkäät liian isoja lihaksia, mitä et tule saamaan, niin ne lähtee kyllä parissa kuukaudesss pois kun lopetat treenaamisen.
Tarpeeksi painoja niihin lihaskuntoliikkeisiin mukaan, niin kroppa alkaa muokkaantua. Kehottaisin menemään kuntosalille ja jos budjetti antaa myöten, niin palkkaamaan personal trainerin pariksi kerraksi. Hän voisi kertoa sinulle vinkit ja pääsisit alkuun.
Sitten toisaalta sinun kannattaisi ehkä treenata myös mieltäsi. Monesti urheilijalla kropassa on monikin asia todella hyvin, mutta jostain syystä itseään ei osaa katsoa muiden silmin.
Ala käyttää oikean kokoisia vaatteita, niin näytät paremmalta. En usko, että sun painoiselle koko 36 on sopiva. Voisit laihduttaa useammankin kilon. Tosin luultavasti sun itsetunnossa on vikaa, eikä se korjaannu laihduttamalla, vaikka aluksi siltä voisi tuntuakin. Käy salilla muutaman kerran viikossa ja hanki ohjelma ammattilaiselta. Ja aloita juokseminen tai hölkkääminen.
Kuntosalille ei ole varaa mennä. Tosin kotijumpat on kyllä sellaisia että hiki virtaa ja syke nousee. Käsipainot pitäis varmaan hommata, tähän mennessä on vaan kahvakuula ollut käytössä.. Lenkkeilen nyt talvella melko vähän, kun ei ole sopivia varusteita (lenkkarit, takki) joilla tarkenisi, kesällä hölkkäsin. Mutta lisää vinkkejä saa antaa!
Sinulle, joka kommentoit vaatteista, et ole ensimmäinen. Mulla on kuitenkin muutamia koon 36 housuja ja pari neuletta, joista isommat on ollut löysiä. Suurinosa vaatteista kuitenkin 38 tai S. Muutama M löytyy joukosta ja pari XSsää, riippuu vaatteen mallista ja merkistäkin, mikä on sopiva. Ja ihan läheiten kanssa on shoppailut tehty, että luotan kyllä heidän sanovan jos vaate näyttää liian pieneltä ;-) Kiitos kuitenkin huolenpidosta. Ap
Mä olen lihavahko ja käynyt ikuisuuden kuntosalin jumpissa. Olin aivan äimän käkenä, kun uskaltauduin aloittamaan bodypumpin ja sen jälkeen mun vartalo alkoi muokkaantumaan. Hartioissa näkyi hyvin ja ne kamalat rinta/kainaläskit alkoivat pienentymään. Ja ihan pienillä painoilla aloitin.
Suosittelen siis tekemään jotain vastaavaa mitä kotona voi tehdä.
Jos painoa on tuon verran vaikka jumppaat viisi kertaa viikossa hikijumpan, niin silloin totuus on se, että syöt liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ala käyttää oikean kokoisia vaatteita, niin näytät paremmalta. En usko, että sun painoiselle koko 36 on sopiva. Voisit laihduttaa useammankin kilon. Tosin luultavasti sun itsetunnossa on vikaa, eikä se korjaannu laihduttamalla, vaikka aluksi siltä voisi tuntuakin. Käy salilla muutaman kerran viikossa ja hanki ohjelma ammattilaiselta. Ja aloita juokseminen tai hölkkääminen.
Vaatekoon perusteella ei voi päätellä vielä yhtään mitään. Painon perusteella ei voi myöskään tietää sitä vaatekokoa, koska siihen vaikuttaa niin moni muukin asia; vartalon malli, rintojen koko, pituus, yleinen painon jakautuminen... AP on normaalipainoinen ja voi olla esim pienirintainen ja päärynän mallinen, silloin menee paidasta helposti pienehkö koko. Täytyy myös ottaa huomioon että koko 36 tarkoittaa eri vaatemerkeistä ja mallista riippuen ihan eri asiaa. Olen itse 15 kiloa painavampi ja käytän 40-42 kokoisia paitoja, ei pursua mistään kun valitsee vaatteen mallin oikein. Joistain vaatteista taas ei istu oikein mikään koko, se kun riippuu niin vartalosta.
Vinkkejä tuohon syömiseen? Olen oikeasti iham pihalla, mikä olisi oikea tapa syödä. Laitan tähän esimerkiksi eilisdn päivän ruuat, mutta korostan, että tämä on vain esimerkki. Yleensä syön päivällisen n. 17 aikaan ja lisäksi iltapalan n. klo 20. Iltapalana usein smoothie rahkasta, marjoista ja kalorittomasta mehukeitosta. Päivällisenä salaattia, munakasta (1 muna, 2 valkuaista, kalkkunaleikettä, paistamiseen oliiviöljyä) tai puuroa. Suklaa eilisellä oli poikkeus, ei todellakaan joka päiväistä.
8:00 Fazer Alku kaurapuuroa (1dl hiutaleista), loraus maitoa, pieni nokare voita
12:00 Täysjyväpastaa tomaatti-naudanjauheliha kastikkeella, n.3dl annos
14:30 n.1dl marjoja (mustikka, vadelma, mansikka)
18:30 3 palaa maalaisruislimppua (43kcal/pala), kalkkunaleikettä, edam juustoa (1 pieni siivu/leipä), kurkkua, tomaattia, teetä
19:30 n.10 palaa suklaata
Päivän mittaan n.2 litraa vettä.
Kommentteja? Muutosehdotuksia? Ap
sokeri ja hiilarit pienemmälle ja aerobista liikutaa. Tervetuloa maailmaan jossa laihtuminen on ihan helvetin vaikeeta 168/58kg
Tee lihaksia kasvattavia liikkeitä, se ainakin kiinteyttää. En oikein muuta osaa sanoa.
Kai siihen ne geenitkin sitten vaikuttaa. En harrasta mitenkään erityisesti liikuntaa (pari kertaa viikossa kotitreeni ja välillä lenkki jos huvittaa), syön aika reilusti ja paljon myös herkkuja. Silti minulla on mielestäni ihan hyvä kroppa.