Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko sokeritoukat normaali ilmiö?

Vierailija

Meillä runsas 10v vanhassa rivitalossa niitä tulee olohuoneen jalkalistan alta. Seinän takana on naapurin kylpyhuone. Omassa kylppärissä en ole kertaakaan nähnyt, en myöskään keittiössämme.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Lika ja kosteus elättää niitä, mutta voi tulla myös viemäreiden kautta. Käyttävät ravinnokseen ihmisten eritteitä ja esim tapettiliisteriä.

Vierailija

Ei ole normaalia jos niitä näkee päivittäin. Kertoo tosiaan kosteudesta. Niistä pääsee eroon tuholaistorjunalla, mutta koko rakennus on syytä myrkyttää.

Vierailija

Kertoo jonkun sortin kosteusvauriosta, kaikis kämpis mis oon asunu ja oli noita inhotuksia oli yleensä kylppärissä muovimatto, jonka alle päässy kosteutta, kaakeloiduissa kylppäreissä ei näkyny ikinä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia jos niitä näkee päivittäin. Kertoo tosiaan kosteudesta. Niistä pääsee eroon tuholaistorjunalla, mutta koko rakennus on syytä myrkyttää.

Ei auta myrkytys, vaan kämpän peruskorjaus.

Vierailija

Ei oo normaalia, koko kämppä ihan pilal jos niitä näkyy! Ja ne on maailman oksettavimpia! Koita suihkuttaa listaan jotain myrkkyä yöksi ja aamulla sulla on kasa kuolleita toukkia lattialla

Vierailija

Tosi yleinen ilmiö kyllä, mutta ei välttämättä normaali vaan kyllä jossain on yleensä ainakin vähän kosteutta. Meillä oli niitä edellisessä asunnossa kun putkirempassa oli laitettu huono liitos. Se korjattiin ja rakenteet kuivatettiin, ja sokeritoukat hävisivät saman tien.

Ei niistä mitään vaaraa ole mutta onhan ne inhottavia.

Vierailija

Ei ihan välttämättä kerro asunnon kosteusvauriosta, mutta jos niitä paljon näkyy, niin kannattaa sekin asia selvittää. Olen asunut useassa asunnossa ja vain nykyisessä (joka on alle 2v sitten rakennettu talo) niitä ei ole koskaan näkynyt.

Yhdessä sokeritoukkia meni ympäri taloa ja luulen, että siellä oli jokin homevaurio. Muutettiin pois (vuokralla asuttiin siis), joten en varmaksi tiedä. Muissa asunnoissa on näkynyt pesuhuoneissa satunnaisesti, joten ovat niissä ehkä viemäreistä tulleet.

Vierailija

On normaalia vanhoissa kerrostaloissa. Olen asunut useissa, ja kaikissa on ollut. Ei niitä lähdetä edes myrkyttämään, kun ovat aika harmittomia. Hyvällä siivoamisella ne saa enimmäkseen pysymään poissa keittiöstä, mutta kylpyhuoneesta ei mitenkään.

Vierailija

mun mielestä ne on kivoja :) varsinki yöllä ku menee vessaan ja sytyttää valot niin on kiva kissan kanssa metsästää niitä kun lattialla vilisee.

Vierailija

Eivät ole.

Suosittelen, että tilaatte tuholaistorjujan käynnille koko talossa.

Käynti, myrkytys, ihmiset ja eläimet pois tietyn ajan (8 tuntia?). Uusinta myöhemmin.

Vierailija

Mulla sama, vuonna 2008 rakennettu kerrostalo. Niitä näkyy vain naapurin puoleisen seinän listan luona ja joskus eteisessä, kylppärissä ei juurikaan. Viime aikoina on ollut vähemmän. Aiemmassa 70-luvun asunnossa ei ollut, eikä kenelläkään lähipiirissä ole, joten tästä talosta ne ovat tulleet. Ovat vielä aika vaaleita, eli ilmeisesti nuoria. Viikon välein pyyhin lattiat niin pysyvät poissa. Koetan myös käyttää mahdollisimman vähän vettä ettei tule enempää kosteutta. Laminaattia on lattiat. Vähän hassua siivota niin usein, kun olen paljon pois ja en juurikaan sotke. 

Sitruunapippuri
Seuraa 
Liittynyt23.11.2015

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei auta myrkytys, vaan kämpän peruskorjaus.

Auttaa myrkytys. Meillä näkyi päivittäin kymmenittäin kun muutettiin nykyseen kämppään. Tuholaistorjunta kävi myrkyttämässä pariin kertaan koko kerrostalo kerroksen ja sen jälkeen ei oo näkynyt yhtäkään. Nyt 4 vuotta myrkytyksestä. 

Jos taas ajoit takaa, että kosteuteen ei auta myrkytys vaan kämpän peruskorjaus niin se on sitten jo toinen asia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat