Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMISTEN LAUANTAI

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihana rauhallinen aamuhetki, kun heräsin jo kuudelta ja tunnin sängyssä pyörimisen jälkeen päätin nousta ylös, mies ja esikoinen nukkuu vielä.

Ensinnäkin lämpimät ONNITTELUT kaikille nyyttinsä saaneille :)) Voi miten monta helmistä on yhtäkkiä putkahtanut maailmaan!!

Itsellä alkaa olla aika kypsä olo, vaikka tähän asti olen ollut suht kärsivällinen. En jaksaisi enää olla turvonnut valas, enkä malttaisi odottaa, että saisi vauvan syliin! Sormet ja jalat on ihan turvonneet ja levottomat, sängyssä kääntyminen on tuskaa liitoskipujen takia, seksi ei enää kiinnosta mua tässä vaiheessa...varmaan ymmärrätte olon ilman seikkaperäistä kuvaamista ;O))) olo on kaikin puolin raihnainen, vaikka raskaus on mennyt hyvin, siis että verenpaineet yms. muut arvot ovat kohdallaan. Mulla ei ole tullut yhtään kivuliasta supistusta, joten yli menee ihan varmasti...roikun täällä vielä maaliskuussakin...plaah, vaikka la olisi 21.2. Nämä viimeiset viikot tuntuu äärettömän pitkiltä!!

GALLUP-vastauksia:

Oon ammatiltani sairaanhoitaja, ollut työssä järjestössä kokopäiväisesti 5v, ja nyt viimeisen vuoden olen tehnyt keikkaa sinne sun tänne harvakseltaan opintojen ja hoitovapaan ohessa. Lisäksi opiskelen yliopistolla toista tutkintoa, josta n. kolmannes uupuu. Äitiysloman jälkeen jatkan opintoja sivutoimisesti hoitovapan ohessa. Todennäköisesti teen välillä keikkaa sairaalaan, kun tuo kotihoidon tuki on niin pieni...

Mieheni kanssa olen ollut 9 vuotta, josta 4 vuotta naimisissa :) meillä on ollut tähän asti tosi seesteinen ja hyvä avioliitto, saas nähdä koska kriisiä pukkaa ;) Meillä on 2-vuotias tyttö, asutaan Tampereella uudessa kerrostalokolmiossa. Oma asunto ois kiva, mutta näillä hinnoilla ei kiitos- ja vuokralla asuminen mahdollistaa mun opinnot ja hoitovapaan pitämisen. Täytyyhän sitä ihmisellä haaveita olla!

Spiral 38+4

Vierailija
2/13 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kuinka uni kaikkoaa silmästä ja sitten vain pyörin sängyssä. En olisi ikinä uskonut että tulee päivä jolloin unentarpeeni tulee tyydytettyä.

Masussa hiljaista, hyvä niin, mukava kun supistuksissa ja kolotuksissa on vähän taukoa.

Eiliseen galluppiin vastaukset

Olen ollut viimevuodet projektisihteerinä, joten taloushallinnon kanssa töissä pakerran. Miehen kanssa ollaan oltu yksissä vuodesta 2002 (rakkautta ensisilmäyksellä) ja naimisiin mentiin 2003.

muita kysymyksiä siinä ei tainut tälläkertaa olla

Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä vaan kävi että tämä odotus menee yliaikaiseksi...eilen oli laskettuaika. Illalla siivoilin, kävin lenkillä ja yritin kaiken mahdollisen joka saisi starttaamaan tulevan synnytyksen...ei mitään erikoisempia tuntemuksia; pientä pakotusta lantion pohjalla vain...pöh.

Nyt alankin jännäämään että joutuuko käynnistelemään. Mielessä käy joka toinen hetki että onko kaikki kunnossa tuolla masussa, ilmeisesti tuleva jännittää...en taida olla ainut?

Galluppiin: ammatiltani lähihoitaja, oma vakituinen työpaikkani ei liippaa läheltäkään tosin sitä; paperialalla työskentelen. Mieheni tapasin v. 2000, siitä kihloihin vuoden kuluttua, naimisiin v-02, ja esikoinen syntyi -04. Lisäksi perheeseen kuuluu mieheni 10-vuotias tyttö joka ei tosin asu meillä. Asustellaan keskustan lähellä omakotitalossa, joka on pienen maapläntin ympäröimä.

Kovin on muuten hiljaista täällä, toivottavasti mahdollisimman moni on saanut jo nyyttinsä kainaloon...onnea vielä kerran kaikille synnyttäneille ja meille lopuille voimia tulevaan!!!!

Jade76 & 40+1

Vierailija
4/13 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille pikkuisen saaneille ensinnäkin.

Miehen veljellekkin syntyi eilen poika.. vauvoja suorastaan satelee =)

Koko yön koski alaselkää ja vähän väliä heräilin siihen kipuun. Supistuksiako?? Tuskin. . .?

Olen tässä siivoillut taas koko aamun. Nyt piti keskeyttä kun poika nukkuu. Kannoin ihan matot ulos että jos vielä imuroisi ja luuttuaisi lattiat (vai pitäsköhän kontilleen puunata) kun poika herää niin taas on puhdasta.

Lumitöitäkin tein..

Eikä edes supista.. tai supistaa muttei kivuliaasti.. pöh.

-sitruuna ja minttuvihtori 39+2-

Vierailija
5/13 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko kaikki jo laitoksella?

Täällä ei tunnu tapahtuvan mitään. Vauva möyrii mahassa entiseen malliin ja supistuksista ei tietoakaan.

Yksi kysymys tosin vaivaa mieltä, jos joku sattuis tietämään mistä on kyse??? Housuihin lorahtaa välillä jotain märkää, joka ei missään nimessä ole pissaa. Tulee sen verran, että päälihousutkin kastuu hiukan. Ei kuitenkaan ole lapsivettä, vaikka kirkasta ja hajutonta onkin.

Jos jollain on tietoa asiasta tai hyviä arvauksia, niin tänne otetaan mielellään kaikki info vastaan.

Mulla tulee ihan kuumeiluajat mieleen, kun tutkii kokoajan kroppaansa suurennuslasin kanssa. Jokainen vatsannipistys ja selänkolotus on mahdollinen synnytysoire. Esikoisen kanssa oli ihanaa, kun hän tuli jo rv 38+0, niin en edes ehtinyt odottaa h-hetkeä, kun jo lähdettiin.

Tylsää vaan, kun lupailtiin joka taholta, että hyvissä ajoin ennen la:ta syntyy tämäkin, ja nyt on viikkoja 39+4.

Olin viime viikolla pari yötä kaverilla, kun hermot menee ton miehen kanssa. Tuun ihan hulluksi kun joudun olemaan sen kanssa samaan aikaan kotona. En haluais sitä edes synnytykseen mukaan, mutta en tiedä onko mulla oikeutta sitä kieltääkään. On se kuitenkin hänenkin lapsi.

Ilma on ihan täydellinen ainakin täällä loúnais-Suomessa. Oltiin esikon kanssa pari tuntia ulkona, ja se sammu sen jälkeen melkein istualteen. Mäkin makoilin hetken, mutta jalat alko vispaamaan ja kädet puutu ihan täysin, niin oli pakko vaan nousta.

Neuvolassa olin taas viime viikolla. Paino ja sf-mitta oli pysynyt entisellä tasolla. Hq oli tipahtanu 20 pykälää kahdessa viikossa ja oli enää 94? Terkkari mittas kahteen kertaan, kun väitin ettei se ole mahdollista, kun olo on mitä pirtein. Tiistaina taas uudestaan neuvolaan, jos vielä kotona ollaan(la sillon).

KAIKILLE UUSILLE MAAILMANTALLAAJILLE ISOT ONNITTELUT!!!

Tintti & Masu-Ukko 39+4

Vierailija
6/13 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tytteli tuli maailmaan.eli eilen 17.24. mitat 3716g ja 49cm

pipo 35 cm

kaikki ok,ollaan jo kotona.

kirjotan enemmän kun jaksan

kuumetta ja tyttö

Vierailija
7/13 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesin uikuttamaan hyvästä olosta ja siitä ettei supistele! No, johan rupesi tulemaan supisteluita ja menkkamaisia kipuja...sattuu mutta tuntuu hyvälle, outoa :)

On hurjaa vaikka odottaakin toista näin lyhyellä aikavälillä niin on aivan " tietämätön" ja kaikki pitää kerrata moneen otteeseen opuksista..esim. milloin lähteä synnärille jne.

Kumman hiljaista täällä on kun on lukenut teidän aiempaa viestinvaihtoa...luulen myös että (toivottavasti)aikasta moni on synnyttämässä, kunpa minäkin kohta...

Kuumetta: RUTKASTI ONNEA PRINSESSASTA!!!

Tintti: en osaa sanoa kuin oman kokemuksen kohdalta mitä tuon tapainen vuoto itselläni oli...mulla tosin ei niin paljoa tullut kuin sinulla mutta kävin äitipolilla asti tarkistuttamassa tilanteen kun luulin että tihuttaa lapsivettä ja vuoto todettiin valkovuodoksi joka on normaalia juoksevampaa. Viikkoja oli silloin jotain +30. Kannattaa soittaa ja kysyä mitä tehdä....

Täytyy tulla vielä illalla katsastamaan viestit...tähän jää näköjään koukkuun ;)

-Jade76-

Vierailija
8/13 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaan tänään töissä vielä, hullu sanon mie ja viisas pääsee vähemmällä mut ei auta. Nyt on sitten syöty ja nukuttu päiväunet :)

KUUMETTA onnea onnea prinsessasta, jotenkin arvelin että sulle tuli lähtö. Kun ehdit niin sitä synnärikertomusta ;)

Siitä housuun lirahtelusta, mulla tulee ihan hervottomasti vetistä valkovuotoa ja lisääntyy oikein kunnolla koko ajan ! Ensin ajattelin että lapsivettä mut ei oo vaaleanpunaista niin ei voi olla.. Eikä SUPISTA ollenkaan , hyvä niin mä olin jo aikas kypsä kun ne ei mitään tehnykkään !

Kiva oli lukea kaikkien meidän taustoja erilaisista ammateista ja elämäntilanteista ja tosiaan ollaan täällä toisiamme kannustamassa hienoa. Mulla vähän niinkui vähän nuita vauva juttuja voi kellekään puhua - no mies on ja neuvola täti mut muita ei kiinnosta ollenkaan -on kuulemma niin ihanaa olla sinkku tai sitten voi että meidän lapset on jo niin isoja en mä jaksais enää sitä vauva aikaa ! Höh sanon mie ja odotan sitä pientä ihanaa nyyttiä ja vauvan tuoksua ja :) :) Sanokoon kuka mitä hyvänsä.

Nyt tekee jotain makeaa kun heräsin niin on ihan tokkura olo .

minkki kera ison " oskun" 38+4

Vierailija
9/13 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kävin viikko sitten äitipolilla kääntymässä, kun luulin tota nestettä lapsivedeksi. Olin sillon niin paniikissa, että en muista mitä lääkäri sano. Olis meinaa ollu mahdollisimman huono hetki jäädä sisään. Onneksi satuin olemaan Turussa silloin, kun täältä kotoa meiltä kestää 3-4 tuntia sinne.

Kuumetta- Te kotiuduitte nopeesti. Toivottavasti itsekkin olis vauvan kanssa niin hyvässä kunnossa, että pääsis äkkiä kotiin.

Paljon onnea prinsessasta!

Taidan lähteä pojan kanssa vielä ulkoilemaan jos sais vaikka muutaman supistuksen aikaseksi(toiveajattelua).

tintti

Vierailija
10/13 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

kävin hakemassa pojan kotiin pe 3.2

synnytys oli tooosiii vauhdikas

kotona alkoi aamulla noin 6 supistamaan

herätin miehen joka oli menossa takaisin sänkyyn....supparit 10 min välein....puoli 7 herätin esikoisen alkoi tuntua että on kiire 5min välein

sitten tuusulan väylää kättärille 2min välein kättärillä 10cm auki...ponnistus 9min----poika 3445g ja 51cm ei repeämiä..

toivon kaikille samanlaista kokemusta...kotiuduttiin seuraavana päivänä..

matten

Vierailija
11/13 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ole mennyt.. ?

No kuitenkin. Koko päivän jatkunut tuo alaselän jomotus ja vihlonta ja kun oltiin isälläni tuossa käymässä niin tuli muutamia supistuksia. Ei kauhean kivuliaita eikä säännöllisiä mutta supistuksia kuitenkin. Jotain edes tapahtuu ja olen iloinen siitä. Nyt olo on ihan kauhean väsynyt joten taidan lähteä nukkumaan. Tänä iltana missaan saunankin kun ei kertakaikkiaan jaksa. Johan olen viissii joka ilta tällä viikolla käynytkin.

Laittaiskohan tuo mies vielä pojan nukkumaan. Pakkohan sen on jos mä vaan menen nukkumaan.. =)

Kauniita unia!

-sitruuna ja minttuvihtori 39+2-

Vierailija
12/13 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vauveli ollut jo pari päivää vaisuna. Liikkuu kyllä, mutta tosi paljon vähemmän. Kävin äitiyspolilla näytillä tänään, käyrä oli oikein hieno, suppareita tuli koko puolituntisen ajan (huono asento) ja ne näkyivät vain hyvin pieninä nousuina käyrällä. Paremmin ne näki vauvan sydänkäyrästä, sillä vauvan syke nousi aina kun mulle tuli suppari. Kaikki oli kunnossa, vauva liikkui ultrassa, vähän, mutta kuitenkin. Painoksi arvioitiin 3,1kg. Lapsivettä normaalisti. Kohdunsuun tilannetta ei katsottu, enkä viitsinyt sitä pyytääkään, oli sen verran töykeän oloinen se lääkäri :(

Mutta nyt täytyy vain seurata että liikkuu. Iltasella onkin taas liikkunut aika normaalisti. Muutamia kipeitä suppareita tulee päivittäin, eilen taas parisen tuntia säännöllisestikin.

Onnea vielä kerran kaikille nyyttinsä saaneille!

Mikaela 37+5

Vierailija
13/13 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syntyi ke 8.2 klo 13.06. Painoa vaatimattomasti 4510g ja pituutta 52cm, pipo 36cm. Synnytys meni hyvin ja nopeasti, mutta kerron tarkemmin paremmalla ajalla.

Eilen kotiuduttiin ja nyt nautitaan vauvasta!!

Tsemppiä vielä odotuslinjalla oleville ja paljon supistustuulia!

iituaatu ja prinsessa 3vrk