Apua! Tyttö on ihan rikki.

Vierailija

Tyttäreni hamsteri nukkui 12 aikaan päivällä tänään pois hänen kämmenellään. Tyttö on itkenyt siitä asti oikeastaan lakkaamatta. Sain hänet nukkumaan hetkeksi neljän aikaan mutta heräsi puoli kuusi ja melkein heti itku alkoi taas. Minulla ei ole mitään hajua mitä tehdä nyt sain katsomaan jotain komediaa mutta kyyneleet valuu silti.
Olen itse ottanut lemmikkieni kuolemat myös raskaasti mutta en todellakaan näin!

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Hamsteri oli 2 vuotta ja 3 kk joten noin kaksi vuotta elukka oli tytön jokapäiväisessä elämässä. Kun hamsteri hommattiin olin varma että minun 10 v kyllästyy siitä heti ja että minä tai tytön isosisko sitä loppujen lopuksi hoitaa, väärässä olin. Tyttö ei ole muuta ajatellutkaan kuin lemmikkiiään siitä asti kun Romeo taloon tuli.

-Ap lisää vielä

Vierailija

Ota syliin, silitä ja anna surun tulla ja olla. Ole läsnä. Hamsteri on selkeästi ollut tärkeä, joten sitten kun lapsi rauhoittuu, niin ehkä voisit varovasti ehdottaa jonkinlaisten hautajaisten järjestämistä vaikka huomiselle. Maa on vielä ainakin osassa Suomea pehmeä, joten hamsun voisi haudata johonkin mukavalta tuntuvaan paikkaan.

Vierailija

Meillä 9- vuotiaalla pojalla kuoli 2 vuotias hamsteri pari kk sitten. Voi sitä itkun määrää. Yhden vuorokauden itki, mutta seuraavana päivänä oli jo parempi.
Auttoi, kun sai olla mukana hautaamassa sen ja vei kynttilän joka päivä.

Vierailija

Nyt anna tosiaan tytön surra rauhassa. Älä pakota häntä syömään. Tyttö ei parissa päivässä kuole syömättömyyteen, ja eiköhän hänelle taas tule nälkä viimeistään ylihuomenna. Älä yritä varsinaisesti lohduttaa tyttöä muuten kuin osoittamalla hänelle myötätuntoa. Se on vain hänen surunsa väheksymistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna sen surra rauhassa.

Huolestuttaa koska ei myöskään syö eikä juo

Jos vaikka lasillisen mehua tai muuta saisit menemään. Ja vaikka pieniksi paloiksi pilkotut voileivän. Jos tyttö on perusterve ja kuitenkin syönyt ja juonut tänään jotain, niin pärjännee noilla siihen asti, että ruoka taas maittaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna sen surra rauhassa.

Huolestuttaa koska ei myöskään syö eikä juo

Jos vaikka lasillisen mehua tai muuta saisit menemään. Ja vaikka pieniksi paloiksi pilkotut voileivän. Jos tyttö on perusterve ja kuitenkin syönyt ja juonut tänään jotain, niin pärjännee noilla siihen asti, että ruoka taas maittaa.

Ja lisäyksenä vielä, että ei niitäkään tarvitse pakottaa. Jätä johonkin saataville.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Itke vaan, se helpottaa", sanoi äitini, kun olin lapsi.

Niin minunkin äiti sanoi! Ja se tuntui tosi hyvältä, koska "sai luvan" surulle ja sen näyttämiselle, mutta samalla jonkinlaisen lupauksen siitä, että ehkä joskus tuntuu paremmalta.

Vierailija

Äkkiä tuo ohi menee. Eläonhän se vaan oli. Mun tyttären kaverilta kuoli marsu, mutta toinen jäi. No, viikon päästä kuoli toinenkin marsu. Oli se kaveri päivän sitte toisen jälkeen pois koulusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Äkkiä tuo ohi menee. Eläonhän se vaan oli. Mun tyttären kaverilta kuoli marsu, mutta toinen jäi. No, viikon päästä kuoli toinenkin marsu. Oli se kaveri päivän sitte toisen jälkeen pois koulusta.

Ei AP varmaan meinannutkaan, mutta sanonpa nyt kuitenkin että älä vaan mene sanomaan sille tytölle, että "eläinhän se vaan oli" tai että "voidaan hankkia sulle uusi". Molemmat on sinällään totta, mutta kyllä tuossa nyt itketään hyvää ystävää ja tärkeää läheistä ja moisen sanominen on kyllä aika kylmää ja vähättelevää.

Vierailija

Se on vaan hamsteri. Lapselle luultavasti jotain niin paljon suurempaa, ettei aikuinen pysty käsittämään. Anna tosiaan surra rauhassa. Pidätte kivat hautajaiset ja katselette kuvia. Ja ostatte sille kynttilän tai porkkanan tai jonkun muun lahjan jouluksi. Siis jos lapsi itse sitä pyytää.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat