Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rautahammas heiluu!

Vierailija

Toinen yläetuhampaani tuntuu hieman heiluvan kielellä kokeiltaessa. Heiluminen ei ole silmin nähtävää, mutta tunnen selvän naksauksen, kun kieleni koskettaa hammasta. Myös kyseisen etuhampaan viereinen hammas ja kulmahammas nitkuvat toisinaan samalla tavalla. Vaiva on jatkunut monta kuukautta.

Kävin pari kuukautta sitten hammaslääkärissä, ja otin asian puheeksi. Hammaslääkäri ei oikein osannut sanoa mistä se johtuisi, mutta sanoi hampaiden kiinnityksen näyttävän olevan kunnossa. Mitään paroa minulla ei ainakaan pitäisi olla. Mietin, että voisiko puolisen vuotta sitten loppunut oikomishoito vaikuttaa asiaan? Minulla on kuitenkin jätetty retentiokaari etuhampaiden taakse, joten en ymmärrä miten se voisi siitäkin huolimatta liikkua.

Olen parikymppinen, joten mietin myös voisiko viisaudenhampaat aiheuttaa tällaista? Ylärivillä minulla ne on kuitenkin puhjenneet jo aikoja sitten. Olen ihan ymmälläni. Pitäisikö varata uusi aika hammaslääkäriin vai onko tämä normaalia? Onko teillä tällaista?

Kommentit (2)

Vierailija

Itsellä tulee samanlaisia oireita narskuttelusta. Yöllä puren tietämättäni hampaita yhteen, en hinkkaa vastakkain kuten yleensä ihmiset tekevät. Hammaslääkäri on tarkistanut hampaat, oikeastaan kaksi eri lääkäriä, ei ne oikeasti heilu. Pureminen aiheuttaa siis lihasten jumia tai häiriöitä hermoihin, joka aiheuttaa sen tunteen. Ylhäällä etuhampaissa omat tuntemukseni. Tuntuu kuin voisi naksauttaa kielellä hampaat oikealle paikalle. En tiedä onko tämä mahdollista sinulle, itse en vuosiin ollut tietoinen siitä, että harrastan tällaista yöllistä toimintaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat