Pesettekö hiuksenne kuumalla, lämpimällä, haalealla, viileällä vai kylmällä vedellä?
Itse pesen viileällä jos hanasta ei saa kylmää. Jos vaan hanasta tulisi niin pesisin mieluiten jääkylmällä.
Kommentit (14)
En tiedä veden lämpötilaa tarkalleen, mutta arvioisin että lämpimällä. Pese hiukset suihkun yhteydessä kuten varmasti useimmat.
Miksi kysyt?
Pesen haalealla, huuhtelen mahdollisimman kylmällä lopuksi.
Olen ymmärtänyt että mahdollisimman kylmällä vähintäänkin huuhtelu olisi hiuksien kunnolle ainakin jotenkin hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Lämpimällä. Lopuksi huuhtelen niin kylmällä kuin pää kestää.
Sama, kampaaja neuvoi. Ilmeisesti kylmä/viileä vesi sulkee hiussuomut ja hiukset kiiltää enemmän.
Lämpimällä, sillä minusta kylmä suihku (vaikka osuisikin vain päähän) on sanoinkuvaamattoman inhottavaa.
Lämpimällä, kylmähän olis paras, mutten kestä kylmiä suihkuja. Sitä paitsi mun hiukset on muutenkin niin liukkaat, että pieni pörröisyys ei olis pahaks.
Lämpimällä vedellä pesu ja huuhtelu viileällä/kylmällä, hyvin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Lämpimällä, ei muuten tarkene.
Vinkki: huuhtele lopuksi hiukset pää alaspäin. Näin se kylmä vesi ei valu muualle kuin päähän (joka on itse asiassa aika mukava fiilis).
Sampoolla pesen, huuhtelen haalealla vedellä.
Viileällä, huuhtelu kylmällä. Pää alaspäin pesen muutenkin, ei tätä pehkoa saisi kunnolla muuten niskasta puhtaaksi.
Ensin suihkuttelen lämpimällä, pesun päätteeksi huuhtelen hiukset vielä viileällä vedellä jotta hiussuomut sulkeutuvat.
Kuumalla..olen vilukissa..hyvässä kunnossa kuitenkin hiukset..
Lämpimällä. Lopuksi huuhtelen niin kylmällä kuin pää kestää.