Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten sairastaminen ja työpoissaolot

Vierailija

Olen vittuuntunut työkaveriini, joka on jatkuvasti poissa töistä vedoten lastensa sairastamiseen. On kuumetta, silmätulehdusta, oksennustautia. Toki suhteellisen usein on pois myös oman nuhan tms. turhanpäiväsen takia. Vituttaa, me muut tehdään sitten hänenkin työt ja säädetään kalentereiden kans. Mielestäni sairausloma-ajan (johtui se poissaolo sitten omasta tai kakaran "sairastamisesta") palkka pitäisi olla HUOMATTAVASTI pienempi. Alkais varmaan eräätkin työpaikalla viihtymään. Vittu.

Kommentit (13)

Vierailija

No onko miten pienet lapset, jos koko ajan kipeänä? Miten työkaverin tulisi sitten lasten sairastaessa toimia, ettet niin mieltäsi pahoittaisi?

Vierailija

Jotkut työnantajat tarjoavat kotiin ilmaisen hoitajan sairaalle lapselle, että työntekijät pääsevät töihin. Ehdota sitä työnantajallesi?

Vierailija

Kaverin työpaikalla edellytettiin että isän on hoidettava puolet lasten sairastaessa. Eipä onnistunut kun isä on yrittäjä. No eipä sitten jatkettu kaverin määräaikaista työsuhdetta.

Vierailija

Yleensä toi on kuitenkin aika lyhytaikainen jakso elämässä ja liittyy useimmiten päiväkodin aloitukseen. Meilläkin siihen osui tietynlainen sairastamispiikki. Ja ne lastentaudit tarttuivat sitten minuunkin. Sairastin mm. vatsatauteja varmaan kolme puoleen vuoteen, kun en ollut sitä aikaisemmin sairastanut moista tyyliin kymmeneen vuoteen. Meillä siis kolme lasta aloitti päivähoidon samaan aikaan. 

Onneksi oma työni on sellaista, että pystyin sitä hyvin tekemään etänä ja pystyimme lähes aina jakamaan miehen kanssa poissaolot niin, että kumpikin pystyi olemaan työpaikalla puolikkaan päivän.

Oli tosi inhottavaa, koska olin työpaikan ainoa pienten lasten äiti. Kaikki muut kollegat, paitsi yksi olivat minua nuoermpia miehiä ja kaikkein kielteisimmin lasten sairauspoissaoloihin suhtautui se ainoa naiskollega.

Miesten kanssa homma aina sujui, skypellä ja kaikenlaisilla systeemeillä, tuon naisen kanssa kaikki oli aina niin hankalaa ja katastrofia ja mitä me nyt tehdään blaa, blaa. Aina kauhean huono omatunto. 

Sitten noi miehet alkoivat saada lapsia ja osat vaihtuivat. Mun lapset olivat jo kouluikäisiä ja pärjäsivät jo pienet nuhakuumeet ihan yksinkin kotona ja tuoreet isät taas joutuivat jäämään kotiin. Naiskollegan suhtautuminen oli, että voi kun herttaista. teki mieli tirvaista turpaan sitä harppua :)

Vierailija

Minuakin vituttais.

Sit mua vituttaa, ettei meidän firmassa makseta palkkaa tekemisen ja tehokkuuden mukaan. Mä saisin meinaan tuplasti enemmän rahaa, kun nää mammalomailevat räkänokkia hoitavat pystyynkuolleet vätykset.

Juu, oon itsekin äiti, mutta en ole repinyt äitiyteni kustannuksia työnantajan nahasta.

Hanna-Riikka

Ymmärrän että ottaa kupoliin. Sairasta lasta ei silti voi viedä hoitoon. Jouduin itse oleen paljon pois töistä kun joku kolmesta lapsesta sairasti. Yksinhuoltajana ei ollut vaihtoehtoa. Nykyään ex-anoppi on eläkkeellä ja auttaa aina kun voi. Poissaolot on vähentynyt huomattavasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No onko miten pienet lapset, jos koko ajan kipeänä? Miten työkaverin tulisi sitten lasten sairastaessa toimia, ettet niin mieltäsi pahoittaisi?

Päiväkoti-ikäset kai. Jäis kotiinsa hoitamaan niitä kakaroita, jos ei pysty työelämään. Voi tulla tilalle joku, joka viittii käydä omat hommansa tekemässä.

Vierailija

Ja käsittääkseni tosiaan näiden lasten isä on vielä kaikenlisäks opiskelija. Mutta tottakai tää vätys jää kuitenkin aina kotiin näitä kakaroita hoitamaan.

Vierailija

Itsellä lapset ei enää niin sairastele ja isompi pärjää jo yksinkin kotona. Minulla riittää empatiaa ja ymmärrystä äideille joilla pieniä lapsia. Itsekin muistan kun nuoremmalla oli korvatulehduskierre ja kun jatkuvasti piti soittaa töihin, että joutuu olemaan poissa, kun vielä oikeasti nautin työstäni. Työnantajani tämän kyllä ymmärsi ja en silti ollut mikään tehoton työntekijä, vaan kyllä sitten töissä ollessa tehtiin täydellä antaumuksella töitä. Lopulta tuo ajanjakso on aika lyhyt kun lapset on pieniä. Minun töitä ei voi edes toinen tehdä, vaan ne ovat sitten odottamassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minuakin vituttais.

Sit mua vituttaa, ettei meidän firmassa makseta palkkaa tekemisen ja tehokkuuden mukaan. Mä saisin meinaan tuplasti enemmän rahaa, kun nää mammalomailevat räkänokkia hoitavat pystyynkuolleet vätykset.

Juu, oon itsekin äiti, mutta en ole repinyt äitiyteni kustannuksia työnantajan nahasta.

Oletpas sympaattisen ja sivistyneen oloinen ihminen!

Vierailija

No sillehän ei oikein mitään voi jos lapset sairastaa, se on elämää. Jos sua vituttaa toisten sairaslomat nii vaihda itse sellaiseen työhön jossa on kaikki elämäänsä kyllästyneet toisia ihmisiä vihaavat vanhat mammat.

Onnekseni oma lapsi yllättävän terveenä ollut vaikka tarhankin aloitti vasta. Nyt ollut kyllä kuukauden pois raskauden tuomien ongelmien takia, enpä tilanteesta nauti kun töissä ehdin olla vain noin kuukauden hoitovapaan jälkeen. Jos se jotakuta vituttaa nii toivoisin että tulisi siitä sitteb mulle päin naamaa sanomaan eikä itkisi asiasta vauva.fin keskusteluissa. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat