Onko täällä muita INFJ-tyyppejä?

Vierailija

Miten teillä menee? Tunnistatteko itsenne infj: n määritelmästä?
Itsellä asui naulan kantaan. Vasta viime vuodina pitkän itsetutkiskelun jälkeen palaset alkaa loksahdella paikalleen ja olen löytänyt ja hyväksynyt oman itseni.

Kommentit (10)

Vierailija

Täällä myös INFJ. Itsellänikin on ollut tasapainoilemista itseni kanssa, lapsena mm. jouduin koulukiusatuksi, mikä jätti jälkensä. Kuitenkin kaikki on nyt ihan hyvin, täydellistä elämästä tuskin koskaan saakaan tässä ajassa. Mulla on mielekäs työ, sellainen mistä itse pidän paljon ja josta saan sen verran palkkaa, että tulen toimeen, on mies ja lapset. Pari läheistä ystävää löytyy ja lisäksi iso kasa kavereita/tuttuja. Usko Jumalaan (kristinuskon mukaan) on mulle tärkeä, on löytynyt tähän ikään mennessä mieluisia harrastuksiakin ja muutenkin asiat on ihan kunnossa. Uskon lisäksi empatia, oma aika, pienet ihanat yksityiskohdat arjessa, lasten vilpittömyys, luonto, musiikki, lukeminen... jne on mulle tärkeitä juttuja elämässäni. :)

Vierailija

Täällä ollaan :) Olen sinut itseni kanssa ja elän omannäköistäni elämääni- joka tosin on lievästi ristiriitaista olematta missään ääripäässä.

Vierailija

Täällä yksi. Olen myös sosioniikassa melko todennäköisesti IEI/INFp (vastaa MBTI:n INFJ:tä). Olen tunnistavinani itseni kuvauksista, mutta toisinaan epäilen niitä, koska etenkin MBTI:n kuvaukset ovat usein hyvin siloiteltuja totuuksia. Saan jokaisesta nettitestistä INFJ:tä tai IEI:tä. Minulle on silloin tällöin sanottu, että olen erilainen ja olen jäänyt ihmettelemään, että miksi niin. Olen vasta viime aikoina alkanut ymmärtää, että katselen maailmaa eri silmin kuin monet muut ja ajattelen asiat eri tavalla. Elämä on välillä vähän yksinäistä, kun tuntuu, että itse yrittää parhaansa mukaan ymmärtää muita, mutta muut eivät aivan ymmärrä minua.

Chaser
Seuraa 
Liittynyt9.11.2015

Minulla sama kuin kutosella, MBTI Infj ja kai sosionics Infp. Olen aina kokenut itseni erilaiseksi enkä kai koskaan pääse tasapainoon sen asian kanssa että tarvitsen paljon aikaa yksin mutta kaipaan koko ajan jonnekin toisaalle, seuraan. Työelämä on jatkuvaa taistelua ja jään usein jonnekin ulkokehälle itsekseni himmailemaan. Mutta joo, helpotti kun sain tietää olevani Infj. Elämä on lähinnä oman pääni sisällä, se tekee aina välillä surulliseksi. Ettei kukaan voi koskaan, todella ymmärtää minua.

Vierailija

Puitte sanoiksi mitä ajattelin. Omituinen, kukaan ei voi koskaan ymmärtää.
Itsellä aina ollut muutama hyvä ystävä joiden kanssa synkkaa ja joiden kanssa viihdyn, vaikka tiedän, että hekään eivät aina ymmärrä minua.
Olen sosiaalisesti lahjakas ja osaan small talkin, nopeaälyisyyden ansiosta pysyn aina tilanteen tasalla.
Moni ei sen sijaan pysy minun tahdissani ja jos joskus erehdyn tuomaan oman oikean mielipiteeni tai johtopäätökseni ilmi, jäävät muut monesti sanattomiksi. Olen ns. keskustelun tappaja. Siksi ole oppinut olemaan usein hiljaa todellisista ajatuksistani.
En ole koskaan saanut suoraan kuulla olevani erilainen mutta koen silti aina etten kuulu joukkoon.
Joskus aikuisikään tullessani ahdistuin kun piirteet ikään kuin korostuivat työyhteisössä. Koin monesti, että vastapuoli olisi ehkä tyhmä tai tahallaan hankala. Vasta vuosien itsetutkiskelun jälkeen päädyin siihen, että ehkä vika onkin minussa, olen itse muista poikkeava eivätkä muut ymmärrä ajattelutapaani.

Tein ensimmäisen persoonallisuustestin ehkä vuosi sitten ja hämmästyin, miten kuvaus voi osua niin oikeaan.

ap

Vierailija

5 jatkaa.

Minun nykyinen mieheni ymmärtää minua. Hän on joko infj tai enfj.... Kotona ensimmäistä, töissä jälkimmäistä. Ja niin kai minäkin.

Edellisen mieheni kanssa olin aviossa, eikä hän koskaan oikein ymmärtänyt minua. Ei koskaan enää istj:tä. St- tyypit tappavat minut.

Vierailija

Mä löydän paljon samaa itsestäni ja Infj kuvauksista. Löydän paljon samaa myös ertyisherkän ihmisen kuvauksista.
Oli jotenkin helpottavaa ymmärtää, että minulla on oikeus olla tämmöinen hiukan outo ja ulkopuolinen.
Minulle henkiset asiat merkitsevät paljon ja viihdyn omien ajatusteni parissa hyvin. Yksin olo tuo minulle voimaa ja energiaa. Ryhmässä olo saa olon väsyneeksi.
Jos katson jotain liian koskettavaa elokuvaa tai muuta, imen ikäänkuin tunnelman sisälleni ja sitä on vaikea saada muutettua. En uskalla näyttää tunteitani kuitenkaan muiden läsnäolosta. Jos itkettää, menen yleensä itkemään salaa esim. vessaan.
Minulla on ollut suuria vaikeuksia löytää paikkaani maailmassa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat