Ompelijat, apua! Mikä tämä on?

Vierailija

Ostin Lidlistä ompelutarvikepakkauksen, ja siinä oli mukana sellainen samannäköinen "hyrrä", millä voi leikata vaikka voitaikinaa kun tekee joulutorttuja. Mikä sen nimi on ja mitä ihmettä sillä tehdään?

Kommentit (6)

Vierailija

tehdään jotain merkkiviivaa, mistä kohti leikataan kangas. ala-asteen käsityötunneilla niillä jotain piperrettiin. oltaisiinkohan laitettu vielä joku liitu siihen kiinni? voi olla että sekoitan kaksi asiaa nyt keskenään

Vierailija

Sillä voi piirtää kaavoja kankaalle. Asetat kaavan kankaalle ja kalkkeerauspaperin kankaan alle niin, että se tulee kankaan nurjaa puolta vasten. Sitten vain huristelet kaavan reunat sillä hyräillä.

Vierailija

Piirtääkö se viivaa ja siellä on sisällä sellainen pieni ratas? Sitten se on liitutrissa / liiturissa. Nykyaikainen, todella näppärä liidun vastine.

Jos se on samannäköinen jolla leikataan joulutorttuja (tai pienempi vastaava, jolla leikataan pizzaa), niin sitten sillä kopioidaan vaatteesta kaavoja silkkipaperille (silkkipapru vaatteen päälle -> härvelillä pitkin saumoja, toimii parhaiten muotoleikattuihin, laskostettujen laskokset on hankalempia jäljentää tuolla, mahdollisia toki). En muista kapineeen nimeä, minulla on kotona isoäidin vanha ja ihan näpsäkkä.

t. muotoilija, vaateala

Vierailija

Voi kiitos ihanat! Tuollainen jäljentämispyörä se oli,  pitääkin testata onnistunko käyttämään sitä niin että toimiikin vielä. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi kiitos ihanat! Tuollainen jäljentämispyörä se oli,  pitääkin testata onnistunko käyttämään sitä niin että toimiikin vielä. :)

Minä olen jo täti-ihminen ja kalkkiointipyöräksi sitä ennen sanottiin.

vrt. kalkkeerauspaperi

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat