Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käyttäydyn ns. salonkikelpoisesti bodypump -tunnilla? :)

Vierailija
15.12.2015 |

Onko täällä ketään liikunnan harrastajia linjoilla? Sen mitä olen sivusta nähnyt, niin jokainen siellä tunnilla näyttää äärilleen viritetyltä lähes täydellisyydeltä, mutta minulla on hieman kepeämpi asenne liikuntaan ja ehkä noin muutenkin moniin asioihin. Painot voivat siis olla alkaen 2 kg? Suunnilleen siitä voisin lähteä... Ja jälleen mitä nyt olen nähnyt, niin niillä muilla näyttää olevan niskassaan jotain minimi 15 kg... Ei tule tapahtumaan. Onko ideaa lähteä tunnille siltä pohjalta että nostan max. 4-6 kg painoja yhtään mihinkään? Muuten olen kyllä kohtalaisessa kunnossa, en vaan mikään voimahirmu enkä aikeissa ollakaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ohjaajalle, että olet ekaa kertaa. Ekalla tunnilla voit harjoitella liikeratoja vaikka miten pienillä painoilla.

Vierailija
2/12 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä! Etenet just niin mikä tuntuu hyvältä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha vertailla itseään muiden suorituksiin, teet oman kuntotasosi mukaan niillä painoilla joilla fiksulta tuntuu. tuskin siellä muut kuntoilijat kiinnittävät huomiota sinun tai kenekään muiden käyttämiin painoihin. Ohjaajalta tosiaan kannattaa kysyä neuvoja, sitä varten he ovat siellä.

Vierailija
4/12 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entä jos olen kuin naispuolinen Mr Bean? :D Mitä nyt ohjaajaakin näin tuossa kerran, niin hän näyttää siltä että jos pistäisi neulalla hänen hauikseensa, kuuluisi piff. Melko pumpattua on siellä edessä kuten ohjattavissakin. Minä olen yleensä tuntenut oloni kotoisaksi sellaisissa sunnuntairyhmissä, mutta meinasin nyt hieman haastaa itseäni tälläkin saralla. ap

Vierailija
5/12 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/12 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon, että ne muut ovat saattaneet käydä tunneilla vuosikausia... 

Bodypumpissa pitää opetella ensin se tekniikka, jotta voit jatkossa lisätä niitä painoja. Jos et osaa tekniikkaa, et jaksa tehdä niitä liikkeitä. Jos teet isoilla painoilla ja väärällä tekniikalla (jota jumppatunneilla näkee valitettavan paljon esim. kyykyissä), voit rikkoa itsesi pahasti. 

Vierailija
7/12 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen seurannut vähän vahingossakin yhtä miestä, joka usein asettuu eteeni; monesti kun valitaan ne samat paikat. Tekee tosi isoilla painoilla, mutta heiluu enemmän kuin heinämies. Esim. hauiksessa näyttää siltä, että heittää niitä painoja, ei tee lihaksilla, kuten pitäisi. 

Kyllä siellä monentasoista on. Pumpissa pitää lähteä siitä, että tekee omalla tasollaan. Oikea tekniikka on paljon tärkeämpää kuin isot painot. Pumpissa ei nimenomaan tarvitse isoja painoja, vain kyykyssä tuo 15 kg on ok, muuten se on aika lailla liikaa tavikselle. Itsellä on lämmittelyssä 3,5 kg /pää ja luulen, että monella muullakin se on noin ja olen sentään kokenut. Kyllä ne useimmat ohjaajat kertovat ne sopivat painot, jos paikalla on aloittelijoita. Toiset ei kerro, mutta sitten vaan pitää rohkeasti kysyä. 

Kyllä minä alkuaikoinan ihan muista välittämättä käytin kilonkin painoja ja edelleen esim. hartioissa teen välillä jopa ilman painoja, koska olkapääni ei kestä kovaa rasitusta. Omaa treeniä siellä tehdään, ei muiden. Itse nyt olen tuota yhtä äijää syyllistynyt seuraamaan, mutta kenenkään painoja en katso. Huono tekniikka pistää silmään ja sillon tulee vilkaistua. 

Vierailija
8/12 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees, katsos kun justhan mä tuossa kirjoitin että painoni tulevat olemaan pienet, aina.

Vierailija
9/12 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 oli siis ap, joka lämpimästi suosittelee aina ensin lukemaan tekstin ja sitten vasta vastaamaan. Toimii monessa.

Vierailija
10/12 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistäs tiedät että ne aina tulee pienet olemaan? Jos vaikka innostut jossain vaiheessa.

Mutta kukaan ei siellä kummastele toisten pieniä painoja, oikeesti.

Itse oon hyvässä kunnossa mutta tietyissä liikkeissä en voi käyttää suuria painoja, ei kiinnosta mitä muut siitä ajattelee. Oma asia ja itselleni tunnin maksan:)

Vierailija
11/12 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä menet tunnille, jos et halua kehittyä? Menet kuluttamaan aikaa? Hengailemaan? Olen aina kuvitellut, että ihmiset maksaa noista jumpista siksi, että haluavat treenata.

Vierailija
12/12 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vuoden vaihde ole juuri paras ajankohta aloittaa..? - Ainakin kokemuksesta vuodenvaihteen jälkeen erilaiset sisäliikunta tunnit saavat joukoittain uusia harrastajia, jotka ovat pyhästi luvanneet aloittavansa uuden lajin alkavana vuonna. Jotta motivaatio pysyy paremminyllä, niin ei kannata lähteä heti täysillä, jollei pohjakunto tai ryhmäliikunta -tunnilla liikkeet ole tuttuja siinä ei satuta kuin itsensä. - Itse koin ja koen edelleen toisinaan noloutta ihan tavis aerobicissa kun aina hetken aikaa, että tajuan ensin liikkeen nimen ja seuraava hetki menee, että tajuan kummalla puolella se täytyy tehdä. . . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi