Suosittele rattaita joissa kulkee 3v ja vauva

Vierailija

Ja nyt ei kannata ehdotella potkulautoja, pyörää, seisomalautaa ym. missä yleensä 3-vuotiaat menee.

Meillä esikoisella autismipäiväkeskuksella lastenlinnassa saatu diagnoosiksi monimuotoiset kehityshäiriöt (aika näyttää mihin lopullinen dg asettuu) ja tämä keväällä 3 täyttävä on ikäistään nuoremman oloinen. Ei puhu mitään, ei ole kiinnostunut opettelemaan pyörällä ajoa, kävelee kyllä mielellään mutta minne sattuu jne.

Vauvan syntyessä helmikuussa on lapsilla ikäeroa 2-vuotta ja 11kk.

Näitä ominaisuuksia rattailta toivon: mahdutaan julkisiin (eli istuimet päällekkäin),
Menisi helposti pieneen kasaan (pakon edessä tästä voinee tinkiä)
Kulkisi maastossa kuin maastossa (Tärkeää! ulkoillaan paljon isot koirat mukana)
Markkinoiden tilavammat (isompaa ajatellen) ja vastasyntyneellekin sopivat (ainakin kantokopalla tuunaten, sellainen jo on emmaljungista)

Meillä on myös entuudestaan emmaljunga mondial duo combit, joista ollaan tykätty valtavasti esikoisella. Näihin voisi toki varmuuden vuoksi seidomalaudankin hommata, mutta epäilen vahvasti niiden toimivuutta monessa maastossa ja sitä, että viihtyykö esikoinen niissä pidempää matkaa. Olen myös itse niin pitkä, että ilman lautaakin jalat käy lähellä tavarakoria kävellessä. Miten ihmeessä sinne joku lauta väliin menee?

Ymmärrän, että tarve sisarusrattaille voi hyvin jäädä lyhyeksi. Esikoisen kehitys on tähän asti viiveestä huolimatta mennyt kokoajan eteenpäin. Ehkäpä ensi kesänä alkaa löytyä jo "minä itse" vaihe, jolloin ei edes halua rattaisiin(?)
Lyhyestä käyttöiästä huolimatta haluan varautua kunnon sisarusrattailla. Koska liikkuminen on meille elinehto. En tahdo jäädä kotipihaan vain siksi, että koko porukan kanssa on vaikea liikkua.
Rattaat Saa olla matkarattaatkin, kunhan pyörät pyörii näppärästi ja pysyvät kunnossa.

Metsästän ensisijaisesti varmaan käytettyä, mutta jos löytyy joku merkki joka ehdottomasti ylitse muiden meidän tarpeisiin niin olen siitä lystistä valmis maksamaankin, vaikka takkiin tulisi eteenpäin myynnin suhteen :)

Kommentit (6)

Vierailija

En osaa rattaita suositella noilla kriteereillä, mutta sen vaan sanon, että täällä ihan oikeassa maailmassa kukaan ei sua tuomitse siitä että kolmevuotias on rattaissa joten sun ei tarvitse puolustella sitä että lapsia niissä kuljetat. Suurin osa kolmevuotiasta kun viedään mahdollisimman helpolla joka paikkaan, koska aikuisetkin haluaa mennä mahdollisimman helpolla joka paikkaan. Lähden tästä itse viemään itseäni kohta töihin, autolla, vaikka minunkin pikkujaloille tekisi oikein hyvin kipaista muutama kilometri pakkassäässä.  Ja siitä päätellen mimmonen ruuhka siellä tulee olemaan, niin muutama muukin on saanut saman ajatuksen.

Että kuljeta lapsiasi hyvillä mielin ihan miten vaan se helpoiten käyttää. :)

Vierailija

Itse suosittelisin babyweltin sisarus/tuplarattaita.

Niissä on kyllä istuimet vierekkäin, mutta ovat markkinoiden kapeimpia. Olen aina mahtunut niiden kanssa tavallisista ovista/hisseihin sekä julkisiin. Kulkevat maastossa kuin maastossa, ovat kevyet työntää ja sisältävät tilavan tavarakorin.

Meillä on myös britax b-dual sisarusrattaat, joissa istuimet päällekkäin. Näitä tuli käytettyä eniten silloin kun kuopus oli vauva. Kuopuksen kasvaessa, viihtyy molemmat lapset paremmin vierekkäin istuttavissa kun näkevät molemmat minne olemme menossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En osaa rattaita suositella noilla kriteereillä, mutta sen vaan sanon, että täällä ihan oikeassa maailmassa kukaan ei sua tuomitse siitä että kolmevuotias on rattaissa joten sun ei tarvitse puolustella sitä että lapsia niissä kuljetat. Suurin osa kolmevuotiasta kun viedään mahdollisimman helpolla joka paikkaan, koska aikuisetkin haluaa mennä mahdollisimman helpolla joka paikkaan. Lähden tästä itse viemään itseäni kohta töihin, autolla, vaikka minunkin pikkujaloille tekisi oikein hyvin kipaista muutama kilometri pakkassäässä.  Ja siitä päätellen mimmonen ruuhka siellä tulee olemaan, niin muutama muukin on saanut saman ajatuksen.

Että kuljeta lapsiasi hyvillä mielin ihan miten vaan se helpoiten käyttää. :)

Kyllä kyllä :) Mutta monesti näillä 3-vuotiailla suositellaan muuta kuin rattaita ("kun ei meidän lapsi suostunut rattaisiin enää 2,5-vuotiaanakaan") joten päätin alustaa kysymyksen kunnolla, ettei kenenkään tarvi turhaan ehdotella näitä muita ratkaisuja :) Tiedetään ne kyllä ja otetaan käyttöön kun voidaan.

Osa sisarusrattaita on myös mitoitettu niin, että yli 3-vuotiaan matkustaminen niissä on jo vaikeaa. Varsinkin jos käytettyä haen, niin olisi kiva osata vältää heti nämä mallit.

Vierailija

Meillä on ollut babyweltit sekä phil&teds vibet. Vibet on ihan huiput! Helposti pystyy käyttämään yhdenkin lapsen kanssa ja kulkee maastossa kuin maastossa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat