Joko on jouluvalmistelut aloitettu?
Jokos teillä näkyy lähestyvä joulu kotona? Minä oon joululomalla, mutta silti on laiska olo, eikä inspaa joulusiivous tai muuten laittelu, vaikka tosi hyvä mieli tulee sit, kun on kaunis koti. Aattelin, jos muut kertoilisitte tein jouluvalmisteluista ni inspiroituisin itsekin.
Meillä ei ole lapsiakaan niin olisi kyllä aikaa laitella, ja kaiken lisäksi toiveissa on, että tämä olisi vika joulu, kun lapsia ei ole, joten sitä suuremmalla syyllä nyt ois aikaa ja mahdollisuutta laittaa, mutta huomaan vaan haahuilevani täällä saamattomana, vaikka niin uhosin miehellekin, että tänään laitan kaiken oikein nätiksi. Hän siis ei vielä lomalla, joten olin ajatellut, että minähän voisin itse nyt laittaa kaiken, mutta en ottanut huomioon sitä seikkaa, että kirjahan on hirveen kiva verrattuna siivoukseen (ja av-palsta) :)
Kommentit (8)
Millaisia koteja teillä oikein jo jostain joulusta pitää hikeä ottaa?
No ajattelin, että olisin kaapit siivonnut kaikki, kun yleensä joulun alla ja keväällä ja sitten joulukoristeita ja muuta. En varsinaisesti mitään imurointi, lattioidenpesujuttua meinannut, ne nyt tehdään muutenkin ihan arkea varten. En tarkoittanut niin dramaattisesti tuota mun aloitusta, että täällä kauheasti asian kanssa kipuilen. Aattelin vaan, että oisi mukava kuulla muiden jouluvalmisteluista ja inspiroitua sit kaikenlaista laittelemaan. Jouluvalot on pihassa, mut muuten en oo mitään laitellu. Joulusta tykkään, kyllä mutta vasta toinen joulu toisen vanhemman kuoleman jälkeen ja nyt sitten koitan joulumieltä, viime jouluna ei tuntuntu oikein miltään, kun oli vielä tuoreempi juttu tuo.
Hyvää joulunodotusta kaikille, älkää nyt liiaksi ärsyyntykö mun joulusiivousaloituksesta, ja saa laittaa iloisia joulujuttuja tähän ketjuun, jos tulee jotain mieleen. -ap
- kaikki lahjat hommattu
- koristelu on jo tehty 90% valmiiksi (kuusi tulee aatonaattona)
- siivoamme sunnuntaina
- kaikki jouluvalot jne on ollut jo kauan aikaa
Eipä joulu vaadi mitään erityisiä valmisteluja, ei sen enempää kuin muutkaan pyhät.
Ei meillä ole mitään erityistä joulusiivousta. Ihan normaali viikkosiivous tehdään ensi viikolla.
Osa safkoista haetaan huomenna, loput tiistaina. Kauheasti muutenkaan tarvitse hikoilla keittiössä kun esim. laatikot ostetaan valmiina. Joulukoristelut on hoidettu jo kolme viikkoa sitten, aika pitkälti muksujen toimesta. Kuusi haetaan viikonloppuna. Lahjatkin on ostettu jo kuukausi sitten (kiitos netin, ei tarvitse kierrellä kaupoissa!).
Aiemmin kaikki joulusiivoushässäkät oli mulle hirveän tärkeitä, piti pestä matot, käydä läpi kaikki kaapit ja lipastot, juuriharjalla pestä ja vahata lattiat... Vähän harmi ettei enää ole. No meillä on kyllä asunnon myynti päällä eli kunnon siivous imuroineen ja moppauksineen tulee tehtyä joka viikko, niin ei ehkä sen kummemmalle suursiivoukselle olisi tarvettakaan. Kaappeja ei ole käynyt mielessäkään koluta läpi! =D Joulukoristeetkin karsiutuneet kun varastossa oli hiiriä, paljon lähti tavaraa roskiin ja ne mitä pystyi pyyhkimään on nyt ripoteltu ympäri asuntoa + jouluvalot. Jouluverhojakaan en jaksanut vaihtaa.
Lahjat on ostettu ja pääosin paketoitu, jonkun verran ruokia ostettu, laatikoita en aio myöskään tänä jouluna väsätä vaan valmiilla mennään. Kuusta ei tule, joulun VIINAKSET on hommattu - vietän joulun yksin kun lapsi menee isänsä kanssa mummolaan, minä tissuttelen punkkua ja syön herkkuja sohvalla, niin kiellettyä ja niin ihanaa... =)
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin kaikki joulusiivoushässäkät oli mulle hirveän tärkeitä, piti pestä matot, käydä läpi kaikki kaapit ja lipastot, juuriharjalla pestä ja vahata lattiat... Vähän harmi ettei enää ole. No meillä on kyllä asunnon myynti päällä eli kunnon siivous imuroineen ja moppauksineen tulee tehtyä joka viikko, niin ei ehkä sen kummemmalle suursiivoukselle olisi tarvettakaan. Kaappeja ei ole käynyt mielessäkään koluta läpi! =D Joulukoristeetkin karsiutuneet kun varastossa oli hiiriä, paljon lähti tavaraa roskiin ja ne mitä pystyi pyyhkimään on nyt ripoteltu ympäri asuntoa + jouluvalot. Jouluverhojakaan en jaksanut vaihtaa.
Lahjat on ostettu ja pääosin paketoitu, jonkun verran ruokia ostettu, laatikoita en aio myöskään tänä jouluna väsätä vaan valmiilla mennään. Kuusta ei tule, joulun VIINAKSET on hommattu - vietän joulun yksin kun lapsi menee isänsä kanssa mummolaan, minä tissuttelen punkkua ja syön herkkuja sohvalla, niin kiellettyä ja niin ihanaa... =)
Kuka sinulta on kieltänyt punaviinin juomisen ja herkkujen syömisen? Tuo kuulostaa ihan tavalliselta viikonlopulta meillä.
Mistä hitoin joulusiivouksesta nyt oikein meuhkataan? :D
Anna olla, jos se on noin pirun vaikeaa.