Kummalla tavalla rinta tyhjäksi? Haavauma nännissä ja tulee verta+tekee kipeää.

Vierailija

Imettämällä vai pumppaamalla?
Miten saan tuon haavauman paranemaan? On ollut jo pitkään ja ei vaan tunnu parantuvan. Olen laittanut bepanthenia/lansinohia. Ei auta. Tänäänkin vuoti verta, kun imetin ja kipu on kamala :( :( :(

Kommentit (5)

Vierailija

Laita maitoa rinnanpäähän imetyksen jälkeen, anna kuivahtaa, ilmakylpyä ja sitten vasta lansinoh. Jos ei tule paljoa verta, niin imettäisin. Eihän ole tulehtunut? Sieni tms kosteuden vuoksi? Voisit myös kokeilla rintakumia. Anna maitoa terveestä rinnasta, niin että vauvalla on hyvä imurytmi, työnnä sormi vauvan suuhun ja irroita tällä tavalla rinnasta ja siirrä suu auki oleva vauva nopeasti rintakumilleselle rinnalle. Yritä imettää eri kulmista eli vauvan leuka eri suunnassa (oikealla, vasemmalla ylhäällä ja alhaalla suhteessa rintaan). Suurin imu rintaan syntyy aina vauvan alaleuan kohdalta. Auta käsillä tyhjenemistä hieroan puolikaaren muotoisilla liikkeillä nänniä kohti. Eli alussa vähän ja sitten painat eniten puolivälissä liikettä  ja siitä taas keventäen kohti nänniä.

Vierailija

Yritä saada imetysneuvoja auttamaan vauvan imuotteessa kanssa. Yleensä haavaumat tulevat siitä, että vauvalla on huono imuotteessa. En suosittele pumppaamista, jos rinta on haavoilla ja arka. Käsinlypsy on rinnalle hellempää, jos imetys tuntuu liian hankalalta.

Vierailija

Mulla oli ekan 6 kk just tuo ongelma ja siihen päälle toistuvat tulehdukset (7 tulehdusta 6 kuukaudessa) :( Ei ollu kivaa ei, mutta purin hammasta ja imetin, koska olin niin laiska että en halunnut siirtyä pulloon ja niitten kanssa puljaamiseen (esikoisen kanssa siirryttiin pelkkään pulloon jo 3kk iässä, joten tiesin miten paljon työläämpää se on...).
Pumppaaminen sattui huomattavasti enemmän kun imetys, samoin rintakumilla imetys oli vielä suurempaa tuskaa. Joten imetyksellää mentiin, joka kerran ekat 3-4 minuuttia purin hammasta ja välillä itkin kivusta, mutta sitten kipu helpotti. Asento ei vaikuttanut kivun määrään, kaikkea tuli kokeiltua.
Lansinohia käytin, samoin lääkäriltä sain antibiotti voidetta. Aikansa se vei, mutta sain lopulta kuntoon ja nyt poika on 1kk ja yhä imetän.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat