lapseni sai tarkastusmaksun junassa, kun ei ehtinyt ostaa asemalta lippua ja istui väärään vaunuun

Vierailija

Ei siis tiennyt että olisi pitänyt olla tietyssä vaunussa ostaakseen lipun. Lupasin maksaa maksun hänen puolestaan, koska kyseessä on kuitenkin kokematon matkustaja, lapsi, enkä ollut itsekään tajunnut opastaa että pitää mennä tiettyyn vaunuun.

Nyt jäin kuitenkin miettimään, että kuinka pätevä on tarkastusmaksu jossa ei ole henkilötunnusta? Lapsella ei tietenkään ole mukana henkilötodistusta, eikä hetuansa itse muistanut. Onko tämä ulosottokelpoinen maksu ollenkaan?

Sivut

Kommentit (132)

Vierailija

Alaikäisille ei yleensä edes maksuja kirjoiteta juuri tuosta syystä. Sinällään riitauttamaan en alkaisi koska kyllähän tuosta helposti vain lisää joutuu maksamaan, koska faktat ovat kiistattomat kuten itsekin kirjoitit.

Vierailija

Jos lapsi ei osaa hankkia lippua (ei ole kuullutkaan lipunmyyntivaunusta) tai tiedä omaa henkilötunnustaan, on hän selvästi liian nuori matkustamaan yksin.

Vierailija

Ilmeisesti on. Tosin kuvittelin 12-vuotiaan olevan jo kypsä matkustamaan junalla itse.. Osaako teidän ala-asteikäiset oman henkilötunnuksensa?

ap

Vierailija

Lupasit maksaa tarkastusmaksun lapsesi puolesta? Oliko siis vaihtoehtona se, että lapsesi joutuisi maksamaan sen omista rahoistaan? Onko sana "huoltaja" tuttu?

Vierailija

Lapselle kelakortti lompakkoon, herranjestas! Siitä voi olla hyötyä monessa tapauksessa (joutuu esim onnettomuuteen eikä ole ketään tuttua aikuista paikalla).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti on. Tosin kuvittelin 12-vuotiaan olevan jo kypsä matkustamaan junalla itse.. Osaako teidän ala-asteikäiset oman henkilötunnuksensa?

ap

Osaa kyllä! 

Saatte tarkastusmaksun pois käymällä näyttämässä henkilötodistuksen VR:n toimistossa, ei sen kummempi juttu. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen 35v. Mikä on lipunmyyntivaunu?

Vaunu, jossa myydään lippuja. 

Mieti seuraavaa ja kerro vastaus: Mikä on popcorninmyyntikoju?

Harjoittele vastaavia vaikeita sanoja, niin voit saavuttaa keskimääräisen seitsemänvuotiaan päättelykyvyn jo alle vuodessa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lupasit maksaa tarkastusmaksun lapsesi puolesta? Oliko siis vaihtoehtona se, että lapsesi joutuisi maksamaan sen omista rahoistaan? Onko sana "huoltaja" tuttu?

Miksei, jos lapsella on rahaa? Maksatko itse sakot lapsesi puolesta?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat