Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AUTTAKKAA! KAIKKIEN APU ON NYT TARPEELLISTA!

Vierailija

Olen varmaan luulosairas. Omituisinta tässä on se, että olen mies.

Mielestäni kehossani on paljon asioita jotka eivät ole kunnossa.
Esimerkiksi mielestäni virtsaa ei erity minulla tarpeeksi. Esimerkiksi jos juon vain litran päivän aikana niin vessassa ei kauheasti ole edes tarvetta käydä, mutta jos tuon jälkeen juon 3 lasia vettä putkeen niin n. Tunnin kuluttua rakossa on selkeästi virtsaa mutta hätä ei ole kova. Mielestäni virtsasin joskus 11 vuotiaana enemmän ja joskus 12 vuotiaana se väheni. Kuitenkin munuais arvot verikokeissa ovat aina olleet kunnossa.

Myöskään mulla ei ole kovin usein näläntunnetta tai on välillä, mutta hyvin harvoin. Ja aamusin ennen klo 11 minun tekee harvoin mieli syödä mitään. Olo on hieman etova ei kuitenkaan kuin ihan vähän. Tuotakaan en pidä normaalina.

Sitten tunnen aina välillä kuinka sydän alkaa yhtäkkiä pamppailla kauheaa vauhtia ja ihan ihme tahtia väpättäen sem jälkeen jättää lyönnin väliin.

Tuotakin pidän epänormaalina. Tuotakin ollut pitkään mutta edelleen hengissä olen.

Sitten pelkään että minulla on kivessyöpä. Oikean kiveksen vasemassa yläreunassa on kiinni pieni riisin jyvää muistuttava nystyrä. Lääkäri ei tuntenut mitään poikkeavaa eikä ultrassakaan mitään näkynyt.

Sitte oon huomannu, että mulla tuntuu imusolmukkeet melkein aina kaulassa. Niitä on monia ympäri kaulaa ja ne tuntuu isoilta mutta useammat lääkärit ovat todenneet ne normaaleiksi. Ilmeisesti ovat pienenpiä kuin miltä itestä tuntuu.

Sitten pelkään aivokasvainta. Päätä on särkenyt 3 viikkoa putkeen. Kävin hoitajalla ja sanoi, et ei ole syytä huoleen, että se on lihasjännitys särkyä. Välillä olen herännyt aamutöstä ja pää on ollut kipeä. Pääsääntöisesti se alkaa herätessä ja välillä kun on muuta mietittävää tajuan sen olevan poissa.

Sitten olen satunnainen tupakoitsija ja pelottaa keuhkosyöpä ja muut.

Olenko luulosairas?

Kommentit (13)

Vierailija

Minulle tehdyt tutkimukset vielä tässä:

- lepo ekg, kunnossa.
- sydän ja keuhkot kuunneltu, kunnossa.
- imusolmukkeet useamman lääkärin katsomana, kaikki kunnossa.

- perus veren kuva kilpirauhas arvot ja muut kunnossa.

- kivekset ja munuaiset ultrattu, kaikki kunnossa.

- olen käynyt neurologin vastaan otolla perus tutkimuksissa ja sielä kaikki kunnossa.

Ap

Vierailija

Ja neurologi katsoi jotain varpailla viivaa pitkin kävelyä ja jollain lampulla silmistä jotain aivohermoja. Tuo oli viime kesänä. Silloin ei ollut vielä kipua jota en pystynyt sanomaan.

Olisiko pääni aihetta magneetti kuvata?

Ap

Vierailija

Sen toteamiseen, että päässäsi on jotain pahasti vialla, ei tarvita mitään magneettikuvia. Riittää, että lukee sairaita provojasi jota tunget tänne päivästä toiseen.

Vierailija

Olet luulosairas, kuten huomaat monia oireitasi on tutkittu eikä mitään vikaa ole löytynyt. Aikuisen miehen tulisi juoda n. 2,5-3 litraa päivässä, olettaen ettei tee mitään erityisen hikoiluttavaa. Ihminen haihduttaa noin.. litran vuorokaudessa. Ei siis ihme ettei virtsaa tule paljoa. Munuaisarvosi kertovat kuitenkin totuuden eli vika on vain korvien välissä. 

Monilla on tuo sama juttu ettei ruoka maistu aamulla, ei se ole sairaus vaan ominaisuus. 

Kaikilla ihmisillä on joskus harmittomia lisälyöntejä. Nimestään huolimatta ne tuntuvat sellaisina että lyönti jää välistä. Tykyttelyn tunne taas liittyy usein panikointiin ja itsensä tarkkailuun. Toki jos huolestuttaa, voi hakeutua lääkäriin, kuten ilmeisesti olet tehnytkin.

Nyt sinun kuitenkin tulisi myöntää tosiasiat ja uskoa että vikaa ei ole, jos näin on lääkärissä tutkittu.

Sitä en ymmärrä, että miksi sinusta omituisinta on se, että olet mies? Koetko että sinun pitäisi olla nainen?

Vierailija

Aikamoinen neiti taidat olla! Hanki jotain järkevää tekemistä, ettet ehdi jatkuvasti tarkkailla itseäsi. Tädilläni tuollaiset epäilyt olivat ensimmäinen merkki dementiasta. Hän juoksi lääkäriltä toiselle eikä mitään löytynyt. Hän oli sitä mieltä, että lääkärit eivät ota häntä todesta ja etsi taas uuden "uhrin". .

Vierailija

Kamppailen saman asian kanssa, en ole itse luulosairas, mutta parikymppinen tyttäreni on.

Tämä on raskasta. Aina kun tyttö soittaa, tiedän, että siellä luetellaan taas monenmoisia oireita. Lääkäriinlähtökynnys on hävettävän matala.

Olen yrittänyt rauhoitella, ja olen miettinyt, kuinka saisin hänet oivaltamaan tuon luulosairauden. Olen sitä mieltä, että hän tarvitsisi terapiaa.

Hae keskusteluapua. Tsemppiä sinulle!

Vierailija

Jotkut ihmiset vaan kärsii sairauden ja ehkä kuolemankin pelosta paljon normaalia enemmän. Ehkä sua helpottais jos joku ammattilainen sen sulle kertois, niin ehkä sen muistaminen rauhoittais. En siis todellakaan usko että sulla mitään noista pelkäämistäsi sairauksista on. Ahdistuneelta kuulostat.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat