Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

matkustaminen.....

12.02.2006 |

Hei kysyisin teiltä odottajat oletteko tehneet ulkomaanmatkoja esim. etelänmatkoja raskaana ollessanne? Itselläni on siis vauva vasta haaveena, mutta vauva/matkakuume on kova enkä tiedä kuinka turvallista matkustelu olisi?!

Sen tiedän kyllä että alkuraskaudessa ei matkaa suositella keskenmeno riskin vuoksi ja ihan loppuvaiheessa ei tietenkään, mutta entäs keskiraskaudessa? Pitäisikö varoa esim. hygieniatason tai ruuan suhteen? Jos kokemuksia löytyy kuuntelisin mielelläni :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun jälkeen kävimme Pariisissa rv 26+. Matka meni tosi hyvin, enää paljoa myöhemmin en olisi jaksanut ko. matkaa tehdä, koska kävelimme todella paljon. En paljoa uskaltanut nauttia kulinaristisista asioista, maidot, salaatit yms jätin väliin. Hotskussa aamulla söin croisantit yms. ilman makkaroita tms. päivällä syötiin mäkkärissä:-)) Ja illaksi ostettiin iltapalasta kaupasta. Muuten nautin kyllä matkasta en ole ilman raskauttakaan kovin ennakkoluuloton kokeilija..

Sen verran rankka reissu oli, kun halusimme nähdä niin paljon, että suunnitelmissa onkin nyt vauvan kanssa silkkaa löhölomaa jossain etelässä.

Ponnari & Masukki 31+1

Vierailija
2/8 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ponnarille vastauksesta! Ruuan kanssa on varmaan hyvä olla varovainen!!!

Jos muilla kokemuksia niin edelleen kuuntelen mielelläni varsinkin aurinkorannoilla olleilta (jos löytyy)....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin Inglesissä rv.25 tI 26, en enään muista. Kaikki meni hyvin kunhan vaan muisti juoda tarpeeksi.

Nurse +poika 1,5kk.

Vierailija
4/8 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan normaalisti kannattaa huolehtia hygieniasta, katsoa vähän mitä ja missä syö ja pestä käsiä säännöllisesti. Liian rankkaa ohjelmaa ei pidä suunnitella, levolle ja rentoutumiselle täytyy varata riittävästi aikaa. Ja juoda sitä vettä, jos lämpimään on menossa, mutta niinhän tekee ei-raskaana-olevatkin.

Tuosta ajankohdasta...keskenmenon riski reissussa ei ole sen suurempi kuin kotonakaan. Toki on kurjaa jos joutuu sairaalahoitoon ulkomailla, eli itse valitsen matkakohteen sen mukaan, minkä tasoista sairaalahoitoa on tarvittaessa saatavilla. Ihan loppuraskaudessa en enää matkustaisi (ellei olisi ihan pakollista), sillä silloin jo lentokoneessa istuminen saattaa olla tukalaa eikä ison vatsan kanssa jaksa samalla tavalla nauttia, vaikka löhölomalla olisikin.

Että eikun matkaa varaamaan=)

Vierailija
5/8 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmissa on ollut Kreikan matka ensi heinäkuulle. Nyt kuitenkin sain tietää olevani raskaana, joten mietin tässä, että uskaltaakohan matkaan nyt ollenkaan? Kuinka pitkään olette matkustelleet? Itselläni olisi rv 27-30 matkustusaikana riippuen hieman lähtöajasta. Mitään ei onneksi vielä ole varattu tai lyöty lukkoon, ajattelin vain kysäistä muilta kokemuksia :)

Vierailija
6/8 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet lentoyhtiöt vaativat raskaanaolevilta lääkärintodistuksen, kun viikkoja on (muistaakseni) 28 tai yli. En tiedä mikä on käytäntö, jos viikkomäärä täyttyy matkan aikana. Matkavakuutuksesta kannattaa varmistaa, että se korvaa myös raskauteen liittyvät mahdolliset lääkäri/sairaalakäynnit.

Itse olin pitkällä ulkomaanmatkalla todella lämpimässä rv 22-26 ja kaikki sujui todella hyvin.

Vierailija
7/8 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista oottaessa olin Kanarialla vkon, rv oli silloin -14+.

Kuopusta odottaessa oltiin Thaimaassa ja rv:t oli siellä 15-19.

Nyt tätä kolmatta odottaessa ei olla vielä matkattu mutta ensi kuun puolivälissä emnnään miehen kanssa Roomaan, Iltaliaan ja silloin rv on 25+4-26+0.

Eli taidan matkata joka lasta oottaessa kertaalleen jonnekin ;D

Olen samaa mieltä kuin useimmat eli hyvä hygienia, maalaisjärki ja hiukan kts mitä ja missä syö, niin ihan turvallista on matkustaminen raskaanakin.

Vierailija
8/8 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Finnair vaatii lääkärintodistuksen rv [b] 32 [/b] eteenpäin jos lennetään lähilentoja -> euroopan maat jne.

JA rv [b] 28 [/b] eteenpäin kaukomaille lennettäessä.