Koska masu alkaa näkyä toisessa/kolmannessa raskaudessa
Esikoista odottaessani vatsani tuli esiin vasta rv 22, vauva oli koko ajan pää alas päin ja kiinni lantiossa eli vatsani oli koko raskauden ajan pieni ja alhaalla (ihana masu oli silti!!).
Nyt odotan toista lastamme ja mietin, koska vatsani alkaa näkyä.. Malttamattomana jo odotan vaikka viikkoja on vasta jotain 6.. Se vauvamasu on niiiiiin ihana!! Olen vartaloltani pitkä ja hoikka ja kaikki sanoi esikoisen aikana että sulla varmaan masu näkyy heti, mutta eipä näkynyt ja pituuskin " hävittää" masua vähän.
Silti kysyn, näkyykö vatsa aikaisemmin nyt? Esikoinen on 1 vee joten kauhean pitkä aika siitä ei ole.
Kommentit (8)
Mulla toinen odotus nyt 14+5, ja maha alkaa kohta näkyä. Iltaisin on turvotusta ja näen mahan itse selvästi (olen huomannut monta viikkoa), mutta päivällä muut eivät huomaa mitään, ja tavalliset housut menee nappi auki vielä. Eka kierroksella mahaa alkoi yhtään olla rv 2o jälkeen, eli aika myöhään.
Mulla toka raskaus vasta ihan alussa. rv 6. En tiedä, onko turvotusta, mutta aikamoinen kumpu on jo nyt. Edellinen alkoi näkyä vasta viidennellä kuulla. Nyt tekee jo mieli käyttää mammahousuja. yritän kuitenkin sinnitellä, koska ihmiset arvaa niistä vaatteista. Voihan tämä tästä vielä laskea ennen kuin alkaa todella kasvamaan.
ja maha on hieman pyöristynyt. Ilman vaatteita näkyy jo selvä kumpu, mutta vaatteet piilottavat sen vielä loistavasti. Omat vaatteet menevät päälle, lukuunottamatta niitä kaikista tiukimpia farkkuja. Edellistä raskaudesta on kolme vuotta, joten johtuisikohan siitä, ettei tämä maha ole pullahtanut yhtään sen nopeammin kuin esikoisestakaan. Ruumiinrakenteeltani olen pitkä ja hoikka.
Kolmas raskaus yhdeksännellä viikolla. Ekassa alkoi näkyä viidennellä kuulla, toisessa alusta alkaen turvotusmasu, samoin nyt. Farkut kiristää ja maha pömpöttää. Osuutensa asiaan taitaa olla myös vatsalihaksilla, jotka ennen esikoista olivat tosi tiukat, sen jälkeen on tullut treenattua vähemmän. Tiukat lihakset pitää turvotuksenkin piilossa.
on aikaa noin 5 vuotta ja maha oli pieni ja nätti loppuun asti..Synnyttämään mennessä svo:lla olevat muut äidit ja isit eivät meinanneet uskoa, että oltiin jo viikoilla 41+6.
Nyt rv15+4 ja mammahousuja olen käyttänyt jo 8+ viikoilta..Omat vaatteet eivät yksinkertaisesti mahtuneet enään..Epäilin kanssa turvotusta, mutta ei se ole mihinkään ainakaan hävinnyt vieläkään..Vatsa on ihan mukavan kokoinen..Np-ultrassa ihmettelin isoa vatsaani ääneen, johon lääkäri selitti, että usein toisessa raskaudessa naisen suolisto " pysähtyy" ..Mitä sitten lie tarkoittaakin, mutta sanoi, ettei se tarkoita sitä, että vatsa olisi loppuraskaudesta yhtään sen isompi, kuin ekassakaan..
Se nyt on tietysti hyvin yksilöllistä..
sit yhtäkkiä vaan pum!
vatsakin, sekä sisäpuolelta ja ulkopuolelta, venyy helpommin kun on jo kerran venyny niin siks tulee yleensä masu aika aikaisin esiin uudelleensynnyttäjille.
nyt rv 25+0 ja jo melko iso masu.
my_selene ja kolmas pieni neiti =)
Mulla kolmas raskaus menossa ja voin sanoa että mun masu turposi heti melkeen raskaustestin tehtyäni.. mutta n. viikoilla 10-11 siirryin mammahousuihin ja nyt olen jo aika möykky ;-) (omasta mielestä, mutta viikoihin nähden norm. kokoinen)
Tokassa sama juttu!
Onnea odotukseen!
Mulla esikoinen tällä hetkellä 1v 8kk ja " Pikku2" odotus masu alkoi näkymään jo todella varhaisessa vaiheessa eli rv 7. Turvotustakin oli tietysti mukana ja ajattelin että varmasti masu pienenee, ku turvotus laskee, mutta eipä ole pienentynyt. Tuntuikin hassulta, kun mammahousuihin sai siirtyä jo noin varhaisessa vaiheessa ja kuitenkin tiesi, että vauva on todella pieni. Tällä hetkellä (rv 14+1) masu on suurinpiirtein samankokoinen kuin esikoiselta kuudennella raskauskuukaudella. Saas nähä minkälaiseksi valaaksi sitä kehittyy :)