Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana vai ei?

jelppiä kaipaisin
17.12.2015 |

Edelliset kuukautiset olivat 22.11.-26.11.2015. Kierto on melko säännöllinen, lähes poikkeuksetta 28 päivää. Oletettu ovulaatio (en sitä itse huomaa/tunne koskaan, mutta netissä ovulaatiolaskurilla laskettuna) 6.12.2015. Silloin tuli myöskin makuuhuoneessa peuhattua. Sen jälkeen oireita on enemmän ja vähemmän alkanut tulemaan:

Kp16-24/28 (dpo1-9)
- lämmöt koholla
- alavatsakipuja, vihlontaa oikealla munasarjan kohdilla
- satunnaisia alaselkäkipuja
- etenkin vasen rinta ollut kipeä kainalon puolelta ja rinnan alta, myös oikea rinta alkanut kipeytyä oletettuja kuukautisia kohden.. myös nännit kipeät ja napottavat kokoajan.. lisäksi rinnat tuntuvat painavemmilta, turvonneemmilta ja todella pinkeiltä
- vatsa ollut ihan sekaisin, sekä mahassa tuntunut kuplintaa ja möyrintää
- päänsärky
- mahan turvotus
- palelu
- välillä nenä on ihan tukossa ja välillä taas vuotaa
- kuumat/kylmät aallot etenkin nukkamaan ruvetessa
- nivuset kipeät
- tupakan jälkeen oksettaa
- rasvan haju etoo
- ikenet turvonneet ylhäältä takahampaiden luota sisäpuolelta
- etoo
- jatkuva nälkä
- jatkuva jano ja pissihätä
- huimaus aika ajoin
- aivastuttaa usein
- väsynyt ja uupunut olo päivisin, mutta iltaisin ei väsyttäisi ollenkaan, heräilen nykyisin yöllä käymään vessassa ja aamulla pomppaan virkeänä ylös aikaisin

Kp 25 (dpo10)
- samoja oireita, kuin yllä, mutta lisäksi kaksi kertaa päivän aikana tuli pieni veriviiru paperiin pyyhkäistessä (kiinnittymisvuotoa?)

Kp26/28 (dpo 11)
- samoja oireita, kuin yllä, mutta lisäksi aamulla vessareissun yhteydessä tuli pyyhkiessä paksua limaa, jossa seassa vaaleanpunertavaa/punertavaa.. päivän aikana muuttunut välillä rusehtavan oranssihtavan punertavaksi ja iltaa kohden entistä punaisemmaksi.. lisäksi ollut menkkajomotusta alavatsalla, mutta ei läheskään niin pahaa, kuin menkkojen aikana.. myös verta on tullut huomattavasti vähemmän kuin menkkojen aikana.. verta ei juurikaan tule siteeseen vaan todellakin lähinnä vain pyyhkiessä..

Menkkojen pitäisi alkaa vasta lauantaina (17.12), jos ovat alkaakseen, mutta kun oireet puhuvat mielestäni selkeästi raskaudesta tuota vuotoa lukuunottamatta.. Selkeästi erottuvia haamuja olen raskaustesteihin saanut dpo9, dpo10 ja dpo11. Myös tuon vuodon aikana olen saanut haamun testiin... Mitä tuo vuoto nyt voi olla? Olenkohan raskaana vai en? Onko muilla ollut samantapaista vuotoa ja kipuja? Help :(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis menkkojen pitäisi alkaa lauantaina 19.12. eikä 17.12... :)

Vierailija
2/3 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet vaan osaa oireista kuvittelin? Kun vähän tulee sellanen olo,että niitä oikein kyttäät. Nyt on monenlaista flunssaakin liikkeellä,osa oireista voi olla jotain sellaista. Jos nyt kaikessa rauhassa ootat ja teet vaikka just ennen joulua testin..

Ja jos todella vauvaa toivot,niin toivon sulle parasta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on toiveissa, ja jos tämä hyvin menisi, niin olisi minulle esikoinen. Voi olla, että tarkkailen itseäni liiankin tarkasti, tai kuten sanoit, osa oireista olla kuviteltuja.. Hassu on tämä ihmisen mieli.. Kuitenkin tuo vuoto ihmetyttää.. Minulla ei koskaan ala menkat ennen aikojaan, korkeintaan päivän myöhässä, muttei missään nimessä aikaisemmin...