Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suunnittelette tulevaisuutta?

Seuraa 
Liittynyt28.11.2015

Häkeltynyt olo nyt. Puhuttiin tulevaisuudesta miehen kanssa. Mun suunnitelmat: haen kouluun ja toivottavasti pääsenkin, valmistun, luon uraa ja myöhemmin hankin lapsia jos minusta ja miehestä tuntuu siltä. Koko ajan pystyin kyllä kuvittelee saman miehen vierelle.

Miehen vuoro: "En minä mitenkään voi tietää mitä haluan kymmenen vuoden päästä. Elän päivä kerrallaan ja en minä voi tietää haluanko olla sinun kanssasi sillon."

Tottahan se käytännössä on! Mistä kukaan tietää miten asiat ovat 10v päästä? Mutta turhauttavaa kun ei saa suunnitella mitään eikä voi haaveilla, koska miehen sanoin joskus voi tulla se kirkas päivä kun tajuaa että haluaakin elämältä jotain muuta. Esimerkkinä nyt vaikka jos näkee vanhan pariskunnan jossain ja heittäisin että mekin silloin joskus. Mies hiljenee koska mistä hän voi tietää haluaako olla kanssani silloin.

Kommentit (7)

Vierailija

Enpä oikeastaan mitenkään. Olen miettinyt eroa lähes 10 vuotta enkä ole tehnyt mitään isompia päätöksiä "jos kohta eroan".

Vierailija

Tulevaisuuteen saatan haaveilla jotakin, vaikkapa kesälomareissua. Yleensä en ajattele sen pitemmälle. Enemmän kyllä pysyn tässä päivässä ja kuluvassa viikossa, etenkin välttelen sitä "sitku"-ajattelua.

Ehkä tässä näkyy ikä ja elämänkokemus, koska lapset on jo tehty, talo hankittu, ammatti hankittu. Kohdalle on tullut kuolemaa ja pysäyttäviä katastrofeja. Suhtaudun elämään optimistisen toiveikkaasti, mutta keskityn löytämään kuluvasta päivästä sen parhaat puolet. 45 vee

Vierailija

Meillä ei sitkutella mitään. Ihan fiilispohjalta mennään päivä kerrallaan. Elämä voi päättyä niin yllättäin, että en toivoisi joutuvani miettimään omalla tai puolisoni kuolinvuoteella, että elämä on eletty sitkuttelemalla ja projektista toiseen. Ollaan onnellisia siitä mitä on ja kiitollisia juuri tästä päivästä. Haaveilla toki voi, mutta ne eivät ole mitään suuria päämääriä elämässä.

Vierailija

Voiko säästämisen aloittamista kutsua suunnitteluvaiheessa, eläkepäivät koittavat, jos, jos ja jos, muutaman vuoden kuluttua, säästän liusketta (mahdolliseen) tulevaan pieneen eläkkeeseen. Asunto on oma ja velaton, se hieman helpottaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat