Ylipainoinen 17 vuotias

Vierailija

Moi!
Oon 17 vuotias tyttö jolla on pituutta 166cm ja painoa 79kg.
Mä olen 10 vuotiaasta asti ollut hiukan pyöreä mutta 14 vuotiiana menin ylipainon puolelle.. Kaikki läski on kerääntynyt mun vatsaan ja kun seison nään vain varpaitteni päät, lattian ja mahani. Mulla ei oo vaan mitään itsekuria. Tiiän et mun pitäis tehä ittelleni jotain mutta mulla ei oo hajuukaan miten alottaisin dietin. Kohta kaikki L kokoset vaatteet on mulle pieniä, suurin osa mun vaatteista on jo XL. Mä näytän yhtä läskiltä kun paino kertoo. Miten saisin laihdutettua ees 10kg pois? Kiitti vastauksista.

Kommentit (11)

Vierailija

Muista että ruokaa yks mallilautasellinen on tarpeeksi. Itse syön makean nälkään ihan vaan kuorittuja porkkanoita :) Ja aina jos teki limua mieli, join teetä. Join sitä sitten koko ajan ja siitä tuli ihan kiva tapa. Tsemppiä!

Vierailija

anteeks kun sekoilin ton painon kanssa, painan nykyään 85kg, toi oli väärä tieto noin vuoden takaa.
Bmi on 30,35 eli huomattava ylipaino mikä on nähtävissä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muista että ruokaa yks mallilautasellinen on tarpeeksi. Itse syön makean nälkään ihan vaan kuorittuja porkkanoita :) Ja aina jos teki limua mieli, join teetä. Join sitä sitten koko ajan ja siitä tuli ihan kiva tapa. Tsemppiä!

Kiitos! Toi porkkana juttu vois auttaa muakin kun porkkanoista tykkään.

Vierailija

Mene koulun terveydenhoitajalle ja pyydä apua ruokavaliomuutokseen. Syö aina puolilautasellista kasviksia.... kokeile esim kiloklubi.fi

Anastasia
Seuraa 
Liittynyt11.10.2015

En ala toistamaan muiden vinkkejä, kun ylhäällä on tosi hyviä neuvoja. Muista myös levätä paljon ja nukkua riittävästi! Väsyneenä helposti alkaa lipsumaan ja tehdä vääriä päätöksiä!

Jos on mitenkään mahdollista, niin kulje myös matkat kouluun/kauppaan/harrastuksiin/tms kävellen tai pyöräillen. Toisin sanoen, arkiliikuntaa lisäät enemmän, mikäli on mahdollista.

A lion never loses sleep over the opinions of sheep.

Vierailija

Harrastatko liikuntaa? Jos et liiku paljon, ota ensin hyötyliikunta osaksi arkea ja kävele mahdollisimman paljon. Käy lenkillä. Mukavat ja tarpeeksi lämpimät vaatteet sekä hyvä musiikki tai toisen ihmisen seura tekee lenkistä jo paljon kivemman. Kokeile myös käydä kävelylenkillä aamuisin, jos tuntuu ettei illalla jaksa tai huvita.

Tai jos lenkkeily ei innosta, yritä löytää joku muu sulle sopiva laji. Itse tykkään käydä tanssitunneilla :)

Jos et juo paljon vettä, aloita se! Juo ruoka- ja janojuomana vain vettä. Kanna mukanasi 0,5 litran vesipulloa koulussakin, ja juo sitä päivän mittaan. Juo muutama litra päivässä.

Syö aamupala. Syö säännöllisesti, äläkä isoja annoksia. Välipala 1-2 päivässä voi olla vaikka porkkanoita, kurkkua, minitomaatteja tai joku hedelmä sekä pienehkö kourallinen maustamattomia raakoja pähkinöitä. Ne pitää nälkää ja saat hyviä rasvoja. Pähkinöissä on kuitenkin paljon energiaa, joten varo syömästä niitä liikaa! Saksanpähkinät on tosi hyviä, ja myös esim. mantelit ja cashewpähkinät on terveellisiä.

Nuku, niin jaksat! Itse laihduin huomaamattani useamman kilon, kun aloin mennä nukkumaan ajoissa ja nukuin 8-10 tuntia. Nyt taas rytmini on sekaisin ja nukun epäsäännöllisesti -> en jaksa tehdä asioita ja on usein makeannälkä.

Vierailija

Kirjoita ylös kaikki mitä suuhusi laitat. Mielellään myös kilokalorimäärät ainakin suunnilleen. Auttaa hahmottamaan juuri tuota ruokamäärää ja naposteltavissa olevia kaloripommeja.
Syö kunnollinen aamupala, äläkä jätä väliin aterioita.
Älä kiellä itseltäsi ehdottomasti mitään. Ja jos joskus repsahdat dieetistäsi, niin se ei ole maailmanloppu. Seuraavalla ruokailukerralla voit taas syödä paremmin.
Syö paljon kasviksia, hyötyliiku, pidä laihtumisvauhti maltillisena. Tsemppiä!

T. -20 kg reilussa vuodessa

läskimuteihyödytön

Miten sulla on nyt laihdutus mennyt? Tästäkin 2 vuotta jo kulunut. Itse olen nyt 17 ja painan 72 kiloa. Pituudeltani oon 164 vm. Yritän tässä koko ajan laihduttaa mutta perkele ku on vaikiaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat