Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Mitä tarjoatte äiti- ja lapsivieraillenne, kun tulevat kylään?

11.02.2006 |

Vai tarjoatteko yleensä mitään?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun omassa tuttavapiirissäkin on tapoja monenmoisia!

Itse haluan aina laittaa jotain, yleensä mehua ja pullaa/piirakkaa + edes yhtä lajia keksiä. Jos pakastin on ihan tyhjillään leivonnaisista, pidän yleensä edes jäätelöä varalla, mutta aina haluaisin jotain tarjota riippumatta siitä, saammeko vastavierailulla " kestitystä" ja riippumatta myöskin siitä, näemmekö tosi usein vai harvemmin.

Jos olen juuri ruuanlaittopuuhissa tai olemme syömässä, tarjoan kyläilijöillekin (ihan kotiruokaa, ei mitään ihmeellisyyksiä).

-pupsu

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina jotain tarjolla kun tulee vieraita. Minusta on kohteliasta ainakin kysyä haluavatko jotain ja jos eivät niin ei sitten. Ruokaa tarjoan myös jos meillä on ruoka-aika.

Vierailija
2/6 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat siinä sivussa maitoa ja yleensä maissinaksuja tai keksejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilu riippuu ajankohdasta. Jos vieraat tulevat lasten ruoka-aikaan (lounas tai päivällinne), tarjoan ruoan. Jos tulevat aamupäivällä tai iltapäivällä, tarjolla on yleensä jotain makeaa (esim. pullaa, keksiä) ja jotain suolaista (esim. jokin piirakka tai karjalanpiirakoita tms.). Jos vieraat tulevat yllättäen, on meillä yleensä aina pakastimessa jotain, edes jäätelöä.

Vierailija
4/6 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin muutkin näköjään :) Eli jos on meillä ruoka-aika, niin tarjoan ruokaa. Muutoin keksiä ym, jos olen tiennyt varautua etukäteen, tai jos jaksan niin usein olen jonkin suolaisen piirakan leiponut. Pakastimessa on varalla aina paistovalmiita kasvis-juusto-pasteijoita. Kaapissa aina myös gluteenittomia keksejä, kun lähipiiristä löytyy useampi keliakiaa sairastava. (ja nämä myös pysyy kaapissa tallessa kun eivät maistu miehelle, kaikki muut keksit on parasta säilyttää kaupassa :D)

Vierailija
5/6 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t tykkää. Pienimmille, mitä sattuu menemään, hedelmiä. Yleensä kyllä vauvoilla on omat soseet mukana.

Jos on yllätysvieraita, mitä valitettavan harvoin käy, niin kyllä nyt heillekin jotain kahvin kanssa pakastimesta löytyy, ainakin tuota jäätelöä tai sitten juustoja ja oliiveja, tms. Tyhjin suin ei tartte istua.

Vierailija
6/6 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuitenkin kerran päivässä syövät, ruuanlaitossa sama vaiva, rahanmeno ja aika kun jossain kahvikestien järjestämisessä ja syön itsekin mieluummin oikeaa ruokaa kuin jotain rasva/sokerimössöjä jotka keskimäärin sotkee tehokkaasti myös lasten syömiset.

Jälkkäriä sitte toki myös...